Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-04-23 15:26:36

Ne maradjon le! Landini akció!

Jelentős változások a Landininél: ráncfelvarrott és új szériák megjelenése, korábbi traktorcsaládok megszűnése. Az új valamiben mindig többet nyújt az elődöknél, de az alábbiakban néhány kifutó típusra szeretnénk felhívni a figyelmet!

 

 

REX – az ültetvényspecialisták

Ha a mezőgazdaság kertészeti ágazatát – ezen belül is elsősorban a szőlő- és gyümölcsültetvényeket - vesszük szemügyre, a szakemberek előtt nem kérdés e terület speciális technológiai sajátossága. Az erőgépeknek a szántóföldi növénytermesztéshez képest sok szempontból eltérő igényeknek kell megfelelniük. Gondoljunk csak a traktorok méretére, fordulékonyságára, valamint kiszolgáló berendezéseik sokoldalúságára. Ezekhez a különleges igényekhez ajánlja a Landiniket gyártó Argo Tractors Rex traktorait.

A Rex széria Perkins motorokkal lett felszerelve az egyre szigorúbbá váló károsanyag kibocsátási szabványokkal összhangban. A jelenleg még elérhető modellek 92 és 110 LE teljesítményben állnak rendelkezésre.

 

 

A Speedfive sebességváltó 5 szinkronizált sebességfokozatot tartalmaz három normál és egy mászó sebességcsoporttal, valamint egy mechanikusan kapcsolható szinkronizált irányváltóval. Így összesen 20 előre és 20 hátra fokozatunk van, 40 km/h haladási sebesség mellett. De lehetőség nyílik terhelés alatti irányváltó, Hi-Lo nyomatékváltó rendelésére is, mellyel a sebességfokozatok száma akár 40 is lehet mindkét irányban.

A hidraulika rendszer működtetéséről alapfelszereltségben tandem elrendezésű szivattyú gondoskodik, amelynek teljes térfogatárama 82 l/min. Az ültetvényekben gyakori, extrém hidraulikus energiaigényű munkagépekhez a traktorok rendelhetők nagyobb, 100 liter/min szivattyúval. Több kihelyezett hidraulikus csatlakozásra van lehetőségünk elöl és hátul. A számos vezérlőszelep kombinációk, optimális kezelői kényelmet és nagyobb termelékenységet biztosítanak.

Az első dolog, amit a gépkezelők nagyra fognak értékelni a Rex vezetőfülkéjébe történő beszálláskor, az a „Total View” kabin által nyújtott akadálytalan körkörös kilátás. A formatervezett és kiváló minőségű anyagokból álló, tágas, kezelőtér nagy komfortot ad a vezető számára. A hidrosztatikus kormányzás és az állítható kormánykerék tovább javítja a traktor manőverező képességét, és ezzel együtt a vezetési kényelmet. A továbbfejlesztett, mennyezetbe épített, aktív szenes szűrővel ellátott szellőző-, fűtő- és klímaberendezéssel felszerelt kabin garantálja a maximális kényelmet, és egyben óvja a kezelő egészségét a kemikáliáktól.

 

 

5-110H – univerzális használatra

Az erőforrás egy Perkins 854E-E34TA négyhengeres, turbó-aftercooler motorok elektronikus common rail befecskendező és kipufogógáz visszavezető rendszerrel (EGR) és dízel részecskeszűrővel (DPF) - melyek révén teljesítik a Tier 4 interim emissziós előírásokat, üzemanyag adalék hozzáadása nélkül. Ezek a motorok nagyobb teljesítményt és nyomatékot nyújtanak alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett.

A Top verziójú traktorok esetén az elektronikus motorvezérlés a Dual Power rendszerrel lehetővé teszi, hogy a motor teljesítménye és nyomatéka szükség esetén automatikusan növekedjen (113 LE) TLT és szállítási üzemmódban. Az 5-110H alapteljesítménye 102 LE.

 

 

A sebességváltó (Speed Four) moduláris rendszerű: 4 szinkronizált sebességfokozat 3 tartományban. Az irányváltó a kormány alá lett elhelyezve, ami mechanikus, a végsebesség 40 km/h.

A Top kivitelek T-Tronic változatában, az irányváltó már többtárcsás olajos kuplungok által vezérelt, elektrohidraulikus kivitelű és a terhelésnek megfelelően a kezelő által finom-hangolható egy potenciométer segítségével. A sebességváltást nagymértékben gyorsabbá és komfortosabbá teszi a DeClutch elektrohidraulikus kuplungszerkezet. A kapcsolható fokozatok számát előremenetben a háromfokozatú Powershift egység triplázza meg. Így összesen 36 előre és 12 hátra fokozatot kapunk. Az ECO FORTY elnevezés ebben az esetben azt jelenti, hogy a 40 km/h maximális haladási sebességet a traktor 1880 f/perc motorfordulaton teljesíti. Ez az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás mellett alacsonyabb zajterhelést és hosszabb motor élettartamot is jelent. Kedvező tulajdonsága a váltónak hogy a jellemzően 5 és 12 km/h sebesség közé eső munkatartományban 14 sebességfokozat áll rendelkezésünkre.

Minden modellben a TLT-hajtás elektrohidraulikusan kapcsolható és 3 fordulatszám közül lehet választani: 540, 540E és 1000 f/perc.

 

 

A Techno változatok mechanikus szabályozású hidraulika rendszerrel kerülnek szállításra, melyek magukban foglalnak egy ergonomikus emelőrendszer vezérlést (E.L.S.). Ezzel szemben a Top kivitelek már elektronikus hidraulikaszabályozást tartalmaznak. A hidraulika szivattyú kapacitása 63 l/perc mennyiségű olajat biztosít a munkavégzéshez. Fontos tény, hogy a 3 pont függesztés erőszabályzása már az alsó függesztő karon érzékeli a vonóerőt, mely ezáltal igen precíz erőszabályzást biztosít. A függesztő szerkezet emelőkapacitása 4.750 kg tömeg emelésére képes a kapcsolódási pontoknál.

 

 

A TOTAL VIEW SLIM névre keresztelt vezetőfülkébe lépve teljesen sík padozatú belsővel találjuk szembe magunkat. Az ergonómiát szem előtt tartva a tervezők a kezelőszerveket logikusan és praktikusan, az egyes funkciókat csoportosítva helyezték el. Gondoljunk itt a sebességváltó, a hidraulika működtető elemeire úgy, mint a világítás és az egyéb elektromos berendezések kapcsolóira. A stílusos és jól megvilágított műszerfal a kormányoszloppal együtt dönthető, így a kezelő minden pozícióban rálát a műszerekre, kontrollámpákra és a kijelzőre. Az alapfelszereltség része a légrugózású vezetőülés és a légkondicionáló berendezés. A kabin szellőzőrendszere, a légcsatornák elhelyezése egyenletes hőmérséklet eloszlást, ezáltal kellemes munkavégzést eredményez. A levegőszűrők a tető helyett a hátsó oszlopokban kerültek elhelyezésre, egyszerűbbé téve a karbantartást.

A kilátás a négypilléres konstrukciónak köszönhetően tökéletes, és a rakodási munkákat tovább segíti a nagyméretű tetőablak is.

 

További információt területileg illetékes gépértékesítő kollégáinktól kaphat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Kép: Landini