A tesztvezetés során gyűjtött tapasztalatok azt mondatják, hogy igenis elkülönül a két géposztály. Egy laikus számára egymás mellé állítva egy hasonló kaliberű LEXION-t és TUCANO-t, lehet nem fedezné fel a lényegi különbségeket, és valószínűleg rá is mondaná, hogy ugyanaz a két gép. Ez viszont nem így van. Gépkezelők kiknek volt szerencséjük a CLAAS kombájncsalád majdnem összes tagjával dolgozni, egyértelműen észreveszik a kategóriák közti különbséget.
Több mint 10 éves a LEXION több típusánál szerzett tapasztalat után az első új szériás TUCANO-val megtett kör után a következőt mondta tesztpilótánk: „nagyon jó az új TUCANO, de éreztetik a mérnökök, hogy nem LEXION” hozzátette ennek így is kell lennie. Közepes gazdaságok számára kategóriájában egy nagyon jó gépet sikerült belőle kihozni és besorolás szempontjából igenis sikerült a régi szériás TUCANO valamint LEXION közé elhelyezni. Az alap kategóriakülönbségeket leszámítva, mint például a cséplődob szélesség vagy rostafelület, egyes felszereltség mely a LEXION-ban az alap kategóriát képzi az a TUCANO-ban opcionálisan rendelhető ezzel is érzékeltetve a különbséget. Minthogy a TUCANO 570 APS HYBRID technológiával dolgozik, nagyobb teljesítményűnek mondható, mint egy ládás technológia ugyanakkor nem összekeverendő a 700-as széria leválasztási rendszerével, hisz míg a 700-as modellben kettő, addig a TUCANO 570-esben egy darab rotor dolgozik.
Pár dolgot említve egy LEXION 650-est és az új TUCANO 570-est összehasonlítva, alapul véve a motorteljesítményt, ami e két gép esetében közel megegyezik:
Összességében egy nagyon kezelőbarát, kényelmes és megbízható közepes gazdaságok számára optimális gépet sikerült megalkotni az új TUCANO személyében.
További információért keresse területi képviselőinket!