A legkeskenyebb kivitel 107 cm-es külső szélessége révén 1,5-2,2 (2,8) méteres sortávú kultúrák ideális traktora, sőt kommunális traktornak is kiválóan megfelel.
Csekély 3,1 t tonna önsúlya és nagy, 5,3 tonnás terhelhetősége révén egyidejűleg három helyre is felszerelhet munkagépeket: a traktor elejére, a két tengelyt közé, és a hátsó függesztő karokra.
A legfeljebb hat hidraulika körben az olaj körönként állítható, a rendszer tökéletesen rugalmas és kiszolgálja a teljesítményigényes munkaeszközöket is. Még egy lombvágó vagy egy billentő munkahengerekkel szerelt munkagép sem jelent problémát.
A Fendt 200VFP az egyetlen teljesen fokozatmentes váltóval szerelt traktor. A Vario-hajtóművel teljesen rángásmentes az indulás, fokozatmentes a gyorsítás és a haladás. 7,2 mp alatt gyorsul nulláról 40 km/h-ra. Az integrált szuper mászó sebességtől 20 m/h-tól egészen a közúton használt 40 km/h-ig ez nyújt megoldást, nincs külön hajtóműre szükség. A beépített TMS és pedál üzemmód révén a Fendtnél nem fordulhat elő, hogy a traktor hátragurul. Kis fordulatszámon pedig az erőgép a legnagyobb nyomatékkal indul, és nem kapar ki. Önnek soha nem kell visszakapcsolnia. Ez Vario.
A munkagép süllyesztés sebességének szabályozására is lehetőség nyílik, hogy a munkagép annak súlyától függetlenül mindig lágyan érjen talajt az eszköz, és ne törjön el semmi! A Fendt egyedülálló ingás hárompont-felfüggesztésével a fülkéből egy kapcsolóval állítható vagy úszó állásba tehető a munkaeszköz. Oldalirányban a traktor hossztengelye körül elforgatható módon (pl. eróziós károk kijavítása) domboldalon is biztosított a támrendszerrel párhuzamos munkavégzés (ha lejtőn becsúszik az eszköz a sorba).
A külön hidraulikaolaj- és váltó(olaj) tartály révén nem jut szennyeződés a váltóba, nem keveredik az olaj. A nyomó olajozású hátsó hidat a Fendt speciálisan keskeny nyomtávú traktorokra fejlesztette ki. Az erőgépek 100%-os hátsó-és Lockomatick mellső diferenciálzárral szereltek. A 4WD automatika révén a nedves, elektrohidraulikusan kapcsolható lamellás kuplung nagy kezelő kényelmet és üzembiztonságot nyújt, mivel az elektromos rendszer esetleges hibájánál az összkerékhajtás bekapcsolva marad.
Mellső hídrugózása páratlan jellemzőkkel bír. Használatával nagyobb lehet a traktorunk munkasebessége, nyugodtabban is pontosabban vezethető a gép és tartható sorban a munkaeszköz. Egyedülálló kényelmet biztosít munka és utazás közben. Jobb a traktor talaj fogása, így nagyobb vonóerőt képes leadni. Szintszabályozott, ezért terheléstől függetlenül mindenkor azonos komfortot biztosít.
A Fendtnél nem kell kerülgetni váltókarokat, kapcsolgatni. Beszáll a traktoros és, olyan könnyedséggel irányítja a traktort a Joystickkel, mint a pilóta a repülőgépet! A kardánalagút már a múlt. A Fendt alacsonypadlós. Itt több hely van a gépkezelő lábának és nem úgy száll ki a traktorból, mintha egész nap lovon ült volna. Ezt csak a Fendt traktoros élvezheti!
További információt a Fendt erőgépekről ITT találhat!
Kresz Gábor
Fendt referens