Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el

900 Vario S4

Az új Fendt 900 Vario – Ready for more
Az új Fendt 900 Vario nagytraktor szériával a Fendt egy tejesen új traktort dob a piacra, amely új mérföldkövet jelent a felső teljesítménykategóriában.

Az új modellek a nagyvállalatok és a bérvállalkozók egyedi igényeihez igazodnak és a teljes világpiac számára kerültek kifejlesztésre. Számos technikai highlights, egy kiterjedt „kapcsolati-csomag”, a viszonylag alacsony önsúly és a dinamikus erőt és teljesítményt sugárzó dizájn világviszonylatban is e traktor sokoldalú felhasználatát teszi lehetővé. Így a Fendt 900 nagytraktorok sikertörténete, amely az Agritechnika kiállításon 1995-ben kezdődött a 260 lóerős Fendt Favorit 926 Vario-val, tovább folytatódik.

 

Az új Fendt 900 Vario 5 típussal (930 Vario, 933 Vario, 936 Vario, 939 Vario és 942 Vario) fedi le univerzális traktorként a 296 - 415 LE-tartományt (az ECE R120 szerint). Kitölti a Fendt 800 Vario és az 1000 Vario szériák közötti teljesítményt-sávot. Az új Fendt 942 Vario topmodellel a 900-as sorozat első ízben jóval meghaladja a 400 LE-t.

A 900-as széria, mint ismert univerzális nagytraktor számos módon használható a mindennapokban a termelésben. A tervezés során nehéz vontató- illetve nagy teljesítményigényű TLT-munkavégzésre tervezték (pl. fa aprítás). Mindemellett a 900-as éppen úgy megfelel szállítási feladatokra 60 km/h-s végsebessége révén.

A kis önsúlya (11,7 t) és az integrált abroncsnyomásszabályozó rendszer (Vario Grip) predesztinálja e szériát arra, hogy kis talajtaposás mellett nagy vontatási teljesítményt nyújtson.

Köszönhetően a moduláris felépítésének (hátsó emelőművel vagy nélkül, hátsó/mellső TLT-vel illetve nélkül, tolt üzemmóddal illetve nélkül, nagy számú hidraulika vezérlőszelepek illetve függesztő- és vonóegységek) számos munkagép kiszolgálására alkalmas.

 

Új hajtáslánc: erős járműszerelvény kis fogyasztással

A 900-as széria valamennyi típusa teljesen új fejlesztésű MAN hathengeres, 9 literes motorral és VTG turbófeltöltővel (változtatható geometriájú) került felszerelésre. Az M3677-es motorolaj csereperiódusa először éri el az 1000 üzemórát. E motor és a TA-300 Vario hajtómű együtt alkotja a Vario Drive hajtásláncot.

A nagy teljesítménytartalékokra tervezett alacsony fordulatszám koncepció (Fendt iD) első ízben kerül a 900 a szériába beépítésre. A névleges fordulatszámnál 1700 fordulat/perc.

Üresjáratban a motorfordulatszám mindössze 650 fordulat percenként. A 60 km/h végsebességet a Fendt 900 Vario az üzemanyag-takarékos 1450 fordulat / percnél, az 50 km/h-t 1200 fordulat/percnél, a 40 km/h-t mindössze 950 percenkénti motorfordulat mellett éri el. A maximális motor nyomaték 1970 Nm, ami a 942-es Vario topmodel esetében 1100-as motorfordulat mellett érhető el.

 

A nyomaték a talajviszonyoktól függően dinamikusan a mellső illetve hátsó tengely között kerül elosztásra. A mellső tengely külön kerül meghajtásra. A mellső- és hátsó tengely hajtásának elválasztása közúti haladáskor, illetve kanyarodáskor lehetővé teszi a hajtásláncon belüli feszültségmentes meghajtást és a teljes vonóerő talajra juttatását.

Éppen kanyarodáskor a „pull in Turn” hatás következtében a traktor a kanyarba szinte behúzza magát. Az eredmény: kisebb fordulókör átmérő, teljes vontatási teljesítmény mellett.

 

A Fendt 900 Vario továbbfejlesztése során a károsanyag-kibocsátási rendszer egy szinttel feljebb „lépett”, és így már megfelel a TIER 5-ös előírásoknak. A kipufogógáz utókezelése az új nagy traktornál dízel oxidációs katalizátorban, részecskeszűrőben és az ismert SCR technológián (szelektív katalízációs redukció) keresztül történik. A MAN motor Common-Rail-rendszere 2500 bar befecskendezési nyomáson dolgozik. E magas nyomás optimális égést tesz lehetővé a hengerben.

 

Teljes kapcsolatban: kabinon belül és kívül

A vezetőfülke az összes kezelőelemmel együtt a gépkezelő munkahelye. Az új Fendt 900 Varioval egy új vezetőfülke is bevezetésre kerül a „Fendt Life Cab”.

Először van lehetőség arra az adatkapcsolatok révén, hogy a 900-as Vario valós időben szolgáltassa az üzemi paramétereit a külvilág felé. A telemetriai bázis csomag előkészítés révén a hardver oldal adott. Ez az eszköz rögzíti és továbbítja az adatokat a jövőben különböző szolgáltatások számára.

 

Fendt Connect

A Fendt Connect a központi telemetria rendszer, amely az adatokat elemzi és karbantartja a gép különböző tevékenysége során. Kiolvassa a gép adatait, elmenti és kiértékeli azokat. Az adatátvitel mobil hálózaton keresztül történik. Mindezek által lehetővé válik a helyfüggetlen flotta menedzsment és a gépbeállítások távoli optimalizációja.

A Fendt Connect két használati lehetőséget biztosít a vevő részére: egyrészt a saját gépei ellenőrzését, másrészt a kereskedő szerviz szolgáltatásainak igénybevételét.

 

Mindezek érdekében a pozíció adatokon túl a gép CAN-Bus adatai is felhasználásra kerülnek. Asztali számítógépen vagy mobil eszközök segítségével a géptulajdonos lehívhatja az információkat, mint például a gép pozícióját és az útját (mindezt térkép nézetben), az üzemanyag fogyasztást, a haladási sebességet, a gép által dolgozott üzemórát és a gép leterheltégére vonatkozó adatokat. A szervizkódok és szerviz intervallumok szintén lehívhatóak.

 

A géptulajdonosok hozzájárulásával a kereskedő is láthatja a gép adatait. A következő szerviz intervallumok és/vagy hibakódok kiolvasásával tervezhetővé válik a megelőző karbantartás időpontja. Mindeközben a géptulajdonos mindvégig teljes körűen rendelkezik a gép adatai felett. Üzemi jellemzők és agronómiai adatok nem kerülnek sem mentésre, sem továbbításra. A teljes folyamat az EU-s adatvédelmi törvénynek megfelelően került kialakításra.

 

Smart Connect

A Smart Connect a traktoros számára egy szolgáltatás. A gépkezelő összekapcsolja az iPad-jét a Fendt 900 Vario belső wifin keresztül a traktorral. Gépparaméterek, mint például a traktor pozíciója, megművelt terület, sebesség, üzemanyag fogyasztás, motorterhelés a munka folyamán átvételre kerül a tabletre. (Az utolsó 60 perc.) Az adatok egy térképen vagy grafikusan megjeleníthetők.

Az iPad képernyője egy kiegészítő megjelenítési felület a jól bevált Vario terminál mellett. A Smart Connect támogatja a vezetőt az információk megjelenítésében, amelyek tisztán az ellenőrzés céljára szolgálnak. A Smart Connect valamennyi Profi+ felszereltségű traktor esetén az alapfelszereltség része.

 

Világviszonylatban jobb kapaszkodás

A Fendt 900 Vario nehéz vontatási munkák elvégzésére készült, legyen az bárhol is a világon. Az ismert peremes-, vagy hosszú féltengellyel - elsősorban európai országokban - számos abroncs-kombinációs lehetőséget kínál. A világ más pontjairól érkező igényeknek is megfelelve az új Fendt 900 Vario 60”-os nyomtáv változatban is elérhető. Ez a nagytraktor - elsősorban - Észak-Amerikában Row-Crop-felhasználás (kapás növények) esetén használható jól.

A teljes motor teljesítményre méretezett traktor mellső híd szintén továbbfejlesztésre került. A karbantartásmentes kettős kereszt-lengőkarok hidropneumatikus független kerékfelfüggesztést és rugózást tesznek lehetővé.

Amint az ismert - a Fendtnél teljes mértékben integrált abroncsnyomás-szabályzórendszer (Vario Grip) elérhető opcionálisan a 900 Vario szériánál is. Egyedülálló mégis, hogy a row-crop változat esetén az ikerkerekek abroncsnyomását ugyancsak a vezetőfülkéből menetközben gombnyomással lehet szabályozni.

 

A 900-as széria kínálatában először szerepel a gépkezelőt támogató Vario Grip Assistance. Amennyiben néhány paraméter már adott a munka elvégzése során, a megadott sebességhez a rendszer megadja az optimális súlyozást és abroncsnyomást, vagy adott súlyozás esetén a rendszer a munka sebességre és az abroncsnyomásra tesz ajánlást.

 

Annak érdekében, hogy a meglévő vonóerő a talajra juthasson és a felfekvő felület növekedjék, kifejlesztésre került egy új, nagy méretű gumiabroncs a 900-as széria számára, amelynek maximális átmérője 2,2 m (750/70R44).

 

Nagyobb teljesítmény a nagy teljesítményű hidraulika rendszerből.

A Fendt 900 Vario egy modulárisan megtervezett hidraulika rendszerrel rendelkezik. Két Load-Sensing szivattyúval (LS) rendelkezik 165 illetve 220 l/min szállítóteljesítménnyel.

