Felelős gazdálkodás - növénybiztosítással

Felelős gazdálkodás - növénybiztosítással

Az elmúlt két hónapban hetente adtunk tájékoztatást a biztosítások fontosságáról, felülvizsgálatuk jelentőségéről. Az ezzel kapcsolatos teendőkről szintén olvashattak, de kérdések esetén rendelkezésre állunk az AFS Kf

 

 

A növénybiztosítás fontosságát már többször hangsúlyoztuk. Az utóbbi évek szélsőséges időjárása pedig újra és újra megerősít bennünket abban a hitünkben, hogy gyakorlatilag minden partnerünknek szüksége van rá, és kötnie kellene ezt a típusú biztosítást. Soha nem tudhatjuk, ugyanis, hogy az adott évben milyen újabb kihívással kell szembenéznünk akár ezen a fronton is. Mind a finanszírozók, mind az egyéb szállítók, együttműködő partnerek számítanak a kihelyezéseik megtérülésére. Felelős gazdálkodóként arra is gondolnunk kell, hogy akár rajtunk teljesen kívül álló okok miatt is elmaradhat a kalkulált bevétel. Ami aztán megnehezíti a hitelek törlesztését vagy akár egy nagyobb volumenű gépjavítás költségeinek rendezését.

 

 

2017-től az AXIÁL Kft. az Agrárbiztosítóval együttműködésben kínál növénybiztosítást ügyfeleinek. Tavasszal már sok partnert sikerült megkeresnünk és megnyernünk kedvező ajánlatunkkal. Ennek bizonyítékaként összegyűjtöttük néhány olyan gazda véleményét az általunk kínált növénybiztosítással kapcsolatban, akikkel szemben 2017-ben nem volt kegyes az időjárás, és káresemény érte a növényeik egy részét. Ők az ország különböző területein gazdálkodnak Vastól egészen Békés megyéig, különböző nagyságú területeken. Mindegyiküknek ugyanazt a három kérdést tettük fel:

1. Miért döntött az AXIÁL által kínált növénybiztosítási megoldás mellett?

2. Mennyire volt elégedett a kötési adminisztrációval/ügyintézéssel?

3. Hogy volt megelégedve a kárrendezéssel (kártérítés nagysága, ügyintézés/kifizetés gyorsasága)?

 

 

A válaszok pedig következőképpen alakultak:

Porpáczy Zoltán (Vas megye): Mindig szoktam növénybiztosítást kötni, de a korábbi partneremben nagyot csalódtam, így mindenképp váltani szerettem volna. Az AXIÁL-lal régi, jó kapcsolatban vagyok, így szívesen fogadtam az ajánlatot, amivel megkerestek. A kötési adminisztrációval nagyon meg voltam elégedve, gyors volt, megbízható és mindent el tudtam elektronikusan intézni, nem igényelt személyes jelenlétet. Péntek délután érte a területeinket jégkár. Internetes felületen este be is jelentettem a kárt egy egyszerű adatlap kitöltésével. A biztosító ügyintézője másnap megkeresett telefonon. Mivel aratási időszak volt, kértem, hogy amint tudnak, jöjjenek ki szemlézni. Vasárnap reggel ki is jöttek, a területeket felmérték és kb. két héten belül kifizették a kártérítést, amiben megegyeztünk. Ezek után mi mást is mondhatnék, mint hogy teljes mértékben elégedett voltam a gyors reagálással, kárrendezéssel és kifizetéssel egyaránt. A jövőben is az Agrárbiztosítót választom!

Visi Imre (Győr-Moson-Sopron megye): Fontos szempont volt számomra, hogy mindent egy helyen, rugalmasan el tudtam intézni. Valamint kapcsolatom az AXIÁL Kft.-vel régre tekint vissza, ismerem a szolgáltatásait és megbízom benne. Nagyon gyors és rugalmas volt az ügyintézés, teljes mértékben elégedett voltam vele. A biztosítási ajánlatot hamar megkaptam, tetszett hogy az egyszerű, érthető, jól áttekinthető. Szintén pozitívum, hogy az ügyintézőhöz nem kellett személyesen bemenni, mindent el tudtunk intézni e-mailben. A kárügyintézési folyamatról a véleményem szintén egyértelműen pozitív. A bejelentés egy 1 oldalas dokumentum kitöltésével történt, mi után egy héten belül meg is volt a kárszemle. Egyszer szemléztek, az alapján ítélték meg a kártérítés összegét, ami teljesen reális volt és ezt két hónapon belül fizették ki.

 

 

Sabján László és Krisztián (Zala megye): Több biztosító társaságot kipróbáltunk az évek alatt, egyik sem volt igazán partner a károk intézésénél. Úgy gondoltuk, hogy az AXIÁL Kft. elég körültekintő, hogy kit ajánl a gazdáknak. Az adminisztráció gyors, hatékony és egyszerű volt. Sajnos volt kárunk. A bejelentést követő napon itt volt a biztosító két embere. Hozzáállásuk pozitív volt: ami kár az kár, ami nem az nem. Nem keresték a kiskapukat, a megoldásra fókuszáltak. A kifizetés is időben megtörtént.

Békés megyei ügyfél: A régi axiálos kapcsolat és a pénzügyi tanácsadótól kapott kedvező ajánlat miatt döntöttem emellett a biztosítás mellett. Az ügyintézéssel maximálisan elégedett voltam. A bejelentéstől számított 3 napon belül kiért a kárszakértő, és a kárösszeget 2 héten belül kifizették. A kárrendezéssel, ügyintézéssel és a kifizetéssel elégedett voltam.

Meier József és Józsefné (Tolna megye): Az AXIÁL Kft. „márkanév” miatt döntöttünk az Agrárbiztosító növénybiztosítása mellett. Mivel tudjuk, hogy az AXIÁL Kft. csak olyan cégeket állít maga mellé, akik mind szakmailag, mind gazdaságilag hasonlóan jók és az ügyfél érdekeit is szem előtt tartják. Az adminisztrációval nagyon elégedettek voltunk, egyszerű, átlátható és gyors volt a folyamat. A kárrendezés szintén nagyon meggyőző volt. 3 kárszakértő (1 osztrák és 2 magyar) volt kint, egyetlen tábla esetén volt csak köztünk „különbség”, de azt is korrekten megoldották, és a teljes kártérítést 2 héten belül meg is kaptuk.  

A feltett kérdéseken túl Meierék elmondták, hogy az elmúlt 25 évben még nem kötöttek biztosítást növényeikre, de az idén megfogadták a tanácsunkat, és mint utólag kiderült nagyon is jól tették. Volt olyan táblájuk, amiben 95%-os kár keletkezett, és nagyon hálásak, hogy rábeszéltük őket a növénybiztosításra! 

Mi pedig hálásak vagyunk a bizalomért nekik, és a többi ügyfelünknek is, akik minket választottak! 

 

Ha Ön is kíváncsi ajánlatunkra, akkor összefoglalásként azt tanácsoljuk, hogy legkésőbb november 15-ig kérjen egy összehasonlító kalkulációt tőlünk jelenlegi növénybiztosítására. Ha ez elnyeri tetszését, akkor már csak annyi a teendője, hogy november 30-ig felmondja jelenlegi növénybiztosítását és vagy most, vagy tavasszal megköti az új biztosítást ügyintézőnkkel!

Felelős gazdálkodást, a téli időszakra pedig jó pihenést kívánunk! További információért keresse az AFS Kft. pénzügyi tanácsadó munkatársait!

 

Kép: Carto, Pixabay

Szöveg: Horváth Dóra, AFS Kft.

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek