Kívülállóként sokszor el sem tudjuk képzelni, hogy a különböző üzletágak kollégáinak milyen jól összehangolt munkája rejlik egy gép értékesítése, karbantartása mögött.
Eltöltöttem egy hetet a szervizműhelyben, ahol megismertem az új gépek üzembe helyezésének menetét és a nullrevíziót. Részt vettem a FENDT 724-es traktor szántóföldi bemutatóján és kezelői oktatásán. Örömmel kamatoztattam mindazt, amit korábban a FENDT gyár reklámfilm készítésén és marketing fotózásán tanultam.
A bemutatócsapat gépkezelő kollégáitól nemcsak az ügyfelek tudtak meg rengeteg újat, hanem én magam is. A FENDT traktorok jobb megismerését elősegítette, hogy többször is írtam mezőgazdasági újságoknak cikkeket a 200-as szántóföldi és szőlészeti traktorokról, amihez még behatóbban kellett tanulmányoznom a „legkisebb VARIO-kat”.
Az egyik legemlékezetesebb momentum a 2014 eleji Agro-MashExpo volt. Érdeklődőként eddig is ellátogattam erre a kiállításra, de most egészen más volt az élmény, hiszen végig követhettem a háttérmunkát, a terület berendezésétől a megnyitón keresztül egészen a zárásig. Az ösztöndíjprogram során megismertem egy vidéki bolt, és a bajai alkatrész-logisztikai központ működését. Nagyon érdekesnek találtam belelátni, hogy mi minden történik egy alkatrész megrendelése és átvétele között.
Februárban jártam először a FENDT központjában, Marktoberdorfban, a világ legmodernebb traktorgyárában, ahol egy marketing konferencián vettem részt.
Ide tértem vissza a fél éves axiálos munka lezárulta után, hogy újabb fél évet Németországban töltsek. Az első napom Németországban nagyjából olyan volt, mint mikor az általános iskolát kezdtem. Minden új volt, a környezet, a kollégák, de leginkább a nyelv. Fendtes dolgozóként a marketingosztályhoz tartozó bemutató csapatnál tevékenykedtem. Megkaptam az egyenruhámat, és nagy büszkeséggel töltött el a hátamon a „FENDT TEAM” felirat. Rögtön az elején elvégeztem az 500-as és 700-as széria kezelői képzését.
Kollégáimnak köszönhetően elég gyorsan a csapat igazi tagjává váltam. Napi feladataim közé tartozott az új traktorok üzembe helyezése: egy megadott protokoll szerint kellett őket zsírozni, tankolni, a hidraulikus emelőműveket üzembe helyezni, guminyomást beállítani.
A második héten már az új 300 S4-es és 700 S4-es traktorokkal forgattunk reklámfilmet, nagyon nagy élmény volt egy prototípussal dolgozni. Ezután kiképeztek a FENDT CARGOPROFi homlokrakodó kezelésére, amely a gyár egyik újdonsága, terminálon keresztül könnyen elérhető számos funkcióval. Ekkor lettem a bemutató csapat CARGOPROFI specialistája. Szükség is volt erre, mert májusban három héten keresztül oktattuk a BayWA cég kereskedőit, és én tarthattam a homlokrakodó-részt. Szintén homlokrakodó-képzéssel kerültem bele egy oktatói csapatba, amellyel Grassdorfban, a FENDT oktatási központjában tartottunk képzést európai kereskedőknek, angolul és németül. Itt az én kurzusaimban voltak a lengyel, angol, szlovák, cseh, bolgár, horvát, szerb, szlovén és nem utolsósorban a magyar axiálos kollégák.
Augusztus elejétől a FENDT legnagyobb kétévenként Wadenbrunnban megrendezett szántóföldi bemutatójára készülődtünk. Nagy kihívás volt, mert ott mutatkozott be az összes újdonság a nagyközönségnek. A megjelent száz traktorból hatvanat mit biztosítottunk, és ezeket a gépeket mind fel kellett készíteni. Ott ért a németországi tartózkodásom legnagyobb élménye, hogy vezethettem a FENDT új zászlóshajóját, a FENDT 1050-et. Így már elmondhatom, hogy másfél éven belül az összes FENDT prototípust sikerült vezetnem, az új X szériás kombájntól a 300, 700, 800, 900 S4-es traktorokon át az 1000-es FENDT-ig és a KATANA 85-ös silózóig.
Mindenképpen érdemes volt jelentkeznem erre a programra, hiszen rengeteget tanultam.
Írta: Kovács Máté
Forrás: AXIÁL HÍRADÓ 2014. VI. szám 45. oldal
A 2015-ös AXIÁL-FENDT ösztöndíjról IDE kattintva tájékozódhat!