CLAAS-szimpátia

CLAAS-szimpátia

Nehéz megmondani, hogyan alakul ki az emberben a szimpátia, de Nagy Imre, hódmezővásárhelyi gazdálkodó emlékezetén nem fog ki az idő. Pontosan elmesélte nekünk, mi vezetett ahhoz, hogy a CLAAS, az AXIÁL és az eredeti alkatrészek mellett tette le a voksát.

Kérlek, mutatkozz be!

Nagy Imre vagyok, 1996 óta gazdálkodok Hódmezővásárhelyen. 20 hektárral kezdtem, de az évek során 450 hektárra nőtt a gazdaság mérete. A nagyobb terület miatt, nagyobb gépekre lett szükség.

2002-ben kerültem először kapcsolatba az AXIÁL-lal, amikor egy CLAAS MEGA 208-at vásároltam. Akkor több márkával is összehasonlítottuk a gépet, de végül a CLAAS mellett döntöttünk. A MEGA-t végül 8 éves korában cseréltük le az akkor újonnan megjelenő TUCANO széria egy modelljére. Nehéz döntés volt, mert még választhattam a bevált MEGA 360-asok és az új TUCANO között.

 

Nem féltél az újdonságtól? A MEGA egy kiforrott gép volt…

Nem, gyerekbetegségek mindenhol vannak. 2007-ben, Hannoverben láttam először a TUCANO-t, majd a szomszédunkban az egyik ismerős gazda vásárolt egyet. Végül mi is TUCANO-t vettünk 2009-ben. Fontos érv szólt az új típus mellett, még pedig az, hogy amikor évek múlva a gép lecserélésre kerül, egy újabb szériát könnyebb lesz értékesíteni és jobb árat is kap érte az ember. Végül 2017-ben cseréltük le a TUCANO-t, szintén 8 év után.

 

 

Mennyire használtátok ki 8 év alatt a kombájnt?

Nem volt kényszer a gép lecserélése, sem a MEGA, sem a TUCANO esetében, hiszen kb. 2000-2200 üzemórát mentek. Műszakilag folyamatosan karban voltak tartva az AXIÁL szervize által. Nem volt probléma velük, a szakszerviz odafigyelő munkájának köszönhetően még sokáig megfeleltek volna, de ez volt az a pillanat, amikor még ár-érték arányban jól tudtuk őket tovább értékesíteni.

 

Milyen egyéb gépeitek vannak?

Vásároltunk két Trimble automata kormányzási rendszert, négy előkészítéssel. 2007 óta Fendt traktorjaink vannak, de egy közeli cég tapasztalataira alapozva kipróbáltam egy AXION 930-as erőgépet is. Kemény körülmények között történt, mivel akkor elég csapadékos volt az ősz, de a demózásra hozott gép erős felszereltséggel rendelkezett. Megtetszett. Néztünk 800-as AXION-t is, végül egy olyan bemutatógépet sikerült megvásárolnunk, amely a bajai telephely gépkiállítói terének „küszöbén” állt – Ruszbach László, CLAAS területi képviselő ajánlotta nekünk, hogy meg kellene néznünk. Ez egy olyan gép volt, amelyet tanfolyamokan használtak, ez indokolta a magasabb felszereltséget is. Nekünk jól bevált és azóta is használjuk.

 

 

Idén tavasszal vettünk egy CLAAS ARION 640-es traktort is, amely szintén egy nagyon jól felszerelt gép. Van egy ismerősünk, aki ugyanilyen, de egyszerű felszereltségű típussal rendelkezik. Egy alkalommal a kollégám kölcsönkérte a gépét, és ekkor egyértelmű különbségeket fedeztünk fel. Például mi a jól felszerelt gépünkkel a szántóföldön úgy tudunk haladni, mint ők a közúton az alapfelszereltségű traktorral. Ez a tapasztalat az oka, hogy az ARION 640-esünket igen nagyra becsülik azok a kollégák, akik látták a különbséget a kettő között. A felszereltséget ugyan meg kell fizetni, de nem mindegy, milyen körülmények között tölt el a gépkezelő 12-16 órát a gépben.

Továbbá van egy CLAAS CONSPEED kukorica adapterünk, aminek szintén története van. Egy ismerős 2012-ben besegített az aratásnál, mert az akkori rendkívül száraz időben nehézkes volt a betakarítás. Ugyanolyan kombájnunk volt, viszont Ő már akkor is CONSPEED-et használt, mi pedig egy másik típust. Azaz igazság, hogy a CONSPEED gyakorlatilag elhúzott mellettünk, így a következő évben mi is beszereztünk egyet.

 

Milyen az AXIÁL-lal a kapcsolatotok?

A hódmezővásárhelyi telephellyel vagyok kapcsolatban, szerintem óriási előrelépés volt a bolt megnyitása. Megvan az összhang a kollegákkal, akár a gépes, szervizes vagy alkatrészes vonalról van szó. Nem véletlenül van az, hogy ha valamilyen gépet szeretnénk vásárolni, akkor első körben az AXIÁL-t keressük meg.

 

 

Bármikor hívhatjuk a szervizeseket, nagyon készségesen segítenek bármiben. A legapróbb hibák esetén is ötleteket adnak akár telefonon is, hogy mihamarabb megoldódjon a probléma. Ha ezek nem segítenek, akkor természetesen személyesen jönnek. Kisebb dolgokat megcsinálunk mi is, ha úgy van, de nagyobb munka esetén, kihívjuk a szerelőt. Ahhoz pedig, hogy meghibásodás esetén a gép a lehető leggyorsabban ismét dolgozni tudjon, a szervizesek mögött ott áll a rendkívül jól megszervezett, nagyon gyors alkatrészellátás.

 

Alkatrészekkel kapcsolatban, milyen tapasztalataitok vannak? Eredeti / utángyártott alkatrészeket vásároltok?

Az alkatrészeink 99 százaléka az AXIÁL-tól származik. Eredeti, rendes, gyári csomagolásban lévő alkatrészeket használunk. Ha van egy nagyértékű gépünk, fontos, hogy rendes utánpótlást kapjon, ha arra szükség van. Az év végi előrendelési akcióval is rendszeresen élni szoktunk, összeírjuk, mi az, amire szükség van a következő év folyamán. Azt nagyjából ki tudjuk következtetni, hogy hány olajcsere, szerviz várható és az ezekhez való szűrőket, olajat stb. az akció keretén belül megvásároljuk, hiszen ekkor jelentős kedvezményt tudunk érvényesíteni.

 

További információt a CLAAS alkatrészekről IDE kattintva kaphat!

 

Szöveg: Baranyiné Hutai Anikó, marketingkommunikációs menedzser

Képek: Nagy Imre

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek