Kapcsolat
Landini 6L az egyedülálló

Landini 6L az egyedülálló

A Landini 6L sorozata a maga nemében egyedülálló, hiszen ebben a teljesítménykategóriában az egyetlen gyártó, amely mechanikus sebességváltóval is kínál traktorokat azon ügyfeleinek, akik az egyszerűséget részesítik előnybe

Nem új a transzmisszió, hiszen az előd Landpowerét használják ezekben a modellekben is, amelyek már hosszú éveken át bizonyították megbízhatóságukat és egyszerű kezelhetőségüket.

A traktorokban 143 és 176 lóerő közötti FPT erőforrások kaptak helyet 4,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres kivitelben. A turbófeltöltős motorok elektronikus vezérlése, valamint a common rail befecskendező rendszer alacsony üzemanyag-fogyasztást eredményez, melyhez hozzájárul az SCR rendszer is. A 270 literes gázolaj- és 38 literes AdBlue tartály lehetővé teszi a hosszabb műszakokat újratankolás nélkül. 

A motortérben az elöl, legyezőszerűen, külön-külön nyitható hűtők tisztítása minden gond nélkül elvégezhető. A motorháztető a karbantartások könnyebb elvégzése érdekében nagyra nyitható.

 

 

A traktor vezetője kívül a bevált, tágas „MASTER CLASS” vezetőkabinnal találkozik. Azonban itt sem maradt minden a régiben. A Landini konstruktőrei megerősítették az ajtó felfüggesztését, új műszerfalat kapott a traktor és változott a fülke belső kárpitozása és annak színe. 

Kiemelendők azok a tulajdonságok, amelyek ugyan nem változtak, mégis általuk válik ez a kezelőtér kellemes munkahellyé. A négypilléres, sík padozatú fülke és a hátul pántolt ajtók biztosítják a könnyű beszállást a fülkébe. Tökéletes a kilátás körkörösen, valamint a tetőablak miatt a rakodási munkák is jól kontrollálhatók. A kezelőszervek szinte kivétel nélkül az ülés jobb oldali karfája melletti konzolon találhatók és a jobb elérhetőség érdekében közelebb kerültek a traktor vezetőjéhez. Itt helyezték el a sebességváltó-karokat és a kézigázt, az öszkerékhajtás és a differenciálzár elektromos kapcsolóját, valamint a hidraulikus hárompont függesztés kezelőkarjait, a kihelyezett hidraulika körök joystick-ját.

A kormányoszlop teleszkóposan állítható és dönthető. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet biztosít és a hatékony klímaberendezés ideális hőmérsékletet teremt a kezelőnek. 

A baloldalon egy teljes értékű utasülés található, mely felhajtható, megkönnyítve ezzel a traktorból való ki- és beszállást.

 

 

A Landini 6L megtartotta az előd előnyös tulajdonságait a hátsó hárompont függesztésnél is. A kisebb 6-145L típus 7000 kg, míg a nagyobbak 8400 kg emelésére képesek a függesztőkarok végénél. Szabályzása és működtetése viszont már eltér a korábbi mechanikustól, hiszen itt már elektro-hidraulikusan, potenciométerek segítségével tudjuk beállítani a pozíció- és erőszabályozót. 

A nyitott hidraulika rendszer szivattyújának kapacitása is növekedett. A különböző hidraulika funkciókhoz 87 l/perc olajmennyiséget, a kormányzáshoz pedig 38 l/perc-et biztosít. Munkaeszközök csatlakoztatásához alap esetben három BOSCH gyártmányú kihelyezett szelep áll rendelkezésre, de kiegészítésként ötig bővíthető. Két hidraulikus kör joystickkal irányítható, így rakodógép szerelék esetén nincs szükség külön vezérlés vásárlására.

 

 

A Landini 6L sorozat a sebességváltóját a Landpowertől örökölte. Miért is kellene hozzányúlni ahhoz (a kategóriájában egyedülálló), ami jó és éveken, sok ezer üzemórán keresztül bizonyított már. A sebesség- és az irányváltás továbbra is egyszerűen, mechanikus úton elvégezhető. A 18/18 fokozatú (3 csoportban 6 fokozat) Speed Six mechanikus, szinkronizált váltó opcióként rendelhető mászó-csoporttal (legkisebb sebesség: 410 m/h) a speciális munkákhoz. A maximális haladási sebesség: 40 km/h.

A TLT hajtás az elektrohidraulikus működtetésnek köszönhetően lágyan indítható, mégis határozott, a kapcsolt munkaeszköz működtetése kíméletes. Az 540-es vagy 1000-es hajtás egy többtárcsás olajban futó tengelykapcsolóval valósul meg. Ezt a kabinban, a jobb oldali kezelőpanelen található - több traktorból már ismert – sárga színű „gomba” kapcsolóval működtethetjük. 

 

Modell

Maximális teljesítmény

Sebességváltó

Tengelytáv

Önsúly (front súlyokkal)

6-145L

143 LE

mechanikus fokozat és irányváltás, 18 előre és 18 hátra fokozat

2734 mm

6540 kg

6-175L

176 LE

6870 kg

 

További információért keresse kollégáinkat!

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek