Díjazott partnereink

Díjazott partnereink

Az AXIÁL hagyományos AgrárgépShow keretén belül megtartott évértékelő sajtótájékoztatóján idén is elismerésben részesült három olyan cég, amely hosszú idők óta átalánydíjas szerződés keretében gondoskodik gépei szervizeltetéséről.

A díszes plaketteket Wilhelm József vezérigazgató (Belvárdgyulai Zrt.), Dr. Kemény Gábor ügyvezető igazgató (Agro-Produkt Kft.) és Mattner Detlef cégvezető (Frank-Hungária Kft.) vette át Harsányiné Dr. Fodor Gyöngyi tulajdonos-ügyvezetőtől.

 

A díjazottakkal az esemény után beszélgettünk. Rövid cégbemutatót kértünk tőlük, majd megkérdeztük, milyen gépparkkal rendelkeznek, mikor kötötték meg első átalánydíjas szervizszerződésüket. Arra is kíváncsiak voltunk, milyen előnyöket jelent ez számukra, és hogy anyagilag is kifizetődőbb-e ez az eseti gépjavításokhoz képest. Az iránt is tudakolóztunk, vajon igénybe veszik-e az új gép vásárlásakor járó ingyenes gépkezelői tanfolyamot.

 

 


Wilhelm József, a díjazott Belvárdgyulai Zrt. vezérigazgatója:

„Egy kombájn árának a felét is elveszítenénk, ha várnunk kellene a szerelőre”

 

Belvárdgyulai (Baranya megye) székhelyű cégünk 1200 hektár bérleményen gazdálkodik, és több mint 3000 hektáron végez növénytermesztési szolgáltatást. Főbb növényeink az árpa, a búza, a kukorica, a repce és a napraforgó. Emellett szarvasmarha-ágazatunk számára is megtermeljük a takarmányt. Az 500 darab fejőstehén-állományunk mellett van egy 400 anyakocás sertéstelepünk is. Szőlészettel és borászattal is foglalkozunk.

Gyakorlatilag minden olyan mobil gép javíttatása, amelyet ezeken a területeken használunk, átalánydíjas szervizszolgáltatási szerződés keretében történik. Ennek főbb tételei: hat darab CLAAS LEXION 600 kombájn, három Landini és két Fendt traktor, egy CLAAS szecskázó, öt Manitou rakodógép, valamint még néhány munkagép.

Már nem is tudom, mikor kötöttük az első átalánydíjas szerződésünket, de az biztos, hogy akkor, amikor az AXIÁL létrehozta ezt a szervizelési konstrukciót.

Számunkra csak előnyei vannak – persze azon túl, hogy ki is kell fizetni. Megnyugtató arra gondolni, hogyha mondjuk a munkák csúcsszezonjában megállna egy gépünk, nem kell idegőrlő napokat várni arra, hogy megérkezzen a szerelő. Biztos lehetek abban, hogyha ma szólok neki, akkor holnap itt lesz, felméri a hibát, és mihamarabb megjavítja.

 

 

Szintén kedvező, hogy telefonon is lehet segítséget kérni – mint a kvízjátékban, csak itt nincs korlátozva a lehetőségek száma –, hiszen adódhatnak olyan helyzetek, amikor a szakember nem tud azonnal odaérni, vagy nincs is szükség a személyes közreműködésére. Egy rátermett gépkezelőnkkel meg tudja konzultálni a hibaelhárítás módját. Sőt, az AXIÁL IT-specialistái távkapcsolati úton interneten is eredményesen „belenyúlhat” a rendszerbe.

Hiába firtatja, hogy utólag visszaszámolva jól járunk-e anyagilag az eseti javítások költségeihez képest! Ez nem megválaszolható kérdés. Gondoljon bele, mi történne, ha aratási szezonban elromlik a kombájnunk, és átalánydíjas szerződés híján csak várnánk, hogy ránk kerüljön a sor! Ezalatt megázhat a kiváló búzánk, vagy egyéb károk is érhetnék. Egy akkora területen, amekkorán gazdálkodunk, egy kombájn árának a felét is elveszítenénk, ha étkezési búza helyett végül takarmánybúzát aratnánk. Adódhatnak olyan helyzetek, hogy egy teljes flotta szolgáltatási szerződésének az ára, sőt több évi költsége is megtérülhet egy-egy gyors hibaelhárítással.

Igen, az alapdíjas szolgáltatások mellé veszünk extrákat is. Például a klímaberendezések javítását. Nagyon jól tudjuk, nem mindegy, komfortosan érzik-e magukat a gépkezelők a tikkasztó kánikulában. Nem is találnánk embert, aki beülne egy légkondicionáló nélküli betakarítógépbe.

Ami pedig az AXIÁL új gépekhez nyújtott ingyenes tanfolyamát illeti, nagyon is igénybe vesszük! Sőt, a mostani ünnepségen épp arról beszéltem a terület felelősével, hogy ismeretfrissítő oktatást is szeretnék a régi gépkezelőknek, függetlenül attól, milyen a képzettségük. Abban is megállapodtunk, hogy mivel tíz emberünket érintené, nálunk lesz a kihelyezett oktatás.

 


Dr. Kemény Gábor, a díjazott Agro-Produkt Kft. ügyvezető igazgatója:

„Mi már nem is tartjuk fenn a régi idők szerelőműhelyét!”

 

Pásztói székhelyű cégünk 2.200 hektáron szántóföldi növénytermesztéssel foglalkozik. A terület nagy részén őszi káposztarepcét és őszi búzát vetünk, a többin napraforgót és olajretket. Időnként próbálkozunk más növényekkel is, keressük azt, ami a vetésforgóba még beillik, és a helyi adottságoknak is megfelel.

Erőgépparkunk meghatározói a Fendt traktorok: három 360 LE-s, illetve egy tavaly vásárolt 500 LE-s. Van egy arató-cséplő gépünk, egy CLAAS LEXION 780-as, amit 2017-ben vásároltunk. Továbbá vannak Horsch permetezőink, vető- és egyéb munkagépeink. Ezeket mind az AXIÁL-tól vásároltuk, és velük szervizeltetjük.

Arra már csak az idősebb kollégák emlékeznek, amikor 2005-ban megkötöttük az első átalánydíjas szerződésünket. Amikor 2012-ben a céghez kerültem, magától értetődően, stabilan működött a konstrukció.

 

 

Mindig nagyon fontos volt számunkra, hogy olyan partnerünk legyen, aki kellő szakértelemmel rendelkezik, akihez fordulhatunk, és aki megfelelő időben, gyorsan rendelkezésünkre tud állni. Ez különösen a szezonális munkák idején kiemelten fontos. Nagy teljesítményű gépekkel dolgozunk, idényben magas óraszámban, és bár felkészítjük őket, mégis sokszor csak a terheléskor, a munkavégzés közben derülnek ki a problémák. Ilyenkor pedig nagyon-nagyon fontos, hogy mihamarabb kiérjen a szerviz, hiszen minden késlekedés költségnövekedéssel vagy terméskieséssel jár, rövid idő alatt is hatalmas kárt okozva gazdaságunknak.

Természetesen végeztünk már kalkulációkat, összeszámoltuk azokat a munkaórákat, amelyeket nálunk töltöttek a szervizesek – reggel-este, hétvégén is –, és kedvezőbb ár jött ki, mintha eseti jelleggel hívtunk volna ki valakit. Bár árérzékenyek vagyunk, mégis a szakmai tudás a legfontosabb számunkra, és a rendelkezésre állás. Nagyra értékeljük továbbá, hogy olajozottan mennek a folyamatok, tudjuk, ki az a szerelő és az a mérnök, akikhez fordulhatunk.

Szerződésünk egyébként nemcsak az eseti meghibásodásokra vonatkoznak, belefoglaltuk a megállapodásba a rendszeres karbantartást is. Mi már nem is tartjuk fenn a régi idők szerelőműhelyét! Természetesen van olyan emberünk, aki ismeri és figyeli a gépeket, de az AXIÁL szolgáltatja még az olajcserét is.

Mindig élünk azzal a képzési lehetőséggel, amelyet az új gépek vásárlóinak nyújt az AXIÁL, hiszen ezek kezeléséhez nagyon komoly felkészültség kell. Amikor például az új kombájnunkat megvettük, több munkatársunk is részt vett a bajai képzésen. Hatalmas segítség volt ez nekünk. Amikor élesben ment a dolog, akkor sem hagytak magunkra: jöttek és segítettek.

 


Mattner Detlef, a díjazott FRANK-Hungária Kft. cégvezetője:

„Nem kell állandóan odafigyelni, ajánlatot kérni, alkudozni”

 

Cégünk nem mezőgazdasági tevékenységet folytat, hanem úgynevezett mezőgazdasági kopóalkatrészeket gyárt. Ózdon, egy négyhektáros telephelyen működünk, 140 fővel, három műszakban dolgozunk.

Munkánk során nagyon sok nehéz alapanyagot, több tonnás acéllemezeket, hatalmas ládákba pakolt készárut kell megmozgatnunk, ezért különösen odafigyelünk emelőgépeink műszaki színvonalára. Mivel targoncáinkat és elektromos raklapemelőinket az AXIÁL Kft.-től vásároltuk, így kézenfekvő volt a szervizszolgáltatásra átalánydíjas szerződést kötni. Ebben a konstrukcióban hat targoncát üzemeltetünk. Ez a szolgáltatás nagyban elősegíti az anyagmozgatási kapacitások mindenkori – megfelelő minőségben történő – rendelkezésre állását.

 

 

Már hosszú évek óta létezik ez a konstrukció FRANK-Hungária Kft. életében. Még az elődöm kötötte meg az első szerződést, így mondhatjuk, hogy „megörököltem”. Én is kimondottan hasznosnak tartom, mert komoly termelési biztonságot jelent, hogy az AXIÁL által kifogástalanul karbantartott gépek jóvoltából nincs kiesett munkaidőnk.

Sem előzetesen, sem utólag nem végeztünk számításokat arra vonatkozóan, hogy mely módon érné meg jobban a karbantartás és a javítás, hiszen számunkra mindenképpen óriási segítséget és biztonságos üzemeltetési hátteret nyújt az átalánydíjas megoldás. Ugyanis kis létszámú az irodai alkalmazotti gárdánk, ezért nagyon jó, hogy a szervizfeladatok ellátására nem kell külön odafigyelnünk, mivel ez a szolgáltatás lényegében automatikusan működik. Nagyon nagy előny, hogy egy-egy megbízás alkalmával nem kell ajánlatot kérni, alkudozni, hanem a lehető legrövidebb időn belül megtörténik a javítás vagy az alkatrészcsere, ráadásul előre tervezhető költségszinten.

 

További információt az átalanydíjunkról IDE kattintva kaphat!

 

Szöveg: Popovics Gizella, szakújságíró

Kép: Kaszás Gergely / AXIÁL Kft.

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek