Kapcsolat
Egy arany, négy ezüst járt az úttörő CLAAS innovációkért

Egy arany, négy ezüst járt az úttörő CLAAS innovációkért

Egy arany és négy ezüst Agritechnica Innovation Award díjjal a CLAAS idén ismételten bizonyítja innovációs erejét mint a mezőgazdasági gépgyártás legnagyobb családi vállalata.

A bálázók, silózók és traktorok termékcsoportjaiból, valamint a mechanikai sorközművelés területén létrejött együttműködésből származó úttörő újdonságok tovább növelik a teljesítményt és a hatékonyságot, miközben tehermentesítik a gépkezelőt. 

A mezőgazdasági gépgyártás világvezető kiállítása, az Agritechnica, idén is nemzetközi platformot kínál a gyártók számára újdonságaik és innovációik bemutatására. Az iránymutató fejlesztéseket a DLG újdonságokat elbíráló bizottsága az Agritechnica Innovation Awards arany- és ezüstérmeivel, valamint az Agrifuture Concept Winner díjakkal ismeri el. Egy arany és négy ezüst Agritechnica Innovation Award díjjal – amelyek közül az egyik az Einböckkel közös együttműködésben született – a CLAAS idén ismételten bizonyítja innovációs erejét és pozícióját mint a mezőgazdasági gépgyártás egyik vezető vállalata. 
 


Arany járt a 70 tonnás óránkénti teljesítménnyel rendelkező, következő generációs szögletes bálázóért 

Arany Agritechnica Innovation Award díjat kapott a CLAAS a teljesen új fejlesztésű, forradalmi átfogó koncepcióval rendelkező szögletes bálázók új teljesítményosztályáért, amely a CLAAS bálázóprogramjában a jövőben a QUADRANT család fölé kerül. A 120x90 cm-es bálaméretű gép a nagy áteresztőképességet tartósan magas bálatömörséggel kombinálja. A gyakorlatban ez az új koncepció szalma bálázásakor akár 70 t/h áteresztőképességet és 210 kg/m³ állandó bálatömörséget ér el, csúcsértékként pedig akár 235 kg/m³-t is.  

Ezeket a teljesítményeket többek között a vázba integrált fő hajtómű egyenes erőátvitelű kialakítása teszi lehetővé. Az innovatív hajtás két, a menetiránnyal párhuzamosan elhelyezett, 1 650 ford./perc fordulatszámú lendkerékkel működik, amelyek nagy hajtási energiát tárolnak, így egyenletes bálázási folyamatot biztosítanak. A két ékszíj mellett az erőátvitel kizárólag hatékony, veszteség- és kopásminimalizált zárt hajtóműveken keresztül történik. A rotor, illetve az adagoló hajtóművében elhelyezett szenzorok mérik a hajtóműterheléseket, és folyamatosan szabályozzák az automatikus asszisztensrendszereket, például az MI-támogatott bálatömörség-szabályozást és a bálahossz vezérlését.  

További újítás az előtömörítő kamrához egy újszerű, mechanikailag működtetett egyedi adagolóberendezés, valamint egy új fejlesztésű kettőshurok-kötözőberendezés. Az új kötöző kötözésenként két hurkos csomót készít, egyesítve ezzel a McCormick- és Deering-típusú kötözők előnyeit anélkül, hogy átvenné azok gyengeségeit. Biztosítja a csomó magas szakítószilárdságát alacsony zsinegfeszítés mellett, miközben nem hagy zsinegmaradékot a földön. 

 

 

70 tonna óránkénti áteresztőképesség tartósan magas bálatömörség mellett, szalma esetén akár 235 kg/m3 értékig – mindezt egy újszerű hajtáskoncepció, az MI-támogatott bálatömörség-szabályozás, egy új előtömörítő -adagoló és egy új kettőshurok-kötözőberendezés teszi lehetővé. A DLG újdonságokat elbíráló bizottsága ezért tüntette ki a következő generációs szögletes bálázót Agritechnica Innovation Award aranyéremmel. 

