Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2019-05-03 12:02:30

Easy expert tréning

A téli időszak a gépek felkészítésnek ideje. Szervizmérnökeink is a holtszezonban frissítik tudásukat, utaznak a gyártók főhadiszállására.

A téli időszak a gépek felkészítésének ideje. Szervizmérnökeink is a holtszezonban frissítik tudásukat, utaznak a gyártók főhadiszállására. A CLAAS EASY termékekért felelősként, kollégámmal együtt nemrégiben értünk haza egy ilyen útról. Lássuk, mivel foglalkoztunk!

 

 

A vasárnapi 13 órás, 1400 kilométeres út Harsewinkel közelébe, a CLAAS GmbH Akadémiára vezetett. A hétfő a GPS-rendszerek újdonságainak, tudnivalóinak befogadásával telt. Délelőtt áttekintettük a gyári beépítésű és az utólag felszerelhető automatikus kormányrendszereket, valamint bemutatták az új szoftvert, és kalibrálásának tudnivalóit. Az S7-es és S10-es rendszer a közeljövőben kép végleges programot – új generációs GPS-terminál fejlesztését sejtjük, és várjuk kíváncsian!

Délután a korrekciós jelekkel foglalkoztunk.

Kijött az EGNOS hibáját javító szoftver. A közelmúltban az EGNOS két műholdját karbantartás okán lecserélték két új azonosító számúra. A régebbi antennák nem tudtak alkalmazkodni ehhez a számváltozáshoz, így nem fogadták az ingyenes (20-30 cm pontosságú) korrekciót. A probléma megoldására szoftvert és hibaelhárítási leírást adtak ki.

 

Karagity István, szervizmérnök

CAN-busz diagnosztika

 

Bemutatták az új CLAAS korrekciós jeleket. A SATCOR korrekciós szolgáltatás az új hardveres terminálokon lesz elérhető. A SATCOR 15 pontossága 15 centiméter, a SATCOR 5 (az RTK pontosságtól elmaradva) 5 centiméteres pontosságú kormányzást tesz lehetővé.

Érdekes funkcionalitás az „AutoSeed”: ha a napi munka után a GPS-rendszert ugyanazon a helyen kapcsoljuk ki, majd akár egy nap múlva be, az inicializálási idő lecsökken 1-2 percre.

A CLAAS csökkenteni szeretné a kevés műhold miatti jelvesztés kockázatát. Az új hardverű S7 és S10 terminálok RTCM 3.2 korrekciós formátum esetén képesek lesznek dolgozni a Galileo és a Beidou (európai és kínai) GNSS-rendszer műholdjaival.

Fontos, hogy ez nem az RTK rendszer pontosságát javítja, hanem a megbízhatóságát!

 

A keddet az ISOBUS és a TELEMATICS rendszerekkel töltöttük. A jövőben a CLAAS traktorok CEBIS TOUCH termináljai képesek lesznek ISOBUS terminálként is működni. Ez azt jelenti, hogy nem kell külön terminál egy ISOBUS-képes munkaeszközhöz, annak vezérlése megoldható lesz a traktor termináljáról.

A TELEMATICS rendszer új UCM kommunikációs moduljával a szerviz képes lesz teljes körű távdiagnosztikára, valamint a szoftvert távolról frissíteni is. Ez kevesebb kiszállást és a partnereknél költségcsökkenést eredményez. A hardver kapott jó pár olyan funkciót is, amelyet első lépésben még nem aknáznak ki a szoftverfejlesztők, mint például a WiFi és Bluetooth. A modult az új generációs C8-as LEXION-okba, JAGUAR-okba és XERION-okba, valamint K07-es fülkéjű traktorokba fogják beszerelni a gyártósoron.

 

 

Szerdán megtudtuk, hogy fejlesztették a TELEMATICS weblapot is. Új Google maps modult integráltak a háttérben, ennek köszönhetően lehetőség van a térkép teljes képernyős nézetére, használható a Google Stree View. A hozamadatok térképi megjelenítése sokkal gyorsabb, a térkép elmozdítása sem von maga után hosszú újratöltést.

Mivel a Microsoft megszünteti az Internet Explorer böngésző támogatását, a TELEMATICS honlap sem lesz elérhető vele. Helyette a Microsoft Edge, Google Chrome és Mozilla Firefox böngészőket javasolják.

Szerda délutántól péntek délelőttig egy nagyon alapos CAN-busz tanfolyam került a tantervbe. Bemutatták a rendszer alapjait, működését és sok szó esett a meghibásodásokról, ezek jellegéről és javításáról. A két nap folyamán gyakorlati feladatokkal is megismertünk mindenféle hibajelenséget és elhárításukat.

A megszerzett információt és tudást igyekszünk mihamarabb átadni szerelő kollégáinknak.

 

Szöveg: Karagity István, szervizmérnök

Képek: AXIÁL Kft.

Forrás: Agritech 2019. április

 

A jelenkor műszaki vívmányait és hatalmas gépteljesítményeit meg kell tanulni uralni! Ezért a gondos és okos gazda kihasználja az AXIÁL Kft. biztosította lehetőséget, és elküldi gépkezelőit oktatásainkra. Kurzusainkon képzett mérnök kollégáink ismertetik meg a kezelőket a gépek főbb rendszereinek működésével, azok üzemeltetési és karbantartási tudnivalóival. A gépek körüljárhatók, az oktatások interaktívak, így lehetőség van a közben felmerült kérdések megvitatására, tapasztalatcserére. A kezelők egymás kérdéseiből és az azokra adott válaszokból is tanulhatnak, így még szélesebb körű információt sajátíthatnak el, mint egy gép üzembehelyezésekor.

A kezelői oktatások pozitív hatásai:

  • A gép teljesítményének optimális kihasználása.
  • Kezelési hibából adódó meghibásodás esélyének csökkenése.
  • Karbantartási hibából adódó meghibásodás esélyének csökkenése.
  • Fajlagos fogyasztás minimalizálása.
  • Élettartam növekedés.

Még ma jelentkezzen gépkezelői kurzusunkra, nehogy lemaradjon! Aktuális kínálatunkat IDE kattintva tekintheti meg!