„Én még a régi telephely kis műhelyében kezdtem, oda jó, ha két traktor befért, míg a mostaniba akár 20-30 is. Szerintem az AXIÁL műhelyei az ország legjobban felszereltjei között vannak. Itt minden szerelőnek, saját, gyártóspecifikus diagnosztikai eszköze van, a különféle emelők megfelelnek a gépek súlyának.
A hibakereséshez laptopot használunk, akár egy izzó kiégése is hibakódot generál. A hibakódból vezetjük vissza a tényleges okot. Ez egyszerűnek hangzik, de nem az! A hibakód csupán az eszközre, illetve annak hibájára utal. Például a kijelző és a szenzor között van egy kábelrendszer, akár három-négy modul. Egy szenzorhiba megoldását nem azzal kezdjük, hogy kicseréljük a szenzort, ami már százezres tétel, hanem elkezdjük a hibafeltárást. A hibakeresési szakaszt követi a javítási folyamat.
Reggel eligazítással kezdjük a napot, kiosztom a munkákat, megbeszéljük, hogy ki hogy áll, és ha elhúzódik valami, annak mi az oka. A kész munkát ellenőrző matricákkal nyugtázzuk. Ezek alapján visszakereshető, hogy ki végezte a szerelést. A munka kiosztásánál figyelembe veszem, hogy kinek, milyen a tapasztalata az adott típussal. Nem mindegy, hogy egy éve, vagy már tíz éve foglalkozik vele. Itt a műhelyben a kollégák gépcsoportok mentén specializálódtak. Egy-egy csoportban akár két-három specialista is dolgozik. A csoportokon belül általában működik egyfajta mester-inas kapcsolat, hiszen a tapasztaltabb szerelők képzik a fiatalabbakat.
A rutinosabb szerelőknek hírnevük van – ha nem is országosan, de regionálisan mindenképpen. Ha erre jár egy-egy tulajdonos, akinek helyreállították a gépét, bejön és köszönetet mond nekik, elismerve a munkájukat, az nagyon jól eső érzés.
Egyébként a bajai és vidéki szerelők napi szinten kapcsolatban vannak, megosztják tapasztalataikat. Egy szerelő nálunk nem maradhat magára. Itt nincs titok, mindenki megosztja a tudását, azért is, mert nem tudhatja, hogy ő mikor szorul másnak a segítségére.
Rohamosan fejlődik a technika, főként az elektronika. Ehhez pedig állandó képzésre, tanfolyamokra van szükség. Így biztosítható, hogy ha a szerelő kimegy ügyfélhez, azonnal reagálni tudjon. A kollégának nemcsak az új típusok működését, rendszertechnikáját kell megismernie, hanem értenie kell akár az öt-tíz évvel ezelőtt kijött, de még ma is használatban lévő modellekhez is.”
A teljes cikket az AXIÁL Híradó 2016.06. számának 28-29. oldalán, IDE kattintva tekinthetik meg!
Országszerte bővítjük szervizes csapatunkat! Ha érdekelnek a mezőgazdasági gépek és van szakirányú végzettséged, regisztrálj a www.axialkarrier.hu oldalon, hogy képbe kerülj!