Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2019-01-07 14:29:03

Online gyorsabb

Szélessávú, optikai és digitális hálózati bővítés – csak néhány, a nagysebességű internetet körülvevő divatos frázisok közül. De a népesség többségének még mindig lassú kapcsolata van, ha van egyáltalán.

A német háztartások 2%-ában van optikai szálas kapcsolat, mely hálózatok hatékony telepítése az osztrák LAYJET cég szenvedélye.

Rainer Dunst, a LAYJET, mikrovezetékek elhelyezésével foglalkozó vállalat ügyvezető igazgatója éppen egy többnapos, németországi demonstrációs útról tért vissza. A cég székhelyén, Ebersdorfban, Ausztriában az ügyvezető igazgató – aki egész éjszakán át vezetett - egy kávét vesz magához, mielőtt lelkesen beszélni kezd megoldásaikról. „Élőben mutattuk be technológiánkat több településen, Regensburg közelében” – mondja az 52 éves Rainer Dunst. „Ott voltak az útkarbantartó alkalmazottai csakúgy, mint a hálózati szolgáltatók emberei, akik elsőként szerették volna megnézni a rendszerünket.”

Mi olyan forradalmi a LAYJET rendszerében? A technológiát Stájerország, Ausztria, a DW-Tech, a Graz-i, valamint a Bécsi Műszaki Egyetem útépítő szakemberei fejlesztették ki azért, hogy úgy ellenőrizhessék a széleken elhelyezkedő kábeleket, hogy az ne befolyásolja az úttestet. Több mint két évnyi munkát fordítottak a fejlesztésre. Számos szabadalmat nyújtottak be Stájerországban, Ausztriában. A LAYJET megoldás már 2017 óta használatban van, és sokszor felgyorsítja a lefektetési folyamatot. A lefektető egység egy Fendt 936 Vario, kábeldobokkal a traktor elején és a LAYJET marógéppel/hengerrel hátul.

 

 

Intelligens körkörös rendszer

Naponta akár három kilométernyi mikrocső is elhelyezhető – szinte bármilyen megkötés nélkül. Míg korábban hetekig tartottak az építkezések, melyek kosszal és forgalmi dugókkal jártak, addig a LAYJET csapatok csupán néhány óra alatt végeznek és tiszta munkaterületet hagynak maguk után. Még a burkolt felületek és kocsifelhajtók is könnyen hengerelhetők és azonnal lezárhatók. Egy munkafolyamatban készítenek egy hengerelt árkot, amelybe három mikrocsövet fektetnek le, egy figyelmeztető szalagot is üzembe helyeznek, majd az árkot ugyanazzal a kiásott anyaggal lezárják. A lefektetési folyamat után egy speciálisan kifejlesztett, többrétegű tömörítés történik. A teljes folyamatot négy kamerával rögzítik és figyelemmel kísérik a traktor vezérlő központjából.

 

 

Tízszer gyorsabb a szokásosnál

Minden azzal kezdődött, hogy egy ügyfélnek volt egy dilemmája. „A stájer kormányzat feladata volt az úthálózat fenntartása a régióban. Hermann Schützenhöfer kormányzó pedig megbízott a meglévő úthálózat bővítésével” – mondja Rainer Dunst. „Megvédjük az utat, de először meg kell károsítanunk a kábeleket.” Az állami tisztviselők foglalkoztak ezzel a kihívással és a gépgyártó Wolfgang Dunst (Rainer testvére), valamint a Bécsi Műszaki Egyetem bevonásával kifejlesztették a LAYJET technológiát. Ez az egyedülálló megoldás hamarosan megvetette a lábát a piacon. A meglévő három marórendszert pedig már teljes egészében lefoglalták 2019-re.

A LAYJET megvalósításakor feltétlenül szükség volt szakemberekre, mivel általános feltételeket is figyelembe kell venni, mint például a talajt, az útszerkezetet és az útszabályozásokat. Az új technológia folyamatos fejlesztés alatt áll, így két havonta képzik a személyzetet. Azonban az eredmények igazolják a stájerországi úttörőket.

„A LAYJET módszerrel átlagosan tízszer gyorsabbak vagyunk a hagyományos technológiáknál” – mondja Rainer Dunst. „Ha egy kotrógép 200-300 méter között dolgozik naponta, akkor a mi módszerünkkel naponta három kilométert haladunk, a megfelelő általános feltételek mellett, de például a talajszerkezettől és az úttól függően akár öt kilométernyit is elhelyezhetünk.

 

 

A Vario része a rendszernek

Marktoberdorfi traktorok több mint hét éve dolgoznak Wolfgang Dunst közútkarbantartó cégénél. Az új LAYJET rendszer is Variot használ. „A módszerünk valójában csak úgy működik, hogy nagyon alacsony sebességgel vezetünk” – mondja Wolfgang és Rainer Dunst, kiemelve, hogy miért választottak Fendtet. „A traktorunknak is robusztusnak kell lennie, és megbízhatóan kell elvégezni a munkáját a legnehezebb, kővel borította talajon is.”

A mezőgazdaságigép-forgalmazó, Markus Bierbauer személyében Rainer Dunst olyan partnert talált, aki gyorsan és rugalmasan válaszolt erre a követelményre. „Egy megbízható partner és gép, amely működik, két fontos tényező számunka azért, hogy jobbak legyünk. Az én filozófiám szerint egy régóta, jól működő partnerséggel, mindenki csak nyerhet!”

Három további LAYJET rendszer készül 2019-re Németországban is. Elvégre nagysebességű internetre mindenhol szükség van!

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: Fendt Focus 2019. január