Ebben van anyag! És kraft is (Totalcar cikk!)

Ebben van anyag! És kraft is (Totalcar cikk!)

Már az első pillanatban sem hagy kétséget ez a mosó, ez nem az egyszer használatos, eldobható cuccok közül való, ezt ipari célra tervezték. A súlya azonnal elárulja.

Megérkezett a mosó, amit tesztre küldtek, hívjál még valakit és négyen levisszük az autódba – szólt a kollégám az irodaházban. Négyen levisszük? Egy nagynyomású mosót? Aztán a fél köbméteres doboz láttán már a kíváncsiság adott erőt, lecipeltük az autóba, és alig vártam, hogy kipróbáljam, mit tud ez a pontosan 62 kg-os szörnyeteg.

Nem először használunk nagynyomású mosókat, szeretjük, mert akár a saras járműveket, akár az elmohásodott terasz tetejét könnyű velük tisztára mosni. De mi az, amit ez jobban tud, mint az ötkilós testvérei és miért érdemes ezzel birkózni?

 

 

A választ rögtön a kezelési útmutató elolvasása után sejtjük. Itt nincsenek olyan megkötések, hogy 10-20 perc mosás után pihenőt kellene tartani, hogy a motor vagy a nagynyomású szivattyú visszahűljön. Ezzel folyamatosan dolgozhatunk, akár foglalkozásszerűen. Az előállított nyomás független a betápláló cső nyomásától, hiszen van egy 10 literes puffertartálya, amelybe úszós szeleppel ellátott csapon folyik be a víz, tehát a levegős locsolótömlő miatt nem lesz nyomáskiesés.

A nagynyomású tömlő 20 méteres, egy dobra van felcsévélve, folyamatosan összekötve a szivattyúval. Így a kihajtható fogantyúval annyit csévélünk le, amennyi szükséges. A 380 V-os kábele csak 5 méteres (lehetne hosszabb), ez is fel van tekerve az oldalára.

 

 

Hasonló okos megoldás, hogy a normál szórófejnek és a szennymarónak is van egy tartója, így tehát az egész berendezés, szépen felszerelhető a csővel, elektromos vezetékkel, szórófejekkel és munkaszünet esetén így tárolható. Mozgatni, tologatni a saját kerekein könnyű, egyedül emelgetni nehézkes. Jó hír, hogy a nagy kerekek miatt kisebb akadályokon át lehet úgy tolni, hogy nem kap azonnal sérvet az ember. Bár nem fog elgurulni, vagy felborulni használat közben, mégis egy okos és biztonságos dolog, hogy az egyik kereket lábbal blokkolhatjuk egy stift benyomásával, így a kerék reteszelve van, és ha szükséges lecsavarhatunk több csövet anélkül, hogy elhúznánk a gépet munka közben.

A maximális nyomás 180 bar, ez fokozatmentesen csökkenthető akár 10 bar-ig, ha a mosni kívánt munkadarab esetleg megsérülne a nyomástól. Mert ez a 180 bar nem az a 180 bar, amit rá szokás írni a szupermarketekben is árult mosókra, ez valahogy más 180 bar. Percenként 13 liter vízzel olyat nyom, hogy két kézzel kell fogni a mosófúvókát, a szennymaró csövet nem érdemes gyengébb minőségű műanyagokra irányítani közelről, mert vágja, mint a vajat.

 

 

A percenként 13 liter víz nagyon kevés, anélkül moshatunk nagyobb területeket, egész autót, sárvédő doblemezekkel együtt, hogy derékig úsznánk a vízben, a nyomás mégis elegendő, a hatékonyság lenyűgöző. Kihozza az emberből a gyereket, forogva nézünk körül, még mit lehetne jól megmosni, nézni a hirtelen megtisztuló betonjárdát, az autó lökhárítójáról szemvillanás alatt eltűnő bogár tetemeket.

Minden részlete azt a benyomást kelti, hogy tartós használatra tervezték, még a műanyag alá bújtatott világítós bekapcsolóját is bizalommal nyomja az ember, minőségi cucc. Nem is tagadják, több helyen büszkén hirdeti: Made in Germany.

Az ára is azonnal érezteti, hogy ipari cuccal van dolgunk. Ezt az AXIÁL webshopjában láthatjuk, de mégiscsak professzionális célszerszámról van szó. Egy olyan eszközről, amit motorszerelő műhelyek, autószervizek, egyéb műhelyek hosszú évekig használhatnak az 1+1 év garanciával, akár naponta, folyamatosan. A minőségnek pedig ára van.

 

Forrás és kép: totalcar.hu

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek