MT 1440 - MT 1840
Három évvel az MT Privilege bevezetése után, a francia Manitou gyár idejét érezte a vezető építőipari teleszkópos rakodók fejlesztésének, ezzel is még jobb lehetőséget nyújtva az anyagmozgatási munkák korszerű eszközökkel való végrehajtására.

Nem csak egy gép

Három évvel az MT Privilege bevezetése után, a francia Manitou gyár idejét érezte a vezető építőipari teleszkópos rakodók fejlesztésének, ezzel is még jobb lehetőséget nyújtva az anyagmozgatási munkák korszerű eszközökkel való végrehajtására.

 

Kereskedelmi okokból a „PRIVILEGE” név már nem használható az MT 14-18 m szériájára. Mivel csak az MT volt az egyetlen fixvázas teleszkópos rakodó sorozat, amit ezzel a jelzővel láttak el, olyan döntés született, hogy megfosztják ettől a névértéktől, és csak az MRT prémium kategóriás, forgózsámolyos teleszkópos rakodókra lehet alkalmazható.

Az EP modellek gyártásának felfüggesztése végett, bizonyos változtatások kerültek kialakításra a sorozat elrendezésében. Az előzőleg 12 modellt tartalmazó paletta ésszerűsítés céljából 8 modellre redukálódott a 14-18 m szériában. A régi elképzeléseket felváltotta egy reális, egyszerűbb kínálat, mely tartalmazza a kosár használatára alkalmas, és hidrosztatikus hajtású gépeket egyaránt.

 

Az új MT 1440 & MT 1840 gépek Perkins 854E-34TA EURO 3B motorból nyerik erejüket, mely a gép 75 kW /102 Le/ erejét kölcsönzi.

Az új MT 1840 praktikussága a legújabb láncos gémben rejlik, ami hasonló az MRT technológiához, ezzel is biztosítva a gyár szavahihetőségét a vevők felé. A gémszerkezet újratervezése a gémkitolás idejének majd 50%-os csökkenését, finomságának megnövekedését, az egyidejű gémmozgások lehetőségét, valamint a fenntartásra szánt idő csökkenését eredményezte.

A láncos gémmel, minden gémtag – az utolsót is beleértve – arányosan tolódik ki egy azon időben, és a gém végállásának elérésekor történt ütés is megszűnt. Ezek az átalakítások nagyobb biztonság érzetet kölcsönöznek kosár és csörlő használatakor.

 

Az Acces modellek - teljesítve az EN 280 szabványt - lánc feszesség érzékelővel lettek felszerelve, ezeket a mérési eredményeket, vagy az esetleges hibajelentéseket a műszerfalon és egy LCD kijelzőn nyomon követhető. Ez a biztonsági berendezés a lánccal ellátott gém teljes hosszában végigfut.

A kezelő felület újratervezése során több funkciógomb került alkalmazásra, (ECS, TLL) ezzel egy tiszta és kezelő barát felszínt kialakítva. A navigációs rendszer tökéletesítésének eredménye a még intuitívabb kialakítás, a navigációs gomboknak és a kijelző új elrendezésének köszönhetően. A vevői igényeknek eleget téve, az új MT 14-18 m széria rendelkezik fedélzeti diagnosztikával, és az állandó ellenőrző mérési eredmények is láthatóvá váltak a műszerfalon, mint a lánc feszessége és a gém nyitási tartománya.

A műszerfal már több intuitív és szervezett megoldást tartalmaz a fedélzeti diagnosztika menüjében: horizontális, vertikális és almenüpontok találhatóak.

 

Az úgynevezett „DIAG” menüben a kezelő tartós azonnali kapcsolatba kerül a fedélzeti diagnosztikával, ezzel elismerve az első diagnosztikai szintet, fenntartva a lehetőséget az értékesítő vagy bérbeadó cég távoli hibaelhárítására.

Az „EXPERT” menün keresztül, a gép tulajdonosa beállíthatja a gép funkcióit. Ehhez a kalibrációhoz hozzátartozik a stabilizátorok hosszirányú terhelési mértéke és a gém nyitási tartományát érzékelő szenzor. Az „EXPERT” menühöz csak a tulajdonos kódjával lehet hozzáférni. Amint a beállítás megtörtént a kezelőnek az LCD kijelzőn csak követnie kell az utasításokat.

Ez a fedélzeti diagnosztika lehetőséget nyújt a vevőink számára, különösen a bérgép cégeknek, hogy utómódosításokat végezhessenek bármilyen beállításon, különleges eszközök alkalmazása nélkül. Az EN 15000 szabványon alapuló tiltás funkció, amely már bevezetésre került a többi teleszkópos rakodógépekbe egyaránt, már beállítható az MT 14-18 m szériában, közvetlenül a műszerfalon egy jelszó kombináció segítségével.

 

Az „EASY CONNECT SYSTEM” (ECS) amely alap tulajdonsága az MT 1440 és MT 1840 gépeknek, a hidraulikus tartozékok le- és felvételét segíti a kisegítő ág nyomás csökkentésének köszönhetően.

A „TILT LEVER LOCK” (TLL) amely megelőz minden balesettel járó villamozgást, ez már alap tulajdonság, a JSM lezárásával együtt.

Az új „INCHING” opció, amely rugalmasságot és precíz mozgást kölcsönöz csökkentett sebességnél, mely rendelkezésre áll a nyomatékváltós modelleknél is.

A szintén új rendszer a „CSILLAPÍTOTT VÉGÁLLÁS KÖZELÍTÉS”, amely az emelő munkahengernél a hidraulikus funkció véghelyzetének elérésekor lép életbe, munkakosár használatánál, illetve a maximális gémhossz elérésekor.

Az MT 1440 & 1840, egy innováció, egy intuitív kezelőbarát felület, egy célkitűzés mely az építőipari rakodási munkafolyamatok modern, könnyed megoldásaként szolgál. Ezzel is bizonyítva, hogy a Manitou teleszkópos rakodók nem egyszerűen csak gépek, hanem eszközhordozók, melyek megoldást nyújtanak bármely anyagmozgatási területen.

További információért keresse területi képviselőinket!