Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el

500 Vario S4

Az ideális jövő
Az 500 Vario S4 szériával a Fendt immáron a negyedik generációs négyhengeres high-tech Vario traktorcsaládját mutatta be.

A gépből a 400-as szériával együtt több mint 31.000 darabot gyártottak le 1999-es debütálása óta, ennyit egyetlen más gyártó sem állított elő ebben a kategóriában. Ez az első négyhengeres traktor, amely terminállal rendelkezik és fokozatmentes váltóval szerelt.

  • A második generáció teljesítménytartománya a 400-as szériával, majd 2006-tól a 415 Varioval 155 LE-ig bővült.
  • A harmadik generációt a 2013-ban megjelent, egyedülálló VisioPlus vezetőfülkével és a nagytraktorokból átvett high-tech jellemzőkkel ellátott 500 Vario SCR képviseli, amely a közepes teljesítménykategóriájú univerzális traktoroknál új, megemelt színvonalat jelentett. 2014-ben négy független európai szaklap egybehangzó véleménye szerint az 500 Vario SCR egyértelmű tesztgyőzelmet mutatott a más traktorokkal történt összehasonlítások során.
  • A negyedik generációt megtestesítő 500 Vario S4 széria ezt konzekvensen viszi tovább, miközben a hajtástechnológia területén a nagytraktorok kiváló hatékonyságát és kipufogógázkezelő-technológiáját, valamint a kényelem és biztonság területén a Variotronic vezérlést veszi át.

 

1. Az 1999-2016 közötti high-tech 4 hengeres Fendt traktorok főbb technológiája és a darabszámok

Farmer 400 Vario 86-125 LE

400 Vario 115-155 LE

500 SCR 125-165 LE

Generáció I.

(1999-2005)

12.547 db

Generáció II.

(2005-2013)

12.131 db

Generáció III.

(2013-2016)

7009 db

Fokozatmentes meghajtás: 30 m/h-50 km/h

TMS: motorhajtómű-vezérlés

Takarékos SCR technológia

Varioterminál 5,6" nyomógombos, joystick-kezelés

VariotronicTI fordulóautomatika (5 kioldó/11 funkció)

TMS, határterhelés-szabályzás 2.0, kickdown-mód, féklassulás-asszisztencia

Munkaeszköz-tárolás

Pneumatikus fülkerugózás

VisioPlus vezetőfülke, cornerlights, munkalámpák keresztben világítanak, LED

Mechanikus vezetőfülke- és mellsőhíd-rugózás

ISOBUS munkaeszköz-vezérlés

Kezelőkarfa érintő- és nyomógombos terminállal, multifunkcionális joystick

26" mellsőkerék-abroncs

Szoftver update-képesség

VariotronicTI fordulóautomatika (5 kioldó/11 funkció, álló helyzetben programozható)

9000 kg megengedett össztömeg

9500 kg megengedett össztömeg

VarioGuide nyomvonalvezetés és VarioActive kormányzás

 

Kategóriájának legtakarékosabb traktora 280 g/kWh, DLG-Powermix teszt (2008-2011)

VarioDoc, SectionControl

 

 

Kihelyezett hidraulikakör 5 hátul/2 elől, szabadon hozzárendelhetők a kezelőelemekhez

 

 

Kormányzott pótkocsitengely-automatika

 

 

Mellső emelőmű többek között tehermentesítő szabálzással

 

 

Cargo ás Cargo Profi homlokrakodó (mérleg és határoló funkciókkal)

 

 

28" mellső- és 38" hátsókerék abroncs

 

 

10,5 tonna megengedett össztömeg

 

 

516: Nr.1 az európai összehasonlításban a négyhengeres traktorok között (2013/2014)

 

2. Az új széria áttekintése 

Típus

Névleges teljesítmény

kW/LE (EG 97/68)

Max. teljesítmény

kW/PS (ECE R24)

Max. nyomaték

Nm

512 Vario S4

91*/124

92/125

550

513 Vario S4

99*/134

99/135

590

514 Vario S4

109*/148

107/145

649

516 Vario S4

120*/163

121/165

687

* teljesítmény a forgalombahozatalhoz

 

3. Az 500 Vario S4 legfontosabb innovációi

Motor/hajtómű

Takarékos SCR technológia passzív DOCC/DPF-rendszer. Elekronikusan vezérelt AGR, 50%-kal csökkentett AdBlue-megtakarítás akár 4000 € a teljes élettartamra vetítve.

Üzemanyag-megtakarítás az 1000 E-TLT-nek köszönhetően, széles alkalmazhatósági terület, akár 1700 €

Vezetőfülke

Új terminálgeneráció: 7-B/10.4-B teljes üvegfelület, új 3 síkban állítható termináltartó, USB-csatlakozás.

Új fülkefelfüggesztés a nagyobb kényelemért

300 fokos ablaktörlő elől

Nagyértékű LED megvilágítás rendszerkoncepció, több mint 37.000 Lumen, nagyteljesítményű reflektorok az egyenletes kivilágítás vakítás nékül.

Variotronic

Új Variotronic nyomvonalvezető-generáció választható vevőegységgel, amely számos korrekciós jel fogadására alkalmas.

Integrált szlip-szabályozás (ASR) hajtóműszenzor és VarioGuide (GPS-mérés) alapján.

VarioDoc Pro Variable Rate Control-lal és pozíciófüggő inputanyag-kijuttatás (VRC).

100% ISOBUS-kompatibilis

Indításgátló a nagyobb lopásbiztonság érdekében

Asszisztencia-rendszerek: kormányautomatika, lassulás-, féklámpa-asszisztencia

Szoftver update-képesség

Hidraulika

Mellső emelőmű tehermentesítő szabályzással (Power típustól)

Felépítés

Erősített hátsó híd, 1 tonnával nagyobb terhelhetőség +/- 1t = 8,5 t

Hosszú féltengely 2,5 m

 

4. High-tech műszaki megoldások

Üzemanyagtakarékos SCR technológia passzív részecskeszűrővel az alacsony összköltség érdekében:

  • A Tier4 károsanyagkibocsátásra vonatkozó előírások betartása érdekében a Fendt az SCR technológiáját továbbfejlesztette és passzív részecskeszűrővel, DOC katalizátorral valamint külső kipufogógáz-visszavezetéssel egészítette ki. A nagy értékű rendszer létrehozásával az összes (traktorélettartamra vonatkozó) üzemeltetési költségszintet sikerült alacsony szinten tartani.
  • Ezzel összefüggésben a részecskeszűrő is a traktor élettartamára méretezett. E szűrő passzív regenerációjához nincs többé szükség a kipufogórendszerbe történő üzemanyag-befecskendezésére. A jelleggörbe szerint a befecskendezett AdBlueval csökkenthető az üzemanyag- és 50%-kal az AdBlue-fogyasztás. Ez összesen akár 4000 € megtakarítást jelenthet.*
  • Ez a technológia a piacon lévő technológiákhoz képest a legkisebb összes üzemeltetési költséget jelenti.

* Alap: 10.000 üzemóra; AdBlue megtakarítás: 0,75 l/h; AdBlue ár: 0,40 €; 33% TLT munka, melyből 50% 1000 / 50% 1000 E-TLT

 

1000 E-TLT:

  • További hatékonyságot biztosít a 3 különböző fordulatszámra képes TLT - 1000 E fordulatszámmal.
  • Ezzel a TLT fordulatszámmal lehetségessé vált azon munkák gazdaságos elvégzése a hátsó TLT-vel, amelyek nem igényelnek teljes motorteljesítményt, mégis csökkentett motorfordulat mellett elérhető az 1000-es percenkénti TLT fordulatszám.
  • Ezzel a traktor használhatósága nem csak kibővült, hanem különösen üzemanyag-takarékossá vált, amely megtakarítás elérheti akár az 1700 €-t is. *

 

* Alap: Gázolaj megtakarítás 10.000 üzemóra alatt; gázolaj ára: 1,1 €/l; 33% TLT munka, ebből 50% 1000 TLT/ 50% 1000 E-TLT

 

Vezetőfülke és menetkényelem mint a személygépkocsikban:

A kényelem terén a Fendt a számtalan innovatív részmegoldás révén egy új alapszínvonalat állított fel.

  • 7-B és 10.4-B Varioterminál tükröződésmentes, karcálló, keret nélküli üvegfelület és LED háttérvilágítás az optimális olvashatóságért.
  • Egyénre szabható beállíthatóság a gömbfejes termináltartónak köszönhetően.
  • 300 fokban törlő ablaktörlő az exkluzív kilátás érdekében növelt törölt felülettel – szabad rálátás a keréknyomvonalra és a mellső munkaeszközökre (csak Profi/ProfiPlus felszereltség és Panorámafülke esetén).
  • Nagy értékű LED megvilágítási rendszer több mint 37.000 Lumen fényárammal, nagy teljesítményű reflektorok az egyenletes és vakítás mentes megvilágítás céljából.
  • Cornerlights halogén kivitelben
  • Vezetőülés külső levegőellátással – nincs kompresszorzörej magasságállításkor
  • Karbantartási oldal a Varioterminálban
  • Indításgátló (opció)

 

Variotronic-innovációk:

  • Új VarioGuide generáció: több nyitottság, nagyobb választék, könnyebb kezelhetőség és még nagyobb pontosság.
  • 2 vevőegység közül lehet választani az üzemi igényeknek megfelelően (Trimble/NovAtel).
    • Lényegesen több korrekciósjel vételére alkalmas a biztosabb jelellátottság (jelbiztonság) érdekében.
    • A kiépített RTK-infrastruktúrák használata.
    • A vevőegység ellopás és sérülés elleni kitűnő védelme.
  • Integrált szlipszabályozás (ASR) a váltóban elhelyezett érzékelő és egyidejűleg a VarioGuide/GPS-mérések alapján (Radarszenzor már nem szükséges).
  • Változó mennyiségű inputanyag kijuttatás szabályzás (VRC) a tápanyag, permetlé és vetőmag esetében a VarioGuide nyomvonalvezetéssel összefüggésben (10.4“B Terminál).

 

További újítások:

  • Erősített hátsótengely, megnövelt terhelhetőség + 1t
  • Hossú hátsó féltengely 2,5 m (Opció)
  • AdBlue-fogyasztás kijelző a Varioterminálban
  •  

5. Három felszereltségi szint, több mint 220 opció a vevői igényeknek megfelelően

Az 500 SCR-rel összehasonlítva az 500 Vario S4 széria esetén látható, hogy a Profi vagy a Profiplus felszereltségi szint technikai újdonságai közül már a Power felszereltségi szint is rengeteget tartalmaz. A 42 újításból 30-at már a Power felszereltség is tartalmaz és így ez a szint is méltán egy teljes értékű Fendtként jelenhet meg a piacon. Lényeges, hogy a Power felszereltség nem rendelkezik ISOBUS munkaeszköz-vezérléssel és nem kérhető 10,4” terminállal.

 

További információért keresse területi képviselőinket!