Bolygónkon számtalan mezőgazdász és bérvállalkozó dolgozik hatalmas elhivatottsággal, munkájukat sokszor magától értetődőnek tekintjük. Pedig számos, országonként eltérő kihívással kell megküzdeniük. Teljesen mindegy, hogy kiről beszélünk, Aron-Thala-in-ről, aki Thaiföldön körülbelül hat hektáron termel rizst, vagy Mark Mansonról, aki Ausztráliában egy 30 000 hektáros tejtermelő gazdaságot vezet, esetleg Tormod Eitrheimről, aki hajnali háromkor kel, hogy norvég szülővárosnak, Hemsedal-nak utcáit megtisztítsa – mindannyiukban van egy közös dolog: szeretik a munkájukat, és nem tudják elképzelni, hogy mással foglalkozzanak.
Náluk senki sem tudja jobban, hogy a gazdálkodók munkáját nem mindenhol ismerik el eléggé. Mégis, amikor kibújik a földből, amit ők vetettek el, és szó szerint a munkájuk gyümölcsét takaríthatják be, s vihetik haza, kétségük sincs afelől, hogy az ő munkájuknak van az elképzelhető legtöbb értelme: arról gondoskodni, hogy az embereknek legyen mit enniük, és azt biztosítani, hogy a tányérra a következő nap is jusson valami.
A gazdálkodóknak ma sokkal inkább kell vállalkozóknak is lenniük, mint valaha, hiszen foglalkozniuk kell anyagi és személyzeti kérdésekkel, de még marketinggel is. Az is fontos, hogy lépést tartsanak azokkal a fejlesztésekkel, melyek a gazdaságokat ma mozgatják. Hiszen a digitalizáció természetesen a mezőgazdaságot is átjárja. Hogy mindezen kihívásokkal meg tudjanak küzdeni, a mezőgazdaságban a gazdálkodóknak erős partnerre van szükségük. Ennek fontos része a jó technológia. A gépek és digitális megoldások, melyek a mezőgazdászokat segítik, hogy jól el tudják végezni munkájukat.
A CLAAS a gépeket a gazdákkal folytatott állandó párbeszéd alapján fejleszti, készíti elő és optimalizálja, hogy pontosan a felhasználók igényeiknek feleljen meg velük.
Nézzék meg az Igazán jó munka! -kampány legjobb videóiból összeválogatott filmünket!
Szöveg: Vas Magdolna, marketingmenedzser
Forrás és kép: CLAAS