Univerzális traktorok a Landinitől

Univerzális traktorok a Landinitől

Az univerzális 5-ös és 6C széria gépei ideális választások a közelgő tavaszi munkákhoz, de egész évben folyamatosan foglalkoztathatók a mezőgazdasági vállalkozásokban úgy, mint a kommunális területeken is.

Az újragondolt ötös

 

 

Új erőmű

2018. év végén jelent meg az új 5-ös gépcsalád – a korábbi 5H traktorok utódaként -, melynek három típusa 99, 107 és 113 lóerős. Ezen teljesítményekért Deutz AG motorok a felelősek, melyek 3,6 literesek, common rail befecskendezéssel és elektronikus vezérlésűek. Nagy előnyük, hogy csak EGR és DOC (katalizátor) rendszerrel vannak ellátva, nincs részecskeszűrő, így utánégető rendszer nélkül teljesítik az emissziós normákat. Ez a konstrukció kiküszöböli a motor regenerálásából adódó nagyobb üzemanyagfogyasztást és hőterhelést.

A kezelőelemek között találjuk az „Engine Memo” kapcsolót, mellyel egy állandó motorfordulatot tudunk beállítani. E funkció segítségével az ismétlődő motorfordulatszám elmenthető, és gombnyomásra aktiválható.

A Landini arculatát tükröző, felfelé nyíló motorháztető könnyű hozzáférést biztosít a motortérhez a rendszeres szervizek és karbantartások elvégzéséhez.

 

 

Moduláris sebességváltó

A gyártó, Argo Tractors széles sebességváltó kínálatot nyújt a felhasználóknak a szériához. Mechanikus vagy hidraulikus (PS) irányváltó, 4 szinkronizált sebességfokozat és 3 csoport az alap, amelyhez két opció adható: Hi-Lo (HL) vagy High-Medium-Low (HML) terhelés alatti kapcsolási lehetőség, ezen kívül mászó csoport is az igen lassú munkákhoz. A HML kivitel kedvező tulajdonsága, hogy a jellemzően 5 és 12 km/h sebesség közé eső munkatartományban 14 sebességfokozat áll rendelkezésünkre. A maximálisan elérhető fokozatszám: 48 előre és 16 hátra.

Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” funkciója (powershift opciónál), ami 1900 min-1 alatti motorfordulatot jelent a maximális 40 km/h végsebesség esetén. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyag fogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.

Az új 5-ös sorozat többféle TLT változatot is kínál elektrohidraulikus verzióban a sebességváltótól függően. Kettő vagy négy fordulatszámmal (540, 540 Eco, 1000 és 1000 Eco) rendelhetők. De választani lehet sebességarányos hajtást is.

 

 

Erőteljes hidraulika

Az alapváltozatok mechanikus szabályozású hidraulika rendszerrel kerülnek szállításra, melyek magukban foglalnak egy ergonomikus emelőrendszer vezérlést (E.L.S.), melynek segítségével még ennél az egyszerű kivitelnél is gyorsan és pontosan lehet a hidraulika karokat emelni és süllyeszteni az előre beállított értékre. Persze választható elektromosan szabályozható Landtronic opció is. Itt már a ’potmétereké’ a főszerep, mely részletesebb állítást tesz lehetővé.

A hidraulikus elemek működtetéséhez 62 l/perc teljesítményű fogaskerék szivattyú, maximálisan 190 bar nyomáson biztosítja az olajat, ami tandem révén még kiegészül egy 32 literes résszel is a kormányzáshoz vagy az egyéb hidraulikus traktorfunkciókhoz (differenciálzár, összkerékhajtás, powershift stb.).

A függesztő szerkezet emelőkapacitása 4.500 kg tömeg emelésére képes a kapcsolódási pontoknál.

Munkaeszközök működtetéséhez három hátsó kihelyezett szelepet találunk, de rendelhető középre még kettő, ami a traktorra szerelt rakodógép működtetését végzi.

 

 

Komfortos kabin

A traktorok megjelenését jelentős mértékben meghatározza a TOTAL VIEW SLIM vezetőfülke. Belépve azt tapasztaljuk, hogy nincs a padozaton semmiféle akadály (sebességváltó alagút), az teljesen sík és akadálymentes. Az ergonómiát továbbra is szem előtt tartva a tervezők a kezelőszerveket logikusan és praktikusan, az egyes funkciókat csoportosítva (az összetartozókat azonos színnel ellátva) helyezték el. A stílusos és jól megvilágított műszerfal a kormányoszloppal együtt dönthető, így a kezelő minden pozícióban rálát a műszerekre, kontrollámpákra és a kijelzőre. Az alapfelszereltség része a légrugózású vezetőülés és a légkondicionáló berendezés. A kabin szellőzőrendszere, a légcsatornák elhelyezése egyenletes hőmérséklet eloszlást, ezáltal kellemes munkavégzést eredményez. A levegőszűrők a tető helyett a hátsó oszlopokban kerültek elhelyezésre, egyszerűbbé téve a karbantartást és cserét.

 


 

A környezetbarát 6C

 

 

Kevesebb károsanyag

A megújult 6C sorozat három modelljébe „FPT-NEF” 4,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres, turbófeltöltős motorok kerülnek beépítésre common rail befecskendező rendszerrel. Ezek teljesítménye alap esetben 114, 121 és 130 LE, de a Dual Power rendszer működésbe lépésével ez elérheti a maximális 121, 133 és 140 LE értéket is, mely a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során jelent többlet erőt. Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer és a hengerekben hatékonyan lejátszódó égés, kombinálva az AdBlue-s SCR rendszerrel és DOC katalizátorral lehetővé tesz a szigorú Tier 4 Final emissziós előírásoknak való megfelelést. A nagyra nyitható motorháztető nagymértékben megkönnyíti a napi karbantartásokat.

 

Kényelem

A „MASTER CLASS” fülke több belső változtatás révén egy kiváló munkahely lett a vezető számára maximális ergonómiával és kezelési komforttal. A négypilléres, sík padozatú fülke és a hátul pántolt ajtók biztosítják a könnyű beszállást a kezelőtérbe. Tökéletes a kilátás körkörösen, illetve a tetőablak miatt a rakodási munkák is jól kontrollálhatók.

A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal itt is együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú manuális vagy automata klímaberendezés ideális hőmérsékletet teremt a kezelő számára a forró nyári napokon is. Nem mellékesen a fülkében találunk egy hűtött tároló rekeszt az italok és ételek hidegen tartásához.

A vezetői komfortot – ezzel együtt a munka hatékonyságát – tovább növelik azok a választható tartozékok, mint a légrugózású vezetőülés, a fülkerugózás illetve a fékkel ellátott rugózott elsőhíd.

 

 

Hatékony transzmisszió

A hajtómű irányváltója többtárcsás olajos kuplunggal kapcsol, elektrohidraulikus kivitelű és a terhelésnek megfelelően a kezelő által finom-hangolható egy potenciométer segítségével. A sebességváltást nagymértékben gyorsabbá és komfortosabbá teszi a DeClutch elektrohidraulikusan működtetett kuplungszerkezet. A sebességváltó fokozatainak száma összesen 36 előre és 12 hátra, ahol előremenetben a terhelés alatt kapcsolható Powershift egység triplázza meg az alapfokozatokat. Alapesetben a maximális sebesség 40 km/h csökkentett motorfordulattal (ECO FORTY). Egyes változatoknál már elérhető az 50 km/h-s opció is.

Kedvező tulajdonsága a váltónak hogy a jellemzően 5 és 12 km/h sebesség közé eső munkatartományban 14 sebességfokozat áll rendelkezésünkre. Az igen lassú munkákhoz mászó csoport rendelhető opcionálisan, ami 48+16 fokozatúvá teszi a sebességváltót.

 

A modellekben található TLT-t elektrohidraulikusan kapcsoló többtárcsás olajfürdős kuplung működteti, mely segítségével alap esetben kettő, de kérésre akár négy fordulatszám közül választhatunk: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Újdonság az automata funkció, mely a függesztő szerkezet pozíciójának megfelelően kapcsolja ki vagy be a kardánhajtást.

 

 

Erős hidraulika

A hátsó függesztő karok kezelése elektrohidraulikusan történik. A traktorok két változatban rendelhetők: standard kivitel nyitott központú hidraulika rendszerrel 66 l/perc szivattyú kapacitással az emeléshez és a kihelyezett szelepekhez, vagy zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval (Load Sensing),110 l/perc olajárammal.

A két segéd munkahengerrel kiegészített függesztő szerkezet maximális emelőkapacitása kiemelkedő kategóriájában: 5.400 kg. A függesztett munkaeszközök szállításánál nagy előnyt jelent a lengéscsillapító funkció.

Kihelyezett szelepből alap esetben 3 darabot találunk, ami opcióként további kettővel egészíthető ki.

 

További információért keresse területi képviselő kollégáinkat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Kép: Landini

 

 

Landini REX 4 a párizsi SIMA kiállításon

 

Február 24. és 28. között rendezik meg a SIMA kiállítást Párizsban. A kétévente megszervezett esemény a legmodernebb mezőgazdasági és technológiai megoldásokkal foglalkozik, melyről a legnagyobb gyártók, köztük a Landini sem hiányozhat! >>

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek