Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2019-12-27 12:00:00

Megfeleltünk a kihívásnak

Az AXIÁL Kft. építőipari- és anyagmozgató gépekkel kereskedő üzletága 2004-ben alakult. Kb. hat éve létrejött a targoncákra szakosodott szervizcsapat, viszont a földmunkagépes „csak” 2018 novemberében állt fel.

Véleményed szerint miért most jött létre a földmunkagépes csapat?

Kövecs Bálint, Építő- és anyagmozgató gépüzletág igazgató: Leginkább mert ez egy hullámzó piac. Amikor 2004-ben kezdtünk, akkor kimondottan jó évek voltak, egészen 2007-ig. Utána jött a 2008-as világválság, 2-3 évre visszaesett a piac. 211, 2012 és 2013 is aktív év volt, majd ismét visszaesést tapasztaltunk. 2017-től nagymértékben növekedett az értékesítés volumene, és ez máig tart.

Hozzá kell tennem, hogy nemcsak a földmunkagépeket, hanem a Gehleket is gondozza az új csapat. A csúszókormányzású kompakt rakodók piaca stabil, a Gehl márkával 30-40 százalék közeli a piaci részesedésünk. Még nagyobb, 75-80 százalékos a forgóvázas Manitou gépekkel, melyek karbantartása szintén a földmunkagépes csapathoz tartozik.

 

Segíti a földmunkagépes szervizcsapat megalakulása az értékesítést? Mi a tapasztalat, mennyire számít ez az ügyfeleknek?

KB: Nyilvánvalóan ez is cél volt a csapat létrehozásakor, illetve cél lesz, mert hosszabb távon hozza meg a gyümölcsét. Nekünk az a fontos, hogy a garanciaidő lejárta után nagyobb arányban tudjuk megtartani a partnereket. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy Magyarországon komoly hiány van szerelőkből, de az AXIÁL Kft. stabil műszaki hátteret és színvonalat tud biztosítani, ami kiemelt jelentőségű ügyfeleinknek. Tehát összességében elmondható, hogy abszolút pozitív hatása van a földmunkagépes csapat megalakulásának.

 

Mit vártok a jövőtől?

KB: Bízunk benne, hogy az idei év jobb lesz, mint a tavalyi, pedig arra sem volt panasz. Az más kérdés, hogy azok a gépvásárlások, amelyeket most terveznek, vagy folyamatban vannak, évekig elhúzódhatnak. Nyugatról állítólag recesszió érkezik, ugyanakkor a hazai intézkedések kedveznek az építőiparnak. Ezeket figyelembe véve azt várjuk, hogy a következő pár évben, ha nem is növekszik, de stabil marad a piac. Az érdeklődés mindenesetre megvan.

 

Gábor, kérlek, mesélj a szakmai hátteredről!

Katona Gábor, ügyfélkapcsolati vezető, Vevőszolgálat – Szervizüzletág: A földmunkagépes szervizcsapat megalakulásával kerültem az AXIÁL Kft-hez. Torgyik Attila, a Szervizüzletág igazgatója ajánlott fel ezt a pozíciót. Miután felvázolta, hogy miről lenne szó, először nem mertem elvállalni.

Korábban Volvo teherautókat javítottam Angliában, később műszakvezetőként dolgoztam Kanadában, szintén a Volvonál, összesen 12 évig. Miután hazaköltöztünk, maradtam a márkánál, és Biatorbágyon, a Volvo Hungária Kft-nél műhelyvezetőként tevékenykedtem. Építőipari gépeket csak a Honvédségnél kezeltem és javítottam.

Végül átgondoltam, amit Attila mondott, és egy hónap múlva felhívtam, ha még megvan a pozíció, akkor elvállalnám. Ez 2018 novemberében volt, így kezdődött az egész.

Mivel még senki nem csinálta ezt előttem az AXIÁL-nál, így nem volt mit átvenni. Az egészet magamnak kellett kitalálni, hogyan fedjem le az egész országot öt építőgépes szervizessel: Németh Imi, Szászi Csaba, Bozsik Gergő, Kormos Zoli, Papp Jani segítségével. Első lépésként a csapattal kimentünk Lengyelországba egy négynapos Manitou MRT oktatásra, ami több szempontból is nagyon jó volt. Megismertük a terméket, és megismertük egymást is. Nagyon jó csapatépítéssel egybekötött oktatás volt!

 

Közel egy év telt el azóta, mi történt közben?

KG: Hozzánk tartoznak a Hyundai, a Manitou és Hidromek építőipari gépek, és nem utolsósorban a Gehlek is. Miután megalakultunk, minden ÜKV (ügyfélkapcsolati vezető) kezdte továbbítani hozzám az említett típusokhoz kapcsolódó munkákat. Elkezdődött az átalánydíjas szerződések megkötése is. Pár hét után megállás nélkül csörgött a telefonom, több száz telefonhívást kaptam naponta. A munkát mindig a legközelebbi szervizesnek adtam ki, de a kollégák így is nem ritkán napi 400-500 kilométert autóztak, plusz sok időt töltöttek javítással a helyszíneken. Nagy szerencsém van ezekkel a fiúkkal, mert nem sokan vállalnák az utazást, és a vele járó kemény munkát.

Az első negyedév után már a vezetés is látta az eredményeinket és engedték bővíteni a csapatot. Sikerült három új szervizes kollégát felvennünk: Csatai Richárdot, Nagy Lacit és Marton Lacit. Mint kiderült, ez szintén nagyon jó döntés volt. Mindenki kevesebbet utazott, és többet tudott produktív munkával tölteni. A jelenlegi felállás szerint nyolc szervizes fedi le az országot. Négyen Kelet-Magyarországot, hárman Nyugat-Magyarországot, egy kolléga pedig Budapestet és környékét. A csapat létrehozásával úgy látjuk, jó úton vagyunk céljaink eléréséhez. Szolgáltatásunk minősége javult, reakcióidőnk csökkent, a specializálódásnak köszönhetően egyre felkészültebb és tapasztaltabb kollégákat tudunk delegálni a munkákhoz. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az idén eltelt kilenc hónapban tavalyhoz viszonyítva 30 százalékkal nőtt a térítéses szolgáltatásainkat választó ügyfelek száma, és ugyanilyen mértékben az átalánydíjas szerződéseink köre, ez egyértelmű és pozitív visszacsatolás partnereinktől. Nagy reményekkel várjuk a következő időszakot; még a kijelölt ú elején járunk.

 

Van olyan időszak, amikor nincs szezonotok?

KG: Nálunk egész évben szezon van, legalábbis nem beszélhetünk a mezőgazdaságban szokásos „szezonról”. Bár a gépállomány egy része az agráriumban dolgozik, de ott is „állandó feladataik” vannak, például az állattenyésztésben dolgoznak velük. Természetesen nálunk is vannak átalánydíjas szerződések, az a különbség a mezőgazdasági gépekhez képest, hogy nem mindig ugyanaz a szerelő jár a géphez, mivel ezek az egész ország területén mozognak. Azt gondolom, hogy a csapat növekedésével megfeleltünk a kihívásnak, helyt tudunk állni a piacon, és teljes szívvel azon vagyunk, hogy teljesítsük a jelenlegi és jövőbeli elvárásokat.

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: AXIÁL Híradó 2019. 05. szám, Pixabay

 

 

Az AXIÁL szürke eminenciásai, a régióigazgatók

 

Kevésbé vannak reflektorfényben, mégis hatalmas munkát végeznek. Ők felelnek a rájuk bízott régióban a zavartalan alkatrész-ellátásért és szervizért, és összehangolják az AXIÁL szerepvállalását az adott térségben. >>