6H széria
Stabil alapokra építve. A Landini a 2018. évtől életbe lépő, európai uniós szabályozásnak (Tractor Mother Regulation – TMR) is köszönhetően számos változást eszközölt - a fejlesztések eredményeként került piacra a 6H sorozat.

Ezek a gépek teljesítmény kategóriában a már jól ismert 5-ös sorozat és 6C traktorok közé ékelődnek, univerzális felhasználást célozva meg, legyen az szántóföldi, állattartó telepi, takarmány előállítási vagy szállítási munka.

 

Az utóbbi időben a gyártó ebben a kategóriában szorosabbra fűzte kapcsolatát a Deutz motorgyárral, így a 6H gépekbe is ilyen erőforrások kerültek. A motorok természetesen már megfelelnek a szigorú Tier 4F környezetvédelmi előírásoknak, amelyek követelményeit a 3,6 literes turbo-aftercooleres motor dízel oxidációs katalizátorral (DOC) és SCR kipufogógáz utókezeléssel biztosítja. A Common Rail motor elektronikus vezérlése optimális teljesítményt nyújt alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. A gépcsalád három típusa 110, 119 és 126 LE teljesítményben érhető el. Az üzemanyag ellátáshoz két tartályt találunk a gépen: egy 150 literes gázolaj és egy 20 literes AdBlue tartályt.

A karbantartás nem jelent nagy gondot a gépkezelőnek, hiszen a motorháztető nagyra nyitásával könnyen hozzáfér a motor különböző részeihez, egyszerűen elvégezheti például az 500 üzemóránként esedékes olajcseréket is.

 

 

A traktor egy jól bevált hajtóművet kapott, melyet már évek óta sikeresen alkalmaz a Landini a nagyobb, 6C modellekben. A sokoldalú alap sebességváltó (Speed Four) moduláris rendszerű: 4 szinkronizált sebességfokozat 3 tartományban. Az elektromos irányváltó alapfelszereltség, ami finom-hangolható egy potenciométer segítségével annak megfelelően, hogy lágyan vagy dinamikusan akarjuk a műveletet végrehajtani. Ha szuper lassú sebességre van szükség, akkor választhatjuk a mászó csoport opciót, így a sebességfokozatok száma 16 előre és 16 hátra.

A magasabb felszereltségű T-Tronic váltóban egy háromfokozatú Powershift egység triplázza meg az előremeneti fokozatokat. Így a kapcsolások száma összesen 36 előre és 12 hátra.

Nagymértékben gyorsabbá és komfortosabbá teszi a DeClutch elektrohidraulikus kuplungszerkezet a sebességváltást, melynek nyomógombja a sebességváltó kulisszán található.

A váltó kedvező tulajdonsága, hogy a jellemzően 5 és 12 km/h sebesség közé eső munkatartományban 14 sebességfokozat áll a kezelő rendelkezésére. Az igen lassú munkákhoz opcionálisan itt is rendelhető mászó csoport, ami 48+16 fokozatúvá teszi a sebességváltót.

A váltók végsebessége jelenleg 40 km/h, de hamarosan elérhető lesz az 50 km/h-s változat is.

A 6C-ből átvett első tengely meghajtása elektromosan kapcsolható úgy, ahogy az első és hátsó differenciálzárak is.

Minden modellben a TLT-hajtás elektrohidraulikusan kapcsolható és alapvetően két fordulatszámmal szerelt, de T-Tronic verzió rendelhető négy fokozattal is: 540, 540E, 1000 és 1000E.

 

A hátsó függesztő szerkezet vezérlése alapesetben elektrohidraulikus, de a gyár gondolt azon felhasználókra is, akik az egyszerűséget és ezzel együtt az alacsonyabb beszerzési árat helyezik előtérbe: lehetőségük van mechanikus kivitel választására is.

A hidraulika nyitott rendszerű, magában foglalva egy 66 l/min kapacitású szivattyút, mely mind a függesztő szerkezetet, mind pedig a kihelyezett szelepeket ellátja olajjal. Ez utóbbiból maximálisan négyet tudunk rendelni hátra, valamint még kettőt középre joystickkal. Amennyiben nagyobb olajigényű munkaeszközt akarunk a traktorral működtetni, felszerelhetjük azt egy 11 literes kiegészítő olajtartállyal.

A két segéd munkahengerrel kiegészített, II-es kategóriás függesztő szerkezet maximális emelőkapacitása 6.000 kg, amely kiemelkedő a kategóriában. A függesztett munkaeszközök szállításánál nagy előnyt jelent a lengéscsillapító funkció.

 

A traktorok fülkéje a „TOTAL VIEW SLIM”, az 5-ös sorozat esetén már ismert síkpadozatú kezelőtér. Az ergonómiát továbbra is szem előtt tartva a tervezők a kezelőszerveket logikusan és praktikusan, az egyes funkciókat csoportosítva helyezték el. Gondoljunk itt a sebességváltó, a hidraulika működtető elemeire úgy, mint a világítás és az egyéb elektromos berendezések kapcsolóira. A váltókarok közel vannak a vezetőhöz, amely által nem lesz fárasztó a fokozatváltás. A stílusos és jól megvilágított műszerfal a kormányoszloppal együtt dönthető, így a kezelő minden pozícióban rálát a műszerekre, kontroll lámpákra és a kijelzőre. Az alapfelszereltség része a légrugózású vezetőülés és a légkondicionáló berendezés. A kabin szellőzőrendszere, a légcsatornák elhelyezése egyenletes hőmérséklet eloszlást, ezáltal kellemes munkavégzést eredményez. A levegőszűrők a tető helyett a hátsó oszlopokban kerültek elhelyezésre, egyszerűbbé téve azok cseréjét.

 

 

A kilátás a négypilléres konstrukciónak köszönhetően tökéletes, és a rakodási munkákat tovább segíti a nagyméretű tetőablak is.

A kezelőtérben nemcsak a pilótára, hanem az alkalmanként oda tévedő kísérőre is gondoltak a konstruktőrök. Az utasülés előre, a vezető bal oldalára került, méretében és komfortjában megfelelve a tőle elvártnak. A felhasznált korszerű kárpitoknak és burkolatoknak köszönhetően alacsony a belső tér zajszintje.

 

Az elérhető opciók száma már most jelentős a 6H széria modelljeinél, de folyamatosan bővíti azokat a Landini gyár. Csak néhány kiragadott példa: rugózott fülke és első híd a nagyobb komfort érdekében, front hidraulika és TLT, ISOBUS rendszer.

 

Ez az univerzális traktorcsalád a maga 5200 kg-os önsúlyával és nagykapacitású hidraulikájával kategóriájában megfelelő választás a mai korszerű munkaeszközök kihívásaira.

Landini 6H
2019