Egy következő opció lehet a 430 l/perc szállítási teljesítményre képes hidraulika rendszer, amely két független hidraulika körből áll. Két autonóm axiál-dugattyús szivattyú az igényeknek megfelelően különböző szállítási teljesítményre képes más-más nyomásszint mellett. Az egyik szivattyú 220 l/perc, a másik 210 l/perc térfogatárammal képes az egyik illetve másik hidraulikakört ellátni olajjal.

A szivattyúban az integrált nyomáshatároló szelepnek köszönhetően mindig az igényeknek megfelelő olajnyomással dolgozik a szivattyú. A nagy hidraulika-teljesítménnyel rendelkező szivattyúk az alacsony motor fordulatszámhoz (Fendt iD) kerültek illesztésre.

 

Ready for more? Még több extra a vevő számára

A teljesítmény és élettartam mellett sok 900-as vevőt foglalkoztatja a biztonság, a kényelem és az egyszerű kezelhetőség témája is. Az új 900 Vario itt is többet nyújt.

 

Infotainment system

Először kerül a kínálatba opcionálisan egy infotainment rendszer, amely a traktor terminálon keresztül kezelhető. A High-End kihangosító rendszer számára nyolc egymással kommunikáló mikrofon került a tetőbe integrálásra, amelyek a háttér zörejeket kiszűrik és az emberi hangot felerősítik. Az eredmény: kiváló beszéd minőség munka közben.

 

Ezenkívül egy új rádió is integrálható, amely lehetővé teszi a világszintű vételt, mivel tartalmazza az összes frekvenciát és forrást (FM / AM / DAB + / HD rádió). Külső hangforrások (Bluetooth / USB / AUX-in) is lejátszhatók az új hangrendszeren. Ez két különböző változatban érhető el: egyszer, mint egy információs és szórakoztató csomag négy hangszóróval, vagy prémium változatban: a 4.1-es hangrendszerrel és a mélysugárzóval. Két antennát 90 ° -ban egymáshoz képest helyeztek el az oldalsó ablakban, és így biztosítják a biztonságos és nagyon jó vételt.

 

Kihúzható multifunkcionális szerszámtartó

Vevői igények alapján a Fendt 900 Vario jobb oldalán egy új kihúzható multifunkcionális szerszámkészlet tartó került felszerelésre. Egyedi igényekre szabott tároló tér a gépkezelő számára. Igény szerint van itt hely egy kihúzható szerszámosláda, vagy egy 12 literes kézmosó tartály számára.

 

Hatékony járműszerelvény: TIM Ready

Az ISOBUS-os munkagépek kezelése a Vario terminálon keresztül élményszerűen, az ösztönös megérzésen keresztül történik, szinte tanulni sem kell. A TIM (Traktor Implement Management) rendszeren keresztül a traktor és a munkagép beállításai automatikusan optimalizálódnak, ezáltal növekszik a járműszerelvény hatékonysága. A TIM-kapcsolatra képes munkagépek, mint például a Fendt Tigo XR rendfelszedő pótkocsi esetében bizonyos traktor funkciók, mint például a haladási sebesség - szabályozható. Ez a funkció a régebbi Fendt 900 Vario traktorokba szerelt 10,4” terminál esetén is opcionálisan elérhető.

 

Intelligens táblavégi forduló automatika

Mindössze egy nyomógomb segítségével a táblavégi forduló során végzendő tevékenységek automatikusan aktiválhatók az AUTO-VariotronicTI segítségével.

Az AUTO-VariotronicTI és a Vario Guide automata kormányzás egyidejű használatával az egyes szekvenciák automatikusan lefutnak.

Ennek megfelelően a hátsó emelőmű lesüllyesztése automatikusan megtörténhet, amennyiben a VarioGuide által érzékelt traktor pozíció eléri a tábla szegély vonalát. Ezen túlmenően az automatikus megfordulás is lehetséges. Az új Fendt 900 Vario mellett ez az opció a jelenleg futó valamennyi szériánál 10,4”-os Vario terminál esetében elérhető.

 

Elektro-teleszkópos visszapillantó tükör

Az új visszapillantó és nagy látószögű tükör elektromosan állítható. A teleszkópos tükörtartó a terminálon keresztül gombokkal vagy az érintőképernyő megérintésével (egy gyors menü segítségével) kitolható illetve behúzható. Opcionálisan tükörfűtés is elérhető.

 

Új biztonsági zárrendszer

A hagyományos kulccsal ellátott zárrendszer mellett az új széria biztonsági zárrendszerrel és kombinált indítósgátlóval is rendelkezik. Ez a rendszer biztosítja a maximális biztonságot a gép ellopása és a jogosulatlan üzemanyag kivétel ellen. E kódolt kulcs zárja a traktorajtót, gyújtáskapcsolót, a motorháztetőt és az üzemanyagtartályt.