Ez egy fontos mérföldkő, amely egybeesik egy új gyártóüzem megnyitásával Campagnola Emiliában, ahol az év elején átkerült és megindult a LANDINI traktorok sebességváltóinak gyártása, amelyeket korábban az olasz multinacionális vállalat más gyártási telephelyein gyártottak.
LANDINI REX 4 Dynamic
A Landini REX4-120 GT Dynamic változata nyerte el az Év Traktora 2024 díjat a Best of Specialized kategóriában, köszönhetően olyan innovációknak, mint a RoboShift váltó, amelyet az Argo Tractors olaszországi gyáraiban terveztek és gyártanak.
Minden változat HML powershit váltóval és mászóval van felszerelve, így a sebességfokozatok száma 48 előre +16 hátramenet. A 2025-ös modellév legfontosabb frissítései az elektrohidraulikus kihelyezett szelepeket is érintik, új ergonómiával és új konfigurációkkal. Jelentős fejlesztések történtek a fülkében, mind szerkezetileg (sík padlóval a kezelői kényelem növelése érdekében), mind a szigetelés tekintetében, amely hő- és hangszigetelési tényezőkben jelent előrelépést a komfort fokozása mellett.
A 2025-ös modell motorja változatlan maradt: Deutz AG 2,9 literes, 75 és 112 LE közötti teljesítménnyel, Stage V-ös károsanyag-kibocsátással a passzív regenerációval ellátott DPF részecskeszűrőnek, a DOC oxidációs katalizátornak és a 75 LE feletti modellek esetében az SCR szelektív kibocsátáscsökkentő katalizátornak köszönhetően, valamint a praktikus gyorstöltő rendszerrel ellátott AdBlue®-tartállyal.
Jelentős újdonság a két speciális csomag bevezetése: Dynamic és Dynamic+.A Dynamic elektrohidraulikus irányváltóval, HML-rel és teljesen robotizált sebességváltóval van felszerelve, amelyet egy SmartPilot Plus multifunkciós joystickon keresztül vezérelhetünk, továbbá lehetővé teszi a kezelő számára, hogy gyorsan és intuitív módon vezérelje a hátsó függesztő szerkezetet, a TLT kapcsolását és a motor fordulatszám előhívását. Hasonlóképpen, az ADS rendszer (fejlett vezetési rendszer) egy elektromos szervokormányt kínál, amely csökkenti a kormánykerék terhelését, minden körülmények között fenntartja az első kerekek irányíthatóságát, és a sebesség növekedésével merevíti a kormányzást, miközben biztosítja a precíziós gazdálkodási műveletekhez szükséges segédkormányrendszerekkel való teljes integrációt.
A Stop & Action funkció, amely lehetővé teszi, hogy a traktor a fék megnyomásával és a kuplungpedál használata nélkül megálljon, majd újra meginduljon, hozza a fokozatmentes hajtóművel rendelkező traktorok komfortját.
A Dynamic+ csomag a fent leírtak mellett további funkciókat és eszközöket is tartalmaz: Az innovatív multifunkciós kartámasz, amely az elfordítható ülésbe van integrálva (16 fokban jobbra és 8 fokban balra), a 10 hüvelykes érintőképernyős Data Screen Manager (DSM) monitor a traktor legtöbb funkciójának gyors és intuitív kezeléséhez.
A Landini Fleet & Remote Diagnostics Management telemetriai protokollt, valamint a Landini Farm Management rendszert is tartalmazza.
A bolognai vásáron a Landini REX4 Energy nevű speciális változat az EIMA innovációs díjára pályázik. Ez a modell az belsőégésű motorhoz csatlakoztatott generátorral és inverterrel rendelkezik, amely képes elektromos áramot szolgáltatni egy hasi és egy hátsó csatlakozóba, amelyek elektromos munkagépeket látnak el. A 10 kW-os, 48 voltos teljesítménye például lehetővé teszi, hogy az elektromos permetezők legújabb generációja alacsony motorfordulatszámon, csökkentett fogyasztás és zaj mellett működhessen. További előnye, hogy kiveszi a kardántengelyt a munkából, ezáltal javítja a manőverezhetőséget és növeli a biztonságot a munkagépek be- és kikapcsolásakor. A 75 lóerős Deutz AG dízelmotorral felszerelt traktor egy 4-080-as, SCR nélküli, HVO üzemanyagokkal kompatibilis modell, amelynek karbantartási intervalluma 1000 órára növelhető, ha Ultra-low Ash motorolajat használnak.
LANDINI 7 SMART CAB
A 7 Robo-Six Stage V motorjai 190 és 225 lóerő közötti teljesítményűek: a 24 szelepes, 6,7 literes motor DOC és SCR rendszert használ a kipufogógázok kezelésére.
A fő újítások a Smart Cabban összpontosulnak, az alaposan áttervezett fülkében, amely 14%-kal nagyobb belső térrel büszkélkedhet. A Saint Gobain által kifejlesztett új Comfort Sky® athermikus üvegnek köszönhetően javult a kilátás (az üvegfelület 16%-os növekedésével), valamint javult a zajcsillapítás és hőveszteség. Kívülről új LED-es lámpatestek vannak elöl és hátul, új visszapillantó tükrök és egy átformált kabintető, amely növeli a magassági teret a vezető számára, míg belül új infotainment rendszert vezettek be, amely integrálható az Apple Car és az Android Auto rendszerrel, továbbá egy új hűtőterülettel és új műszerfallal bővült a fülke.
Szintén újdonság az autóipari stílusú műanyagból készült belső kárpitozás és a négy hangszórós Alpine audio rendszer. A kormánykerék mögött egy újratervezett digitális műszeregység található, amely kivetítőként funkcionál a traktor összes funkciójának jobb kezelése érdekében, és tökéletesen integrálódik a multifunkciós kartámaszon elhelyezett 12"-os DSM Plus monitorral.
A vezetési kényelmet az Eazysteer funkció fokozza, amely a kormányzás elektronikus modulációját szolgálja, kombinálva a műholdas kormányzási lehetőségekkel, valamint a vezetőfülke felfüggesztésével, amelynek a merevséget, a lengés- és rezgéscsillapítás mértékét elektrohidraulikusan vezérelt félig aktív csillapításgátló rendszer segítségével tudja beállítani.
A hatékonyságot szállítási üzemmódban a motorfékrendszer fokozza, amely a turbófeltöltő fojtószelepével kombinálva lehetővé teszi a kezelő számára, hogy a motorfék és a hátsó fékek együttes működtetésével csökkentse a motor fordulatszámát.
A Stop & Action rendszer lehetővé teszi a kezelő számára, hogy egyszerűen megállítsa a traktort csak a fékpedálok megnyomásával, az integrált kuplung kapcsoló által, így a Robo-Six powershift hajtómű a fokozatmentes sebességváltókhoz hasonlóan sima haladást biztosítanak. Az APS (Auto Powershift) rendszer szintén növeli a vezetési kényelmet, mivel a sebesség- és terhelésszabályozásnak köszönhetően optimális és automatikus tartomány- és sebességváltást garantál.
A traktor magas technológiai színvonalát a Landini Fleet & Remote Diagnostics Management garantálja, egy olyan rendszer, amelyet a jármű hatékonyságának mérésére terveztek az üzemanyag-fogyasztás, az üzemórák és a szerviz-emlékeztetők tekintetében, mindezt egy saját felületbe integrálva, amely lehetővé teszi a flottakezelők számára a használat maximalizálását és az üzemeltetési költségek nyomon követését.
Landini TREKKER4 MY25
A Landini Trekker4 MY25, amely a vezető rendszerrel, hidraulikával, platformmal és a üzemanyagtartállyal kapcsolatos új megoldásokkal jelenik meg a vásáron, a Best of Specialized kategóriában az Év Traktora 2025 döntőjébe került. A traktor passzív regenerációs DPF-fel, DOC oxidációs katalizátorral és - csak a 75 lóerő feletti modellek esetében - SCR szelektív kibocsátáscsökkentő katalizátorral, valamint 10,5 literes AdBlue-tartállyal van felszerelve.
Az öt elérhető modell - 4-085, 4-095, 4-105, 4-110 és 4-120 - 2,9 literes Deutz AG motorokkal szerelve, a legkisebb 75 lóerőtől a maximális 112 lóerőig terjedő teljesítményt kínál. F (gyümölcsösök és szőlőültetvények) és M (hegyek, dombok, nyílt mezők vagy különösen széles gyümölcsösök) változatban kaphatók, és 450 mm-es fém- vagy gumihevederes járószerkezettel vannak felszerelve.
Mindig is megbízható és nagy teljesítményű terméknek számított, és célja a kezelői kényelem javítása a kezelőszerveken és a fülke felfüggesztésén végzett célzott beavatkozásoknak köszönhetően, amely most négy hidro szilent blokkot tartalmaz, kettőt elöl és kettőt hátul a jobb por- és zajszigetelés érdekében, a légrugózással ellátott ergonomikus üléssel kombinálva. Új, 4-es kategóriájú fülke (aktív szénszűrőkkel) is rendelkezésre áll, amely biztosítja, hogy a kezelő biztonságosan dolgozhasson a vegyszeres kezelések során is.
A sebességváltó 16 előremeneti és 8 hátrameneti sebességfokozattal kapható; az előremeneti sebességfokozatokhoz mászófokozattal vagy gyorsfokozattal. Először ezen a modellen mutatkozik be egy 84 literes tripla szivattyú, valamint további egy 28 literes szivattyú a kormányzáshoz, hogy felgyorsítsa és megkönnyítse a hasi és hátsó munkagépekkel végzett összes műveletet.
A traktor fülkével vagy platformos fülkenélküli verzióban rendelhető.
Az M változaton a nyomtáv 450 mm-es gumiból is készülhet. A legjobban felszerelt traktorokhoz hasonlóan a Trekker4 is a leginnovatívabb digitális rendszerekkel van felszerelve, mint például a Landini Fleet & Remote Diagnostics Management (a flottakezeléshez és a kereskedő műhelye vagy az anyavállalat általi távszervizeléshez) és a Landini Farm (a gazdaság agronómiai és raktári irányításához). A motorok szervizintervalluma ezer órára lett meghosszabbítva.
Landini 5-085
A Landini 5-085 a teljes felszereltségű változatban és Roboshift sebességváltóval a számos mezőgazdasági és szántóföldi feladatra alkalmas könnyű erőgép. A 5-085 modell szintén az új Landini Family Feeling dizájn előnyeit élvezi, LED világítással kiegészítve, és BlueIcon kivitelben is kapható (az exkluzív metálkék színű fényezés, amely számos specifikációval kombinálható).
Az új RoboShift sebességváltó mellett egy új, teljesen áttervezett, jobb oldali konzol is megjelent, amely kényelmesebb a kezelő számára. Az új SmartPilot joystickkel rendelkezik, amely lehetővé teszi az összes fő funkció vezérlését: a hátsó függesztőszerkezet, a sebességváltó, a TLT, a kuplung vezérlő és az elektrohidraulikus irányváltó.
Rendelkezésre áll az ADS+, egy olyan kormányrendszer, amelyet elsősorban a kezelő kényelmének javítása érdekében terveztek. A kétfokozatú szervokormányzást kombinálja az EazySteer funkcióval (általában a felső kategóriás modellekhez rendelhető), amely lehetővé teszi, hogy a kormánykerék mindössze másfél fordulatával lehessen kormányozni, megkönnyítve a táblavégen történő manővereket. Ezenkívül az ADS+, amely már kompatibilis a műholdas navigációs asszisztens rendszerekkel, csökkenti a rezgéseket, a sebesség növekedésével növeli a kormánykerék merevségét, és ennek a technológiának köszönhetően manőverezés közben a kormánykerék pontosan úgy viselkedik, mint egy autóé, és képes automatikusan átállni.
A motorháztető alatt egy 75 lóerős FPT (3,4 literes négyhengeres, Stage V) hajtásegység található, de 56%-os nyomatéktartalékkal, ami egyedülálló a szegmensben. Ez a tulajdonsága egy 90 lóerős traktoréhoz hasonló maximális nyomatékot biztosít, de azzal az előnnyel, hogy nem kell AdBlue-t használni a kipufogógázok kezeléséhez, ami megtakarítást jelent a karbantartásban és az üzemanyag-fogyasztásban.
A traktor felszerelhető az L15 homlokrakodóval, amely a vezetőfülkében lévő joystickon keresztül kezelhető.
Szöveg és fotó: Landini