Stabil alapokra építve: új Landini 6H széria

Stabil alapokra építve: új Landini 6H széria

Idén nagyon sok a változás a Landini traktorgyár termékválasztékában, továbbfejlesztett traktorszériákkal és teljesen új gépcsaládokkal. Ez részben a 2018-tól életbe lépő, megváltozott európai uniós szabályozásnak (TMR) is köszönhető.

A fejlesztések eredményeként jelnet meg a korábban nem létezett 6H sorozat. Teljesítménykategóriában a már jól ismert 5H és 6C traktorok közé ékelődik, univerzális szántóföldi, állattartó telepi, takarmány előállítási vagy szállítási felhasználásra.

Az utóbbi időben a Landini e kategóriában szorosabbra fűzte kapcsolatát a Deutz motorgyárral, a 6H gépekbe is ilyen erőforrások kerültek. Természetesen már megfelelnek a szigorú Tier 4F környezetvédelmi előírásoknak, amelyek betartását dízel oxidációs katalizátorral (DOC) és SCR kipufogógáz utókezeléssel biztosítja a 3,6 literes, töltőlevegő-hűtős, közös nyomócsöves motor. Elektronikus vezérlése optimális teljesítményt nyújt, csekély fogyasztással. A gépcsalád három típusa 110, 119 és 126 lóerő teljesítményű. A gázolajtank 150 literes, az AdBlue tartályba 20 liter fér.

 

 

A karbantartás egyszerű, a magasra nyíló motorháztető alatt könnyű hozzáférni a motor különböző részeihez, vagy például 500 üzemóránként olajat cserélni.

A traktor jól bevált hajtóművét már évek óta sikeresen alkalmazza a Landini a nagyobb 6C modellekben. A sokoldalú alap-sebességváltó (Speed Four) moduláris rendszerű: négy szinkronizált sebességfokozat, három tartományban. Az elektromos irányváltó alapfelszerelés, potenciométerrel finomhangolható, annak megfelelően, hogy lágyan vagy dinamikusan akarják végrehajtani a műveletet. Ha nagyon kis sebességre van szükség, választható az opcionális mászócsoport, így a sebességfokozatok száma 16 előre és 16 hátra.

A magasabb felszereltségű T-Tronic váltóban háromfokozatú Powershift triplázza meg az előremeneti fokozatokat, az áttételek száma összesen 36 előre és 12 hátra. Nagymértékben gyorsítja és komfortosabbá teszi a sebességváltást a DeClutch elektrohidraulikus kuplungszerkezet, nyomógombbal a sebességváltó kulisszán. Kedvező tulajdonság, hogy a jellemzően 5 és 12 km/óra közötti munkatartományban 14 sebességfokozat áll rendelkezésre. Igen lassú munkához opcionálisan itt is rendelhető mászócsoport, amely 48+16 fokozatúvá teszi a sebességváltót. A csúszósebesség jelenleg 40 km/óra, de hamarosan elérhető lesz az 50 km/órás változat is. A nagytestvér 6C-ből átvett elsőtengely-hajtás elektromosan kapcsolható, akárcsak az első és hátsó differenciálzár. Mindegyik modellben elektrohidraulikus a TLT-hajtás, alapvetően kétféle fordulatszámmal, de a T-Tronic rendelhető négy fokozattal is: 540, 540E, 1000 és 1000E.

 

 

A hátsó függesztőszerkezet alapesetben elektrohidraulikus, de akik az egyszerűséget és a kedvezőbb árat helyezik előtérbe, választhatnak mechanikus kivitelt is. A nyitott rendszerű hidraulika 66 l/perc kapacitású szivattyúja mind a függesztőszerkezetet, mind a kihelyezett szelepeket ellátja olajjal. Ez utóbbiból maximálisan négy rendelhető hátra, valamint még kettő középre, joystick-kel. Amennyiben nagyobb olajigényű munkaeszközt akarnak a traktorral működtetni, 11 literes kiegészítő olajtartály szerelhető fel. A két segéd-munkahengerrel kiegészített, II-es kategóriájú függesztőszerkezet maximális emelőkapacitása 6000 kilogramm, ami kiemelkedő a kategóriában. Függesztett munkaeszközök szállításakor nagy előny a lengéscsillapító funkció.

 

 

Az 5H sorozat esetén már ismert síkpadlójú „TOTAL VIEW SLIM” fülkében az ergonómiát szem előtt tartva, logikusan és praktikusan, az egyes funkciókat csoportosítva helyezték el a kezelőszerveket, a sebességváltót, a hidraulika működtető elemet, a világítás és az egyéb elektromos berendezések kapcsolóit. A váltókarok közel vannak a vezetőhöz, nem fárasztó kapcsolgatni. A stílusos és jól megvilágított műszerfal a kormányoszloppal együtt dől, minden pozícióban rálátni a műszerekre, kontrollámpákra és a kijelzőre. Az alapfelszereltség része a légrugózású vezetőülés és a légkondicionáló berendezés. A kabin szellőző légcsatornái egyenletes hőmérséklet-eloszlást, kellemes munkakörülményeket nyújtanak. A hátsó oszlopokban elhelyezett levegőszűrőket egyszerű cserélni. A kilátás a négypilléres konstrukciónak köszönhetően tökéletes, és a rakodási munkákat tovább segíti a nagyméretű tetőablak. A kezelőtérben nemcsak a pilótára, hanem az alkalmi kísérőre is gondoltak: az utasülés előre, a vezető bal oldalára került, méretében és komfortjában megfelelve a tőle elvártnak. A korszerű kárpitoknak és burkolatoknak köszönhetően alacsony a belső tér zajszintje.

A 6H széria modelljeihez elérhető opciók száma már most is jelentős, de folyamatosan bővül. Csak néhány kiragadott példa: rugózott fülke és első híd a nagyobb komfort érdekében, fronthidraulika és TLT, ISOBUS rendszer.

Ez az univerzális traktorcsalád a maga 5200 kilogrammos önsúlyával és nagykapacitású hidraulikájával a maga kategóriájában nagyon jól megfelel a korszerű munkaeszközök kihívásainak.

 

További információért keresse kollégáinkat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Kép: Landini

Forrás: Axiál Híradó 2018. szeptember 12-13. oldal

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek