8-as széria
A 2023-as év fontos mérföldkő a Landini márka életében, ugyanis piacra dobta az első 300 LE teljesítmény feletti nagy traktorát. A 8-as sorozatban 2 modell érhető el 264 és 310 LE teljesítménnyel.

FTP Motorok – a maximális teljesítményért

A Stage V-ös károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő új LANDINI 8-as traktorcsaládot az új FPT NEF 6,7 literes, 6 hengeres turbómotorok hajtják, 24 szelepes technológiával és elektronikus Common Rail befecskendező rendszerrel. A motorok egy robusztus alvázban találhatók, ami segít csökkenteni a fülkében a zaj- és rezgésszintet és ideális súlyelosztás biztosít, így növelve az első tengely tapadását is. Az elektronikusan vezérelt viscotronic ventilátor, amely a teljes modellcsaládban alapfelszereltség, javítja a motor hűtésének hatékonyságát, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a zajszintet. Az FPT NEF motorok Dual Power rendszerrel vannak kiegészítve, amely elektronikusan szabályozza a motor teljesítményét a változó terhelési körülményekhez igazodva, fenntartva a sebességet és a termelékenységet. A modellcsaládban kétféle verzió érhető el, a 8-270 és 8-310 melyek 258 és 301 LE maximális teljesítménnyel rendelkeznek, de szállítási alkalmazások vagy TLT-vel végzett műveletek során a Dual Power segítségével automatikusan további teljesítményt adnak le, így 264 és 310 LE teljesítményre képesek.

Az új FPT NEF motorok a legkorszerűbb Hi-eSCR2 utókezelő rendszerrel vannak felszerelve, úgy lettek megtervezve, hogy a gazdálkodók számára egyszerűséget és funkcionalitást kínáljanak anélkül, hogy a teljesítmény, a megbízhatóság és a tartósság terén kompromisszumot kötnének.

 

V-SHIFT fokozatmentes sebességváltó, magas hatásfokkal és sima vezetési élménnyel

A ZF - TMT32 gyártmányú V-Shift fokozatmentes sebességváltó erősségei közé tartozik a nagy teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság, zökkenőmentes vezetési élmény és a biztonság. A hajtómű 4 beállítható sebesség tartományban működik teljesen fokozatmentesen, többtárcsás nedves tengelykapcsolóval és 4 bolygóművel rendelkezik. A V-Shift váltó lineárisan változó vagy állandó haladást biztosít, a rögzítőfék felengedése után és az irány kiválasztásával már gyorsíthatunk is az akár EasyPilot joystick vagy a pedál használatával. A végsebességet 40 km/h esetén 1300 1/min motorfordulaton míg 50 km/h végsebesség esetén 1580 1/min motorfordulaton tartja. Ehhez a takarékos üzemeltetéshez párosul a nagy, 550 literes üzemanyag és 71 literes AdBlue tartály.

A hátsó TLT hajtást 3 fokozat 540Eco/1000/1000Eco között lehet választani, míg elől opcióban 1000 fokozattal rendelhető.

 

Erős hidraulika rendszer

A traktor hidraulika rendszere minden esetben zárt központú és terhelés érzékelő, axiáldugattyús LS szivattyút kapott. A traktor a 160 l/min teljesítményű alap hidraulika szivattyú helyett rendelhető 215 l/min teljesítményű UltraFlow szivattyúval, ez csak a vezértömböket és a függesztőkarokat látja el olaj árammal. Egy másik 115 l/min teljesítményű szivattyú felel a kormányzás és egyéb hidraulikus funkciók működtetéséért. A függesztő szerkezet kapacitása 12.000 kg, alapesetben Cat 3-as csatlakozókkal.

A kihelyezett szelepek száma Dynamic verzió esetén 3 elektrohidraulikus vezérlésű szelep elől, és 4 elektrohidraulikus hátul, mely bővíthető egészen 6 hátsó kihelyezett szelepig. Továbbá a Dynamic kivitel alapfelszereltsége az 5.000 kg kapacitású front hidraulika, amelyet az egyik első kihelyezett szelep vezérel. Az Active felszereltség esetén a hátsó 4 hidraulikus szelepek száma bővíthető 6-ig.

 

Felszereltségi szintek és fedélzeti technológiák

Felszereltségi szint a 8-270 modell esetén csak Dynamic, míg a 8-310-es modell elérhető Active és Dynamic kivitelben is. A Dynamic felszereltség esetén a traktor alapfelszereltségébe tartozik a nagy teherbírású első híd rugózás, az 5.000 kg kapacitású front hidraulika, hátul 4 míg elől 3 kihelyezett szelep, mechanikus helyett hidraulikus-félaktív kabinrugózás és a 20 LED lámpa.

A 8-as sorozat traktorai minden esetben Blue Icon kivitelben érkeznek, a Landini metálkék fényezésével és matt fekete felnijeivel.

Az alapfelszereltségben megtalálható, a gyári 12”-os DSM monitor Isobus csatlakozással valamint a PSM – precision steering management előkészítéssel és az EasySteer funkcióval. A traktor alapesetben rendelkezik hidraulikus kormányzáshoz szükséges előkészítéssel, így a Trimble által forgalmazott GPS rendszerekkel könnyen összehozható kompatibilis. Az EasySteer funkció pedig egy kényelmi funkció, az első kerekek teljes befordításához szükséges kormány fordulat számát felezi.

Az újonnan bevezetett EazyGrip központi gumiabroncs-szabályzó rendszernek köszönhetően a közútiról a szántóföldre való átállás immár hatékonyabb és eredményesebb, mely opciók a Data Screen Managerből kényelmesen kezelhető. A rendszer szabályozza a nyomást, és automatikusan leáll, ha eléri az előre beállított szintet, csökkentve a talajtömörödést, az üzemanyag-fogyasztást, a gumiabroncsok kopását és optimalizálva a talaj termelékenységét.

Említésre méltó még a Landini Fleet Management (flottakövető) rendszer, amellyel élőben lehet nyomon követni a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni, a hatékony használat érdekében. A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak. A szerviz periódusokról és esetleges figyelmeztetésekről időben értesíti az üzemeltetőt.