A bázis felépítését a magyar kormány és az Európai Unió is támogatta 33 %-ban egy, az Új Magyarországi Fejlesztési Terv keretében megnyert pályázattal. A támogatás összege 354 millió forint volt.
A létesítmény tervező irodával, tesztpályával rendelkezik, ezzel a cég egy helyre tudja összepontosítani a fejlesztési feladatokat. Az iparvágány felépítésére pedig azért volt szükség, mert a CLAAS a termékeit vasúton szállítja. Ezzel csatlakozni tudnak a Budapest-Záhonyi vasúti fővonalhoz. Az infrastruktúra-bővítéshez Törökszentmiklós is hozzájárult, így a pálya nem csak a gyár, hanem a település ipari parkjában található, valamint a jövőben oda költöző vállalkozásoknak is rendelkezésére áll.
A projekt révén 16 új munkavállalót, köztük tervező mérnököket vesznek fel.
A CLAAS a törökszentmiklósi telephelyét 1997-ben vásárolta meg Szolnoki Mezőgép Rt.-től. 1999 óta gyártják a cég összes forgódobos fűkaszáját, 2000-től pedig saját fejlesztésű szalma és siló körbálázó majd fóliázó bálacsomagoló előállítását kezdték meg. A 2003-ban átadott 6000 m2 es szerelőcsarnokban pedig a kombájnokhoz vágóasztalokat, fűkaszákat és körbála csomagoló gépeket gyártanak.