Ahogy üdvözlő beszédében Frédéric Martin ügyvezető ismertette, mint ahogy a mezőgazdaság, az MX is nagyon sokat változott az eltelt évek során. Amikor Louis Mailleux 1951-ben megalapított a céget, még nem is sejthette, hogy a pici vállalkozása milyen hatalmas céggé növi ki magát, amely egyike lesz szakmája piacvezetőinek a több mint 7500 féle traktorhoz kínált, azokkal tökéletesen kompatibilis homlokrakodóival.
Az MX egyik újdonsága, az A-széria 100-as modellje
Leányvállalatokkal Németországban és az Egyesült Királyságban most a világ minden tájára szállítják a homlokrakodók, munkaeszközök, fronthidraulikák és tömbsúlyok széles kínálatát: Európába, Japánba, Óceániába, Dél-Amerikába és a Közel-Keletre.
Sikereiket agresszív fejlesztési koncepciójuknak tulajdonítják. Ahogy Frédéric Martin fogalmazott: „Figyelünk ügyfeleinkre, s azok igényeire, ebbe a folyamatba minden munkatársunkat szorosan bevonjuk. Célunk egyértelmű. Olyan minőségi gépeket és eszközöket akarunk gyártani, melyek a legjobb technológiával készülnek, s melyek ügyfeleinknek a lehető legnagyobb teljesítményt, kényelmet és üzembiztonságot nyújtják.”
A Fitlock rendszer
A rendezvényen a résztvevőket kisebb csoportokba osztották, s több helyszínen mutatták be az újdonságokat. Így mindenkinek lehetősége nyílt személyesen is meggyőződni arról, hogy például a könnyű rakodó-csatlakozás nem csak üres marketingszólam. Ezt az első bemutató helyszínén demonstrálták: egy traktorral mindenki kipróbálhatta, mennyire egyszerű rakodógémet felvenni az erőgépre, majd arról leakasztani. A FitLock rendszerrel mindez rendkívül egyszerű, mindössze egyszer kell kiszállni a fülkéből, s az egész folyamat egy-két perc alatt megvan. A Fitlock rendszer működését az alábbi videóban is megtekinthetik:
A következő állomáson bemutatták az MX termékkínálatát. Az ismertetőt Miguel Bohour termékmenedzser tartotta, aki elmesélte, hogy az MX-nál a termékkínálat fejlesztésén 45 munkatársuk dolgozik. Ők folyamatosan tanulmányozzák a traktorok vezérlését, s hetente két traktortípusra adaptálnak homlokrakodót, azaz fejlesztenek ki segédalvázat. Mivel az MX biztosan a felhasználók igényeinek legjobban megfelelő terméket kívánja kínálni, így 70 tesztfelhasználó próbálja ki a gyakorlatban a frissen kifejlesztett termékeket Franciaországban, hogy a sorozatgyártásba már csak a legmegbízhatóbb koncepciók kerülhessenek.
Franciaország, Rennes - MX 2017 nemzetközi sajtótájékoztató résztvevői, a képen kollégáink Vas Magdolna marketingmenedzser és Sebesi István termékmenedzser is szerepelnek
Az innovatív technológiájú MultiMass frontsúlyokat 4 modellel és 12 lehetséges konfigurációval igény szerint 600 és 2300 kilogrammos tartományban tudják szállítani. A MultiMass egy moduláris, sokoldalú koncepció magas szintű MX-dizájnnal.
A frontsúlyok mellett a homlokrakodók összesen 5 sorozatának egy-egy tagját is kiállították az állomáson.
Adapterek bármilyen feladatra
Az MX egyik újdonsága, az A-széria 3 típusával egy funkcionális, egyszerű és megbízható sorozat. A kedvezőbb árkategória nem jelent alacsonyabb teljesítményt. A sorozat tagjai alkalmi vagy könnyű használatra tervezett, 30-140 lóerő teljesítménytartományú univerzális erőgépekhez ajánlott modellek, melyek 3,5-4 méter magasra tudnak maximum 1300-1700 kilogramm terhet emelni. Ennél a technológiánál is minden fő összetevő kompatibilis: cserénél csak a rakodógémet kell cserélni, a traktort, a segédalvázat és a vezérlést nem. Ezeket a mechanikus párhuzamvezetéssel ellátott modelleket kis és közepes gazdaságokba, önkormányzatoknál kommunális munkákhoz, vagy akár lovardákba, kisebb állattartó telepekre ajánlja a gyártó.
Az U-széria modellje
Az U-, azaz Utility szériából újdonságként az U400-at mutatták be, mely a korábbi U300 család átdolgozása. A mechanikus szintezős előd alapvető paramétereit megtartották, de új típusok kerültek be a választékba, így a korábbi 9 helyett most már 14 tag közül választhatunk 40-220 lóerős traktorokhoz. A rakodócsalád standard tagjai a mindennapi munkához szükséges emelési magasság és emelőkapacitás kiváló kombinációját alkotják. Ilyenek például a szilázskezelés, etetés, tárolási vagy tisztítási munkák. A kínálatban megjelent erősebb „+”-os modellek (U400+) hasonló geometria mellett nagyobb emelési kapacitást nyújtanak a kivételesen nagy tömegek mozgatásához. Az új modellek integrált, lehajtható támasztólábai a gém alatt találhatók, ez tovább rövidíti az egyébként is gyors le- és felszerelési időt. A hidraulika- és elektromos csöveket és kábeleket a rakodógém belsejébe vezették, minimálisra csökkentve azok sérülésének veszélyét. Emellett a különféle szelepek is dupla védelmet kaptak. Ezeket a modelleket a gyártó azoknak ajánlja, akik nagy súlyokat emelnek, de nem feltétlenül magasra.
E-Pilot vezérlés
A T-(Technik) sorozatról is érdemes néhány szót ejteni, mint ahogy azt tették is a sajtótájékoztatón. Az MX prémium szériáját 7-ről 11-tagúra bővítették. A négy új T400+ típus nagyobb emelőkapacitású, melyeket speciális igényekhez ajánlanak. Ezek a rakodók, a kisebb testvérektől eltérően, már PCH jelölésű, hidraulikus párhuzamvezetést kaptak, ami az MX saját fejlesztése és szabadalma. A T400 nem véletlenül képviseli a csúcsot a gyár választékában, hiszen ezeket a gépeket professzionális használatra tervezték, olyan helyekre, ahol nagymértékűek és rendszeresek a rakodási feladatok. A lehető legnagyobb teljesítmény elérését segítik a rendelhető opciók széles választéka, például a különféle vezérlések, a gémrugózás, a kihelyezett hidraulikakörök vagy az automatikus munkaeszköz-szintezés és -ürítés, valamint a le- és felcsatlakoztatás. A piactársakénál 7°-kal nagyobb billentési szöge 20 százalékkal nagyobb töltősúlyt jelent, ez a szabadalom 1985 óta az MX tulajdona. Az 5 homlokrakodó sorozat összesen 38 tagot számlál, ilyen széles kínálatból valóban mindenki megtalálhatja az igényeinek legjobban megfelelőt akár ár, akár teljesítmény tekintetében. A modellekhez négyféle vezérlés rendelhető. A legfejlettebb az e-Pilot, mely egy elektronikus rakodóvezérlés. Az F-(flex)Pilot alacsony nyomású hidraulikaolajjal működik. A harmadik vezérlés a Pro-Pilot, mely mechanikus gyorscsatlakozóval, a Mach-rendszerrel van felszerelve. A negyedik, legegyszerűbb vezérlési típus az Eco-Pilot, amelynél nincs gyorscsatlakozó a gém és a segédalváz között.
Mach gyorscsatlakozó
A négy vezérlés közül a sajtótájékoztatón az e-Pilotot emelték ki, ami az MX egy új elektromos rakodóvezérlése. Ez egyelőre csak a T400 szériához elérhető. Az újdonság a „joystick a joystickban”, mely lehetővé teszi a fő funkciók egyidejű kombinált és progresszív működését. Ez a fejlett elektronikának, valamint a vezérlőszelepekhez telepített léptető motorokat irányító CAN BUS rendszernek köszönhető. Egy elektromos joystick segíti a kezelőt, amin 12 nyomógomb található a különböző funkciókhoz, valamint egy hüvelykujjal működtethető, mini joystickot is beintegráltak. Ennek segítségével jelentősen gyorsíthatók a rakodási munkák.
Írásunkkal még csak a sajtótájékoztató felénél tartunk. Időről-időre nézzenek vissza weboldalunkra, hiszen beszámolónk következő részeiben bemutatjuk az MX különböző munkaeszköz-csatlakozásait, a bálamozgató munkaeszközöket, a Manubal sorozatot, és bemutatjuk az MX-gyárat is, ahol a magas minőségű MX-munkaeszközök, fronthidraulikák és tömbsúlyok készülnek.
Képek: MX
Szöveg: Vas Magdolna, marketingmenedzser