 


Két ezüst a JAGUAR innovációinak 

A járvaszecskázók világpiaca egyre nagyobb áteresztőképességű, még kényelmesebb és gazdaságosabb gépeket igényel. Az új JAGUAR 1000 sorozattal, amelyet a DLG újdonságokat elbíráló bizottsága ezüst Agritechnica Innovation Award díjjal ismert el az átfogó koncepció miatt, a CLAAS egy olyan új sorozatot hozott létre, amely célzottan ennek a nagy teljesítményű szegmensnek az igényeire készült. A jól ismert 900-as szériára építve egy teljesen új gépkoncepció valósult meg az egymáshoz hangolt egységekkel, a piacon elérhető legszélesebb szecskázódobbal (910 mm), valamint a nagy teljesítményű MULTI CROP CRACKER XL szemroppantóval , amely 310 mm-es hengerátmérővel rendelkezik. Az eredmény: legalább 20 százalékos áteresztőképesség-növekedés a JAGUAR 990-hez képest, akár 500 t/h frisstömeg áteresztés, akár 1110 LE motorteljesítmény .  

A JAGUAR 1080, 1090, 1100 és 1200 modelleket felsorakoztató új sorozat innovatív jellegét mutatja a számos megoldás, amelyek növelik a betakarítási folyamat hatékonyságát, javítják a gépkezelő kényelmét és tovább optimalizálják a szecskaminőséget. A gépkezelőt a különösen csendes vezetőfülke, a CEMOS AUTO PERFORMANCE-hez hasonló automatikus funkciók és az új, opciós joystick-kormányzás tehermentesítik. Az új JAGUAR sorozathoz új, függetlenül szabályozható hajtással szerelt ORBIS és PICK UP adapterek is párosulnak. Az új silózókhoz elérhető abroncsnyomás-szabályozó az első és hátsó hídhoz, összkerékhajtás, valamint a differenciálzár mind az első mind a hátsó hídhoz. Ezen felül a gépek rendelhetők NUTRIMETER-rel, egy legújabb generációs, ISOBUS-alapú NIR-szenzorral. A CLAAS ezzel elsőként teszi lehetővé a valós idejű hozamtérképezést a CEMIS 1200 terminálon. A flotta- és gépmenedzsment, valamint a dokumentáció a felhőalapú CLAAS connect platform segítségével lehetséges. 

Szintén ezüst Agritechnica Innovation Award járt a CEMOS AUTO CHOPPING megoldásért, amely a CLAAS MI-támogatott, felhőalapú szemroppantottság-elemzésének továbbfejlesztése. A CSPS-érték (Corn Silage Processing Score) kulcsfontosságú mutató a szemroppantottság meghatározásánál, ezzel együtt a kukoricaszilázs minőségénél. Sok éven át ennek az értéknek a meghatározása csak laborban volt lehetséges. A CEMOS AUTO CHOPPING révén a CLAAS most a JAGUAR 900 járvaszecskázóhoz kínál olyan asszisztensrendszert, amely valós időben határozza meg a szemroppantottság mértékét, és a referenciaértéktől való eltérés esetén automatikusan módosítja a silózó beállításait. Az innováció központi eleme egy a kifúvótoronyban elhelyezett, CMOS-képszenzoros kamera, amely mesterségesintelligencia (MI) segítségével elemzi a szecskázott anyag szerkezetét, és ennek alapján meghatározza a szemroppantottság mértékét. Ha a mért érték eltér a referenciaértéktől, a rendszer automatikusan módosítja a roppantóhengerek közötti hézagot, a menetsebességet és a járvaszecskázó motorteljesítményét. Az adatok a felhőalapú CLAAS connect gazdaságirányítási rendszerébe is feltölthetők, ott dokumentálhatók, és felhasználhatók a minőség ellenőrzéséhez vagy bérsilózás esetén az elszámolásokhoz. 


