Így érkeznek a Hyundai gépek Európába

Így érkeznek a Hyundai gépek Európába

Több mint 800 Hyundai építőipari gép érkezett az Egyesült Királyságba a múlt évben, volt köztük lánctalpas, gumikerekes kotrógép és rakodógép is.

Az összes gép a Hyundai dél-koreai gyárából – 5.676 mérföld a tengeren keresztül -, a dél-koreai Ulsan kikötőből utazott az Essex szívében található Tilbury dokkokhoz.

A legutóbbi hajó a Wallenius Wilhelmsen tulajdonában lévő Tosca volt, és az Eukor Car Carriers szállította, amely Dél-Koreában, Szöulban található. A hajó 100 ezer tonna és 6000 autó szállítására képes. A legutolsó utazáson az autókon és a használt kotrókon kívül 47 db Hyundai gép volt, beleértve 19 db 13 tonnás új HX130LCR típusú kotrógépet. A Buxtonban, 2018. június 26-28-án megrendezésre kerülő Hillhead kiállítás látogatói lesznek az Egyesült Királyságban az elsők, akik láthatják ezt a típusú gépet.

 

 

Az Ulsan kikötőjétől a Tilbury dokkokig tartó utazás egy teljes hónapig tartott, hogy elérje végső állomását, eközben áthaladtak a Szuezi-csatornán, megálltak Németországban, Hollandiában és Belgiumban (szerk. a Hyundai Construction Equipment Europe központja Belgiumban, Tessenderloban található).

Figyelembe véve, hogy a hajó ilyen hatalmas – 12 külön fedélzettel rendelkezik –, mindössze 23 fős személyzet található rajta. A legénység többsége január óta a Toscán tartózkodik és várhatóan júliusban szállnak le. A dolgozók leginkább a Fülöp-szigetekről és Mianmarból származnak, korábban pedig Burmából, Délkelet-Ázsiából.

Érdekes módon, még a legénység legalacsonyabb rangú tagja is több fizetést kap, mint például egy bankigazgató a hazájában, éppen ezért a legénység tagjának lenni nagy elismerést jelent. Azonban ahelyett, hogy a dolgozók a bérüket saját magukra fordítanák, gyakran támogatják otthonukat, illetve egész falujukat.

Havonta öt hajó érkezik a Tilbury dokkokhoz, melyeket két vontatóhajó és egy gépkezelő vezet be a kikötőbe. A Tilburybe való bejutás nagy odafigyelést igényel, mert például a Tosca 32,5 méter széles – a zár pedig 33,5 méter széles -, így csak egy méterrel lehet játszani. Kevés hely van a hibákra, és roppant nagy ügyességre van szükség ahhoz, hogy biztonságosan és sértetlenül bejusson a hajó a dokkba. Minden Hyundai gép hatalmas láncokkal van rögzítve, hogy ezzel is megakadályozzák a hajó elmozdulását a szállítás alatt.

 

 

A Tosca 10 órakor érkezett a kikötőbe és a hajó kapitánya által végzett ellenőrzést követően ugyanazon a napon 20:00-kor el kellett hagynia azt. A hajó az MK Shipping felelőssége, a vállalatnál 21 éve dolgozó Alistair Flint gondjaira bízták, a rakományt és a személyzetet is. A dokkolás és a szigorú biztonsági intézkedések után, Alistair a fedélzeten jár és biztosítja, hogy minden rendben van. A biztonság rendkívül fontos a hajón, a szeptember 11-eihez hasonló terrortámadás veszélye miatt.

A Hyundai kotrógépek az egyes és kettes szintről érkeznek, mivel nincs minden gép a fedélzeten, Az autók flottákban érkeznek, óránként kb. 100 db. A pilóták, üzemeltetők helyiek és a Tilburynek dolgoznak – általában 20 férfi/nő összesen.

 

 

Amikor a gépekkel lehajtanak a hajóról, egy-két napot tárolják azokat a kikötő melletti területen, majd elszállítják az MK Shipping udvarába. Ezek után az Egyesült Királyságban és Írországban tevékenykedő márkakereskedők gondoskodnak a gépekről. Tehát, ha legközelebb lát egy Hyundai gépet egy kiállításon vagy egy kereskedő udvarán – most már tudja, mekkora utat tett meg!

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép: highways.today

https://www.highways.today/2018/05/31/hyundai-machines-rolling-off-tilbury-docks/

Elérhető

Kapcsolódó cikkek