A Manitou Csoport megerősíti a NEOLINE támogatását

A Manitou Csoport megerősíti a NEOLINE támogatását

Egy március 26-án kiadott sajtóközleményben a Manitou Csoport bejelentette, hogy támogatja a NEOLINE vitorlás tengeri szállítmányozással kapcsolatos projektjét, aki innovatív megközelítésével csökkentheti a logisztika folyamatok káros környezeti hatásait.

A Manitou Csoport, az építőipari-, mezőgazdasági- és anyagmozgató gépek specialistája megerősítette a NEOLINE tengeri projekt támogatását, melynek célja a csoport gépeinek az amerikai piacra történő leszállítása. Ez az innovatív és környezetbarát megközelítés része a Manitou társadalmi felelősségvállalási programjának.

A NEOLINE Ro-Ro szállítmányozási projektje, amely főleg vitorlákkal működik, 100%-ban tiszta, ingyenes és megújuló energiát használ: a szelet.

A Manitou Csoport bevételeinek 80%-át a nemzetközi piacokon szerzi, emiatt 2019-ben több mint 1000 gép átszállítását tervezi Európából az Egyesült Államokban. Ez az új megoldás optimalizálja a nemzetközi közlekedési folyamatok dinamikáját: világszerte elősegíti gépeinek és alkatrészeinek hatékonyabb elosztását.

 

 

Augustin Merle, a Manitou Csoport szállítmányozásért és logisztikáért felelős menedzsere szerint: „A Manitou Csoport számára elengedhetetlen a hatékony és felelős közlekedési megoldásokhoz történő hozzáférés. A NEOLINE javaslata tökéletesen illeszkedik az operatív igényekhez. Az energiafogyasztás szempontjából is életképes a megoldás, amely becslések szerint évente több mint 4000 tonna CO2-t takarít meg (Forrás: Ademe adatbázis a Ro-Ro teherszállító hajók fogyasztásáról szóló rész). Ezzel a szolgáltatással hasonló szállítási időket fogunk fenntartani, miközben optimalizáljuk a Grand Ouest-i gyáraktól a Nantes-Saint-Nazaire kikötőjéhez vezető útvonalat.

A NEOLINE kifejleszt egy rendkívül üzemanyag-hatékony transzatlanti közlekedési vonalat, köszönhetően az innovatív vitorláshajóknak, amelyek gördülő és túlméretes árukra szakosodtak. A 2021-es várható induláskor ez a vonal összeköti St. Nazaire-t az amerikai keleti partvidékkel és Saint-Pierre és Miquelonnal.

Michel Perry, a NEOLINE elnöke szerint: „A Manitou Csoporttal együtt egy transzatlanti vonalat fejlesztettünk ki a gördülő és túlméretezett árufuvarozásra. Azt tervezzük, hogy a hajóink mozgatható fedélzettel rendelkeznek majd, amelyek méretei és ellenállóképessége tökéletesen megfelel a Manitou Csoport gépeinek. A Manitou Csoport által nyújtott támogatás egy konkrét lépés a jövőbeli vonalunk stratégiai hajóinak üzembe helyezése felé.

 

 

A mai környezetvédelmi kihívásoknak megfelelően és a tengeri szállítási megoldás biztosítása érdekében a NEOLINE olyan ipari méretű vitorlás árufuvarozási szolgáltatásokat fejleszt, amelyek tiszták, testreszabottak és versenyképesek, valamint megfelelnek a logisztikai igényeknek. A hajózási szakemberek csapata vezeti azt a projektet, amely lehetővé teszi olyan hajók tervezését, amelyek képesek a CO2-kibocsátás 90%-os csökkentésére, összehasonlítva a hagyományos szállítmányokkal azonos útvonalon.

A NEOLINE hajó elsősorban a szél erejét használja ki a gazdaságos sebességgel és az energiaösszetétel optimalizálásával együtt. Ez a 136 méter hosszú és 4200 négyzetméteres vitorlás Ro-Ro hajó a műszaki tengeri szállítási megoldásokat innovatív módon ötvözi a sport vitorlázás megoldásaival. Ez a fajta közlekedés logisztikai és gazdasági szempontból is hatékony. A fejlesztési terv két hajó felépítését foglalja magában, melyeket várhatóan 2021-ben helyeznek üzembe.

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: Manitou Group / NEOLINE

 

 

Manitou Csoport a SIMA 2019 kiállításon 3. rész

 

A Manitou Csoport is részt vett a SIMA 2019-es kiállításán, ahol számos új terméket és megoldást mutatott be. Ilyen többek között az automatikus zsírzó rendszer vagy a CSS intelligens kormányrendszer, de a cég prezentálta új adapter-kínálatát is. >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek