Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-11-19 14:13:09

Egy MEGA 204-es kombájn is megérdemli a minőségi alkatrészt!

Táborosi Jenő gazdálkodóval Sándorfalván találkoztunk – előzetesen megtudtam, hogy Jenő egy kicsit idősebb CLAAS kombájn elégedett tulajdonosa, csak az AXIÁL-tól vásárolja hozzá az alkatrészeket, és igen régóta kapcsolatban van a kollégáinkkal.

Kérlek, mutatkozz be röviden!

Táborosi Jenő vagyok, Sándorfalva környékén gazdálkodunk 170-180 hektáron körülbelül 20 éve. A családom korábban is ezzel foglalkozott, majd az idők folyamán átvettem a gazdaságot.
Csak szántóföldi növénytermesztéssel foglalkozunk: árpát, búzát, napraforgót és kukoricát termesztünk.
A vállalkozást családi gazdaságnak tekinthetjük, összesen 8-an vagyunk benne, többek között a gyermekeim is besegítenek. Ők 8 és 10 évesek. Lányokról lévén szó, szeretném, ha a mezőgazdaságban maradnának, bár most még nehéz elképzelni, hogy a növénytermesztéssel foglalkozzanak. Jelenleg nagyon érdeklődők, minden iránt: a gépek, a növények is érdekesek számukra.

 

Milyen gépekkel dolgoztok?

Van 3 traktorunk, és 1 db CLAAS MEGA 204-es kombájnunk. Ezekhez a gépekhez a különféle munkaeszközök is rendelkezésre állnak, bérmunkát nem szoktunk igénybe venni.

 

Miért a CLAAS kombájn mellett döntöttetek korábban?

Már tanulókoromban is egy CLAAS MEGA 208-as kombájnnal dolgoztam, és akkor megtetszett a konstrukció, illetve a gyakorlati idő alatt megfelelő tapasztalatot szereztem erről a márkáról. Szétnéztünk a piacon, ez a gép volt az, amely tökéletesen megfelelt nekünk. Szinte kimondható, hogy elkötelezett híve vagyok a CLAAS kombájnoknak!

 

 

Milyen kapcsolatban vagytok az AXIÁL-lal? Melyik üzletággal dolgoztok a legtöbbet együtt?

Nagyon jó kapcsolatot ápolunk, jellemzően a hódmezővásárhelyi alkatrészes kollegákkal. A kombájnunkat annak idején használtan vásároltuk körülbelül 10 éve. Korábban volt 1 CLAAS ARES traktorunk is, amelyet újonnan vásároltunk az AXIÁL-tól, de azt már azóta elhasználtuk.
A gépeink szervizelését javarészt mi szoktuk ellátni, de ha valami nagyobb probléma akad, akkor hívjuk a szervizet.

Minden alkatrészt, ami a kombájnhoz szükséges, kizárólag az AXIÁL-tól szerezzük be. Szűrők, olajak, kopóalkatrészek, szervizanyag, minden, ami felmerül, Kanka Roliékon (hódmezővásárhelyi alkatrészes területi képviselő) keresztül szerezzük be. Az előrendelési akcióval minden évben élni szoktunk. A szezon végén igyekszünk felmérni, milyen felújítások szükségesek a gépen. Nem mindig végzünk úgy, hogy ezt pontosan meg tudjuk határozni, de a főbb, látható dolgokat mindenképpen összeírjuk. Az előrendelési akció keretében akkora kedvezményt lehet elérni, amit ki kell használni!

Jellemzően eredeti alkatrészeket rendelünk és építünk be a gépbe. Próbálkoztunk korábban alternatív megoldásokkal, de nem igazán vált be számunkra.

Ez a kombájn minden évben 400 hektárt learat – a kora ellenére ez igen jó teljesítménynek mondható. Nagyon fontos, hogy a betakarítógépnek (bár az erőgépeknek is) meglegyen az üzembiztonsága.

Nem csak a mi tapasztalatainkra épül ez a véleményem, hiszen érdeklődünk a gazdatársaktól, kinek mi volt a tapasztalata – ha valahonnan valamiről negatívat hallok, akkor véletlenül sem próbálkozok vele.

Természetesen, mindig ki szoktuk kérni az AXIÁL -kollégák véleményét is, hogy szóba jöhet-e valamilyen más alternatíva, ami több ember tapasztalata alapján megközelíti a gyárit, az ő javaslataikra elgondolkodunk az alternatíván, de az esetek 90 százalékában eredeti alkatrészt használunk.

 

Sok mindenkiben felvetődik jogosan a kérdés: Mennyire fontos tényező az ár?

Az eredeti alkatrészek sajnos nem olcsók! Viszont inkább egyszer kelljen kifizetni az adott tételt, és aztán sok-sok évig bírják a terhelést, mint hogy egy szezon után cserélni kelljen, szerelés alá vonni a gépet – ha mi csináljuk, akkor nekünk idő, ha szerelőt kell hívni, akkor még a szervizdíj is fellép. Egy-egy alkatrész esetében, ha ez pont szezonban lép fel, az mindig problémás.

 

Elgondolkodtató, hogy a közel 20 éves MEGA kombájnba még mindig eredeti alkatrészeket szereltek be.

Sokan gyorsabban tudják cserélni a gépeket – ilyenkor talán kevésbé jönnek elő azok a kérdések, hogy meddig kell jól működnie a kombájnnak. Mi már annak idején is úgy vágtunk bele a beruházásba, hogy hosszú távon tervezünk a géppel. Szeretnénk minél tovább használni a betakarításban, innentől pedig talán érthető, hogy szeretnénk a lehető legjobb állapotban tartani. Még most is gyakran hibamentesen húzza le a szezont – általában maximum egy vagy két leállásunk van egy évben, ami egy ilyen idős kombájn esetében nagyon jónak számít. Ennyi az új gépeknél is elő szokott fordulni.

 

Hogy zajlik nálatok a szezon lezárása?

Amikor megvagyunk a betakarítással, a kukorica is levágásra kerül, eltesszük télire a kombájnt. Lemossuk, majd az idő függvényében felmérjük a problémákat, és elkezdjük azokat felderíteni. A szükséges alkatrészeket megrendeljük. A MEGA még egy egyszerű szerkezet, ezzel elboldogulunk, meg tudjuk általában javítani. Jellemzően a karbantartása, javítása az én feladatom – gépészmérnökként végeztem, innen a szerelői véna.

 

Milyen az alkatrész üzletágunkról kialakított véleményed? Hogyan értékeled a szolgáltatásaink színvonalát, gyorsaságát?

A gyorsasággal rettenetesen meg vagyunk elégedve! Az ősz folyamán pont volt egy problémánk, és nem volt az AXIÁL központi raktárában a szükséges tétel. Délután 4 körül leadtuk a rendelést, és az másnap dél – 1 óra körül megérkezett Németországból. Azt gondolom, ez maximális gyorsaság! Talán ezt senki más nem tudja így produkálni. Érezzük azt a törekvést, hogy a leállás idejét minimalizálni tudjuk. Közel 15 éve vagyunk kapcsolatban, a boltos kollégák mindig nagyon gyorsan intézkednek, régebbi traktorunkkal kapcsolatban is elmondhatom, hogy nem fordult elő félrerendelés, vagy hogy rossz alkatrészt hoztak volna, pedig gyakran csak szóban beszéljük meg, mire is van szükség – és így sem volt rá példa, hogy nem azt rendelték meg, amire nekem szükségem lett volna. A maximális pontosság jellemző a munkájukra! Mindent megtesznek, hogy a lehető legrövidebb idő alatt hozzánk kerüljenek a szükséges alkatrészek.

 

Szervizes kollegáinkkal milyen kapcsolatban vagytok? Említetted, hogy jellemzően Te végzed el a gép szervizelését.

Ha bármilyen problémánk van, felhívom őket, mindig készséggel állnak rendelkezésre: ötletet adnak, hogy mit kell megnézni egy probléma esetén, mindig elérhetők, segítőkészek. Sosem zárkóztak még el, és ha elsőre nem jött össze a hiba kijavítása, akkor további tippeket adnak. De nemcsak ők, hanem az alkatrészes kollegák is mindig megpróbálnak segíteni, hiszen rengeteg tapasztalattal rendelkeznek.

 

Ajánlanád-e másoknak az AXIÁL-t?

Gyakran megkérdeznek bennünket a környéken, elég sok CLAAS gép dolgozik a közelben, és szoktunk konzultálni velük. Többször volt már példa arra, hogy ajánlottam az AXIÁL-t!

 

Szöveg és kép: Baranyiné Hutai Anikó, marketingkommunikációs menedzser

 

 

 

CLAAS alkatrészek

 

A hatékonyság minden gazdálkodó elsődleges céljai között szerepel. Legyen szó növénytermesztőről, állattenyésztőről, mindenki azon dolgozik nap mint nap, hogy a legeredményesebben tudja használni eszközeit. >>