Ezüst Agritechnica Innovation Awards díjat adott a DLG újdonságokat elbíráló bizottsága az új JAGUAR 1000 járvaszecskázó-sorozatnak az innovatív, számos kiemelkedő jellemzőt és funkciót felvonultató átfogó koncepcióért. A CEMOS AUTO CHOPPING a JAGUAR 900-hoz szintén ezüstérmet kapott a DLG újdonságokat elbíráló bizottságától. Ez a szemroppantottság (CSPS-érték) automatikus szabályzását végző asszisztensrendszer, amely MI-alapú elemzésre támaszkodik. 

 


Ezüst járt a fokozatmentes traktorváltókhoz kifejlesztett, előrelátó, teljesen adaptív hajtásláncmenedzsment-rendszerért 

A CLAAS nemcsak a vezetéstámogatás területén határozza meg a fejlődést évtizedek óta, hanem a traktorok fejlesztésében is, olyan úttörő innovációkkal, amelyeket újra és újra nemzetközileg is elismertek. Az idén ezüst Agritechnica Innovation Award díjjal jutalmazott, teljesen adaptív hajtásláncmenedzsment-rendszer egy tanulóképes algoritmus mely motorra, a fokozatmentes váltóra, a hidraulikára és a segédberendezésekre vonatkozó különböző hatásfok-karakterisztikák alapján folyamatosan és előrelátó módon optimalizálja a motorfordulatszámot és a hajtóműáttételt. Az alapul szolgáló, központi „Auto Load Anticipation” innováció előre felismeri a terheléscsúcsokat – például amikor egy munkagépet leengednek a talajba –, és a terhelésugrás bekövetkezése előtt előrelátóan megemeli a motorfordulatszámot. Így a menettulajdonságok dinamikus váltásoknál is stabilak maradnak, és elkerülhetők a fordulatszám-esések. További funkciók a terheléstől, a menetsebességtől és a hidraulikaigénytől függően szabályozzák a motorfordulatszámot és az hajtóműáttételt. Ennek eredményeként minden üzemkörülmény között a szükséges teljesítmény áll rendelkezésre, minimális üzemanyag-fogyasztás mellett. Az eredmény rendkívül dinamikus, ugyanakkor fogyasztásra optimalizált menettulajdonság, anélkül hogy kézi beavatkozásokra lenne szükség a gépkezelő részéről. 
 

A CLAAS újabb ezüstérmet kapott az előrelátó, teljesen adaptív hajtásláncmenedzsment-rendszerért, amely fokozatmentes traktorváltókhoz kifejlesztett tanulóképes algoritmussal rendelkezik. 

 


Ezüst az Einböck és a CLAAS közös innovációjának: SMART-HILL dőléskiegyenlítés CULTI CAM-mal 

A DLG újdonságokat elbíráló bizottsága egy újabb ezüstérmet ítélt oda idén az Einböck és a CLAAS közös együttműködésben született projektjének a sorközművelőknél használható teljesen automatikus dőléskiegyenlítéséért. A SMART-HILL rendszer vezérlését a CLAAS E-Systems nagy felbontású CULTI CAM sztereokamerája végzi, amely színinformációkat és 3D felületmodelleket elemez, így pontosan határozza meg a lejtést. A kapára szerelt integrált feladatvezérlő ezeket az adatokat valós időben dolgozza fel, és proporcionális szelepen keresztül vezérli az állítható keret kiegészítő forgótengelyét. Így a sorközművelő mindig 90°-os szögben marad a sorhoz képest, még traktorelsodródás esetén, lejtős területen vagy erőteljes kormánymozdulatoknál is. Ez a rendkívül precíz kiegyenlítés új szintre emeli a kamerás sorkövetést különösen lejtőn, és eddig nem látott pontosságot tesz lehetővé a mechanikai sorközművelésben. Így először lesz megbízhatóan lehetséges az ujjkapával végzett sorközművelés alkalmazása lejtőkön is. Meglévő vezérlőrendszerekkel kombinálva a SMART-HILL így a maximális pontosság alapját teremti meg nagyobb munkasebességek mellett és nehéz körülmények között is. 
 

 

Az Einböck és a CLAAS örömmel fogadja a közösen elnyert ezüstérmet a CLAAS E-Systems CULTI CAM sztereokamerájával működő SMART-HILL vezérlőrendszerért. 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek