Vetésizöld metálfény és különleges felszereltség
Mind az AXION, mind az ARION különkiadása, a vetésizöld metálfényezés és a „#150 000” matricázás mellett, gazdag gépkezelői csomaggal kerül piacra. Kiegészítőik a bőrkárpit, több extra tartó a telefonnak és az italoknak, színezett hátsó szélvédő, LED-csomag, légkürt, illetve sok további, apróbb-nagyobb kényelmi elem.
Ráadásul választhatók az ismert felszereltségek is, mint a CEBIS terminál, a CMOTION menetkar, a négypontos fülkerugózás és a TELEMATICS.
AXION a sikertörténet kezdete
A Renault Agriculture többségi felvásárlásával a CLAAS 2003-ban bővítette termékkínálatát mellső segédhajtású traktorokkal. Az egykori Renault üzemben, a franciaországi Le Mans-ban, még abban az évben elkezdtek négy modellt gyártani: a mindenes CELTIS-t, a prémium ARES-t, az ATLES nagytraktort, amelyekhez a Harsewinkelben előállított XERION csatlakozott.
Kis képzavarral mondhatjuk, hogy a CLAAS AXION volt az első traktor, melynek az „ereiben” már az első pillanattól fogva vetésizöld vér folyt. Fejlesztése 2003 végén kezdődött. Különösen ügyeltek, hogy kényelmes legyen a gép, kezelése egyszerű maradjon, s csekély fogyasztással párosuljon a nagy teljesítmény.
A CLAAS AXION 6,8 literes hathengeres DPS motorja nemcsak a TIER 3a kibocsátási szabványnak felelt meg, hanem a TIER 2 fogyasztási követelményeinek is. A CLAAS modern traktort tudott kínálni a nagy gazdaságoknak, vállalkozóknak.
Az eredeti „AXION értékek” a mostani generációban is fellelhetők, előnyei kézzel foghatók.
A „#150 000” AXION 870 jubileumi modell 295 lóerő teljesítményű, fokozatmentes CMATIC váltóval.
ARION: a sikermodell
A CLAAS a 2007-es Agritechnica kiállításon mutatta be az ARION 500 és 600 sorozatokat. 2017 óta a sikeres erőgépek harmadik generációja kapható, 125-205 lóerővel. Az alap CIS, a kiterjesztett CIS+ és a CEBIS kényelmi változattal az ARION 500 és 600 modellek három különféle felszereltséggel kaphatók, mindhárom terhelés alatt kapcsolható HEXASHIFT váltóval; a CIS+ és a CEBIS változat a fokozatmentes CMATIC váltóval is elérhető. A maximum 205 lóerős „#150 000”ARION 660-ban van CEBIS terminál, CMOTION menetkar és CMATIC váltó is.
Traktorgyártás: a jövőbe beruházni
A CLAAS jelenleg intenzíven ruház be a gyártás modernizálásába. A Le Mans-i traktorgyárban lépésenként magasabb szintre emelik a folyamatokat. A hajtótengelyek intelligens előszerelése mellett bevezetik az AGV-alapú összeszerelést – e betűszó az Autonomous Guided Vehicle, azaz automatikus irányítású, vagy vezető nélküli járművet jelent. Ezek a lapos járművek önállóan viszik végig a traktorokat szinte a teljes szerelési folyamaton. Ebből kifolyólag újra tervezik a gyártás logisztikai koncepcióját. A projekt végeredményeképpen a CLAAS Európa legmodernebb traktorgyártását tudhatja majd magáénak.
Fotó: CLAAS
Szöveg: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser
Forrás: AXIÁL Híradó 2019. 02. szám