Hegyeket mozgat meg!

Hegyeket mozgat meg!

Gumikerekes rakodóval nagy terheket is különösen könnyen tudunk megmozgatni. A CLAAS most először kínál gumikerekes rakodósorozatot mezőgazdasági felhasználásra. Mi fog meg minket ezeken a gépeken és koncepciójukon?

 

Az új gumikerekes rakodó termékkínálat, TORION néven három méretosztályban, hét modellt foglal magába. Az 5-től 20 tonnáig terjedő össztömeggel a CLAAS nem csak széles termékkínálatot, de minden munkatípushoz és körülményhez a megfelelő gépet kínál. 

 

 

Fordulékony és sokoldalú

A kisebb méretosztályba két típus tartozik – az 535 és a 639 – 5 és 6 tonna össztömeggel, valamint 3,5 és 3,9 tonna billenőterheléssel. Ezek a gépek a maximum 2,5 méteres magasságukkal nagyon kompakt felépítésűek, emellett a domború hátsó szélvédő és a kúposan kialakított, a vezetőfülke felé elkeskenyedő emelőszerkezet optimális rálátást eredményez a rakományra és a munkaeszközre. A hidrosztatikus meghajtással nagyon pontosan lehet dolgozni. A kezelőelemek egyszerű és jól elrendezett kialakításával egyértelműen teljesíti az elvárásokat: csak be kell ülni és már mehetünk is.

 

A TORION 639 kompakt felépítése miatt tökéletesen alkalmas mindenféle rakodási munkákhoz.

 

Erős

A középső mérettartomány három modellt foglal magába: a 1177, 1410 és 1511 típusokat. A három modell a 11-15 tonnás össztömeg-tartományt fedik le, és egyenes helyzetben 7-11 tonnás billenőterhelésre képesek. Az optimális súlyeloszlás érdekében a motor egészen hátul és nagyon mélyen helyezkedik el, így ellensúlyt képez az emeléshez. A rakodók három különböző emelőszerkezettel rendelhetők. A P-kinematika a teljes emelési tartományban párhuzamosan vezeti az adaptert a nagyobb támasztóerők miatt, így nagyobb erők kifejtésére képes a terménykanál vonalában a magasabb tartományokban. Az intelligens és nagyteljesítményű VARIPOWER meghajtás két axiáldugattyús hidromotorral áll rendelkezésre.

 

Erőművészek

A nagykategória két modellt (1812 és 1914) foglal magába. Ezek a gépek 18-20 tonna össztömegűek, billenőterhelésük 11-14 tonna. A nagyteljesítményű, percenként 234 liter szállítására képes Load-Sensing hidraulikarendszerrel ezek a rakodók nem csak nagy emelőerőt, de gyors munkaciklusokat is képesek elérni. A 195, illetve 228 lóerő teljesítményű motorok, a fokozatmentes, teljesítmény-elágaztatásos CMATIC hajtóművel egészen nagy terheket is képes mozgatni.

 

Nagyobb kényelem: SMART LOADING

A SMART LOADING a kerekes rakodóknál összefoglalja a CLAAS gépoptimalizálásáért felelős rendszereit. Tökéletesen összehangolt automatikus funkciók optimalizálják a rakodási ciklusokat, így tehermentesítve a gépkezelőt. A kanálautomatika és a kanálmérleg, valamint a gémpozíciók beprogramozhatók. A kanálautomatika segítségével lehetőség van az emelőszerkezet alsó és felső pozíciójának elmentésére, ahová a joystick egyszerű használatával az emelőszerkezet automatikusan és pontosan visszaállítható. Például, amikor tele terménykanállal halad a gép a terményszállító kocsihoz, csak röviden hátra kell húzni a joystick-ot, és az automatika a terménykanalat az előre beállított felső pozícióba vezeti. A manuális ürítés után a gépkezelő a joystick-ot röviden előre nyomja, és a kanál automatikusan az előre beállított pozícióba és magasságba kerül. Ez tehermentesíti a gépkezelőt, s ezáltal növeli a hatékonyságot. 

 

Stabilitás

Azáltal, hogy a motort egészen hátulra építették be, a gép súlypontja nem csak hátra, de még mélyebbre is került. Így azonos össztömeg mellett jelentősen nagyobb billenőterhelés érhető el. 

 

Motorteljesítmény

A TORION 1914 rakodóban egy négyhengeres, 228 lóerős, 7,9 liter hengerűrtartalmú Liebherr motor gondoskodik a meghajtásról. Igen, jól látják, ez nem elírás: a négyhengeres motor a 7,9 literrel ugyanakkora lökettérfogatú, mint egy hathengeres, ráadásul nyomatéka is igen meggyőző, 1433 Nm. Ráadásul percenkénti 1100 fordulaton le tudja adni a teljes teljesítményét, illetve a teljes forgatónyomatékot.

 

DYNAMIC COOLING

Természetesen egy ilyen, erőtől duzzadó fenegyereket tudni kell, hogyan hűtsünk le rendesen. Az új DYNAMIC COOLING igény szerinti hűtést biztosít: elektronikusan szabályozza a hűtőventilátor fordulatszámát és a ventilátor fordító rendszert, így a gép még a forró napokon is megbízhatóan teljesít. 

 

Fokozatmentes meghajtás

A haladásért egy fokozatmentes, teljesítmény-elágaztatásos CMATIC hajtómű felel. Nem csak nevében ugyanaz, mint a CLAAS traktorok hajtóműve, hanem ugyanazt a technikát is jelenti. Két sebességtartományban a fokozatmentes, teljesítmény-elágaztatásos CMATIC hidrosztatikus és mechanikus hajtások kombinációjával dolgozik, így optimális hatékonyságot biztosít minden rakodási és pakolási feladathoz. Az alacsonyabb, már akár 5 km/órás sebességtartományban a mechanikus átvitel nagy aránya nagy teljesítményt tesz lehetővé alacsony üzemanyag-felhasználás mellett. A CMATIC hajtómű nem csak kitűnő hatásfokával, de nagy menetkényelmével és alacsony üzemanyag-fogyasztásával is kitűnik a versenytársak közül.

 

A TORION 1914, de a középső mérettartomány modelljei is, remekelnek a rakodási és silótaposási munkákban.

 

Az új TORION sorozat modelljeiről érdeklődjön a CLAAS Gépüzletág területileg illetékes üzletkötő kollégáinál!

 

Forrás: Bernd Hammer, TRENDS magazin

Kép: CLAAS

Fordította: Vas Magdolna, marketingmenedzser

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek