A tartalomból:
Traktoros szállítás Fendt-szemszögből
Miért erőgépekkel szállítanak a mezőgazdaságban? Szükséges rossz ez, vagy jól megfontolt gazdaságossági számítások támasztják alá? Annyi biztos, hogy a terménynek a leghatékonyabban kell a szántóföldről a tárolóba kerülnie. A modern mezőgazdasági vontatók már nagy sebességre képesek – igaz, 40 km/órára korlátoz a KRESZ. Ezt a tempót tartva megfelelő komfortot nyújt a rugózott első híd és fülke. Régebben a hatékonyság növelése érdekében összeakasztottak két pótkocsit, most már az egy nagy pótkocsi a divat, legyen forgózsámolyos, tandem vagy tridem futóművű.
Belső értéknövelés
Az utóbbi évek állandó velejárója a folyamatos változás. A környezetvédelem rendszeres fejlesztésre készteti a motorgyártókat, a TIER-szabványok mára beépültek a mindennapi agrárgépészetbe, kereskedői és felhasználói oldalon egyaránt. De ha ez nem lenne elég, ez év elejétől új uniós előírások léptek életbe, amelyek további területeket érintettek, mint az ergonómia, hidraulika- és erőátviteli rendszerek stb. Ennek hatására jelentős változásokkal jönnek ki a traktorgyártók 2018-ban. A Landini kisebb-nagyobb fejlesztésen átment, ismert szériái mellett új traktorcsaládok is jelennek meg az év folyamán. Mindjárt itt az első, a Landini új 7-es szériája, amely küllemében nem változott alapvetően, viszont belső tartalmában számos újdonsággal szolgál. Az új típusok elérhetők csúcsfelszereltségű Dynamic vagy egyszerűbb Active kivitelben.
Egyre sokoldalúbbak a Manitou rakodógépek
Jelentős változást hozott az elmúlt húsz évben a teleszkópos rakodógép a mezőgazdaságban: célgépből univerzális munkagéppé lépett elő. Már nemcsak az anyagmozgatási- és logisztikai folyamatokban vesz részt, hanem, speciális munkaeszközökkel, sokkal szélesebb körű feladatok elvégzésére is alkalmas. Választéka jelentősen bővült, egy-egy gazdaságnak nem is olyan egyszerű kiválasztani a leginkább megfelelőt.
Össztűz alatt a Manitou MC18 tereptargonca
A Manitou a 2017 novemberi Agritechnica kiállításon mutatta be új MC18 két- és négykerékhajtású tereptargoncáját. Ez lett a tereptargonca-paletta legkisebb teherbírású tagja. Teherbírása 1800 kilogramm, 500 milliméter teherközépponton. Legnagyobb emelési magassága 5,5 méter. Kompakt méretének köszönhetően hasznos társ lehet zöldség- és gyümölcstermesztésben, kertészetekben, faiskolákban, fafeldolgozásban és az építőiparban is.
Örökmozgók a tejüzemben
Perpetuum mobile márpedig nincs – mondja ki a természettudomány. Nem vitatom, de tapasztalatom alapján kijelenthetem, hogy az Alföldi Tej Kft.-nél igenis működnek „örökmozgók”: Hyundai elektromos targoncák, amelyek napi 24 órában dolgoznak, az év minden napján.
Hogyan működik az e-munkalap?
Január 1-jétől cégünk átállt az elektronikus munkadokumentációra, az e-munkalapra. Négy hónapnyi működést követően kijelenthetjük, hogy nyugodtan várjuk a szezont, hiszen zökkenőmentes volt az átállás. Most a legfontosabb tudnivalókat, gyakorlati információkat gyűjtöttük össze!
Lapozza fel a magazint és informálódjon első kézből!