Kapcsolat
Fendt SCR technológia

Fendt SCR technológia

Szemléltető videót láthatnak a Fendt SCR rendszerének működési elvéről és az AdBlue használatának pozitívumairól.

A NOx igen hatékony mérséklésére a haszongépjármű technika egy új módszert, az SCR (Selective Catalytic Reduction), a szelektív katalizátoros redukciót, vagy más elnevezéssel az „AdBlue” technológiát egyre szélesebb körben alkalmazza.

A szelektív katalizátoros redukció során egy új segédanyagot az AdBlue márkajelzéssel ellátott folyadékot használnak a nitrogénoxid-katalizátorhoz.

A kipufogócsőbe a nitrogénoxid-katalizátor elé befecskendezett AdBlue folyadékból hőbomlási folyamattal ammónia (NH3) szabadul fel, amely a NOx-katalizátorban a kipufogógáz nitrogénoxidok tartalmából molekuláris nitrogént és vízgőzt képez.

Az AdBlue enyhén lúgos kémhatású, a friss 32,5% karbamidot tartalmazó folyadék pH értéke 9,0-9,5. Az AdBlue tárolható, szállítható Cr-Ni-acél vagy Cr-Ni-MO-acél tartályokban. A polimer műanyagok közül a polietilén, a polipropilén és a polioximetilén anyagok +50 Celsius fokig használhatóak az AdBlue folyadékhoz.

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek