Kapcsolat
CLAAS POWER SYSTEMS (CPS)

CLAAS POWER SYSTEMS (CPS)

Válaszok az új kipufogógáz kibocsátási normákra.

2011. január 1. óta a 130 kW teljesítmény feletti motorok esetében új kipufogógáz kibocsátási határértékek vannak érvényben, az ennél kisebb motorok esetében pedig egy évvel később lépnek ezek életbe. A kipufogógáz kibocsátási értékek csökkentése mellett elérendő hatékonyságnövelés a mezőgazdasági gépgyártók egyik legfőbb kihívása világszerte. Azonban az emisszió csökkentés és hatékonyság fokozás folyamatai nem csak a motorok körül zajlanak. A teljes hajtáslánc értékeléséhez és optimalizálásához a CLAAS már évekkel ezelőtt létrehozott egy CLAAS POWER SYSTEM (CPS) névvel fémjelzett szakértői csapatot. A CPS a cég vállalati struktúrájának szerves részét képezi.

A CLAAS-nál a CPS foglalkozik a hajtásrendszerekkel. A CLAAS arra törekszik, hogy a hajtáslánc egyes összetevőinek a legjobb kombinációjával a rendszer lehető legmegfelelőbben legyen meghajtva illetve a lehető legnagyobb teljesítmény legyen kinyerve a gépből. A CPS célja, hogy az új kibocsátási normákhoz magasabb ügyfél elégedettség párosuljon. Ez nem csak a motorra érvényes, hanem az elektronikus vezérlőelemekre is, amelyek egyre nagyobb szerepet játszanak hatékonyságnövekedés terén. Elektronikus vezérlőelemek és rendszerek optimalizálják a szerkezeti egységek összhangját a vezetőfülkében, illetve a gép kezelését a szántóföldön. A CLAAS ezen elektronikai alkalmazások rendszerét – számos további gépellenőrzési és gazdaságmenedzselési lehetőségekkel – Efficient Agriculture System (EASY), azaz Hatékony Mezőgazdasági Rendszerek névben egységesítette. Az EASY és a CPS segítségével a CLAAS partnerei biztos kezekben vannak.

A kipufogógáz kibocsátási értékek csökkentése és a teljes hajtáslánc hatékonyságának növelése nem olcsó dolog. Az új kipufogógáz kibocsátási normák a motor és a kapcsolódó motorrendszerek költségeit jelentősen megnövelik, egyes esetekben meg is duplázódhatnak. A CLAAS ezért az új gépsorozatait már a vevői igényeknek megfelelően készíti, hogy ezáltal jelentősen javuljon az általános költséghatékonyság. Így az üzemi költségek összességében optimalizálhatók. Az áremelkedés azonban mégis elkerülhetetlen.

CLAAS POWER SYSTEMS (CPS)

A kibocsátáscsökkentés politikai előírásait hosszan tartó, megtervezett átalakítási tervvel kapcsolták össze. Minden CLAAS termék, amelyre az új előírások vonatkoznak, úgy készül, hogy a CLAAS vásárlók mindig biztosan tudják, hogy gazdaságosság és technológia tekintetében a legjobb döntést hozták. Se a még piacon lévő régi kipufogógáz-normás traktorok lerohanása, se a befektetési döntések elhalasztása az új kibocsátási normák piaci bevezetéséig nem ajánlott, mert ez egy komplex, több évig tartó átállási folyamat több lépcsővel és technológiai változtatásokkal. A CLAAS gépek még használt állapotban is megőrzik az értéküket, mindegy, melyik kipufogógáz-normával rendelkeznek.

Ez egy jó ok arra, hogy a CLAAS még megbízhatóbb hajtásrendszer beszállítókkal álljon kapcsolatban, mivel a hajtásrendszereknek a mindenkori munkafolyamatokhoz kell alkalmazkodniuk. A CLAAS azonosította a piacon fellelhető legjobb erőátviteli egységeket és a hajtásláncokhoz illesztette. Tekintettel a közeljövőben bevezetésre kerülő kipufogógáz normákra, a motorgyártók is felkészültek: egyesek a nitrogén-oxid csökkentés mellett karbamid hozzáadását alkalmazzák (SCR-technológia), más gyártók pedig a hűtött kipufogógáz-visszavezetést és részecskeszűrőt részesítik előnyben. (EGR/DPF). A CLAAS mindkét rendszernek látja az előnyeit. Gazdaságossági szempontból mindkét eljárás közel azonos. Egy gép mindig több mint egy motor, ezért a rendszert, mint egészt kell figyelembe venni.

A témáról bővebben a www.kraftintelligenz.com oldalon olvashat.

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek