„A Cummins-nál az a stratégiánk, hogy változatos, megbízható erőforrás-megoldásokat dolgozzunk ki. A Cummins 100 éves, sikeres múltra tekint vissza, és ismét be fogja mutatni a Bauma látogatóinak, hogy képes átalakítani az iparágat, megújítani azt az alternatív erőforrás-megoldásokkal. Bízunk benne, hogy továbbra is folytathatjuk az együttműködést olyan cégekkel, mint a Hyundai, amely az építőipar legújabb technológiáit tervezi és teszteli” – mondta Julie Furber, az elektromos meghajtással foglalkozó egység ügyvezető igazgatója.
A 3,5 tonnás Hyundai kotró prototípusban található Cummins BM4.4E akkumulátor moduljaival (mind 4.4 kWh) úgy lett kialakítva, hogy egy teljes műszakot el tudjon látni és három órán belül feltölthető legyen. A géppel megszűnik az összes gázkibocsátás, illetve jelentősen csökken a zaj is, így ideális városi és külvárosi építkezéseken is.
A kotrógép nyolc BM4.4E modult tartalmaz, amelyek egy sorba vannak rendezve, így együtt összesen 35 kWh energiát termelnek. A Cummins által tervezett és épített akkumulátormodulok Li-ion technológiát használnak a magasabb energiasűrűség elérése érdekében, illetve szabadalmaztatott vezérlési technológiát alkalmaznak, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjét hosszabb ideig a nulla kibocsátási tartományban tarthassák. A moduláris felépítés tehát lehetővé tesz más alkalmazásokat és működési ciklusokat is.
Fordította: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser
Lektorálta: Kövecs Bálint, építő- és anyagmozgató gépüzletág igazgató
Forrás és kép: lectura.press