Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-08-17 11:13:16

Kerülj képbe: Götli József, műhelyvezető

Központi telephelyünk műhelyvezetője szerint három dolog jellemzi a jó szerelőt: a folyamatos tanulás, az elhivatottság, a fogadókészség az új iránt. Ő maga 17 éve dolgozik az AXIÁL-nál, de azóta a körülmények, a létszám, és sok minden más is változott.

„Én még a régi telephely kis műhelyében kezdtem, oda jó, ha két traktor befért, míg a mostaniba akár 20-30 is. Szerintem az AXIÁL műhelyei az ország legjobban felszereltjei között vannak. Itt minden szerelőnek, saját, gyártóspecifikus diagnosztikai eszköze van, a különféle emelők megfelelnek a gépek súlyának.

A hibakereséshez laptopot használunk, akár egy izzó kiégése is hibakódot generál. A hibakódból vezetjük vissza a tényleges okot. Ez egyszerűnek hangzik, de nem az! A hibakód csupán az eszközre, illetve annak hibájára utal. Például a kijelző és a szenzor között van egy kábelrendszer, akár három-négy modul. Egy szenzorhiba megoldását nem azzal kezdjük, hogy kicseréljük a szenzort, ami már százezres tétel, hanem elkezdjük a hibafeltárást. A hibakeresési szakaszt követi a javítási folyamat.

Reggel eligazítással kezdjük a napot, kiosztom a munkákat, megbeszéljük, hogy ki hogy áll, és ha elhúzódik valami, annak mi az oka. A kész munkát ellenőrző matricákkal nyugtázzuk. Ezek alapján visszakereshető, hogy ki végezte a szerelést. A munka kiosztásánál figyelembe veszem, hogy kinek, milyen a tapasztalata az adott típussal. Nem mindegy, hogy egy éve, vagy már tíz éve foglalkozik vele. Itt a műhelyben a kollégák gépcsoportok mentén specializálódtak. Egy-egy csoportban akár két-három specialista is dolgozik. A csoportokon belül általában működik egyfajta mester-inas kapcsolat, hiszen a tapasztaltabb szerelők képzik a fiatalabbakat.

A rutinosabb szerelőknek hírnevük van – ha nem is országosan, de regionálisan mindenképpen. Ha erre jár egy-egy tulajdonos, akinek helyreállították a gépét, bejön és köszönetet mond nekik, elismerve a munkájukat, az nagyon jól eső érzés.

Egyébként a bajai és vidéki szerelők napi szinten kapcsolatban vannak, megosztják tapasztalataikat. Egy szerelő nálunk nem maradhat magára. Itt nincs titok, mindenki megosztja a tudását, azért is, mert nem tudhatja, hogy ő mikor szorul másnak a segítségére.

Rohamosan fejlődik a technika, főként az elektronika. Ehhez pedig állandó képzésre, tanfolyamokra van szükség. Így biztosítható, hogy ha a szerelő kimegy ügyfélhez, azonnal reagálni tudjon. A kollégának nemcsak az új típusok működését, rendszertechnikáját kell megismernie, hanem értenie kell akár az öt-tíz évvel ezelőtt kijött, de még ma is használatban lévő modellekhez is.”

 

A teljes cikket az AXIÁL Híradó 2016.06. számának 28-29. oldalán, IDE kattintva tekinthetik meg!

Országszerte bővítjük szervizes csapatunkat! Ha érdekelnek a mezőgazdasági gépek és van szakirányú végzettséged, regisztrálj a www.axialkarrier.hu oldalon, hogy képbe kerülj!