Hyundai kotrógépek az erdőgazdálkodásban

Hyundai kotrógépek az erdőgazdálkodásban

A Braintree, Essex székhelyű Kingwell Holdings alapítója-ügyvezető igazgatója, Justin Kingwell vezetésével úgy vált ismertté, mint egy kifejezetten erdőgazdálkodásra, fakitermelésre specializálódott vállalat, amely Egyesült Királyság-szerte dolgozott már.

A cég lenyűgöző speciális flottát üzemeltet, kotrógépek vonatkozásában számos típust, márkát kipróbáltak már, de az utóbbi időben a Hyundai felé fordultak. Az első véletlen vásárlás volt, meséli Justin Kingwell: „Egy 20 tonnás Kobelco gépet kerestem 2007-ben, de abban az időben a kereskedő hosszú ideig nem tudott szállítani. Teljesen véletlenül átvágtam az Ernest Doe telephelyén Ulting Essexben és észrevettem, hogy néhány 20 tonnás Hyundai is van az udvarukban. Felhívtam és megvásároltam az elsőt a helyszínen. Azóta megkedveltük a Hyundai gépeket, a mai napig ragaszkodunk a márkához.”

 

 

A flotta egyik legfrissebb tagja egy egyedi, 26 tonnás Hyundai HX260 HW, amelyet a Molson Group szállított le. Ez a lenyűgöző gép egy Stage 4 Final károsanyagkibocsátási előírásoknak megfelelő Cummins QSB6.7 motorral működik, amely 142 kW / 190 LE teljesítményt nyújt. A HW (High Walker) kifejezetten erdészeti munkákhoz készült, nagy teherbírású, emelt alvázzal, további lánctalpvédőkkel rendelkezik, valamint emelt toronnyal, amely nagyobb távolságot biztosít az alváz és a felső szerkezet között. Teljes FOPS fülke-védelemmel szerelt a kotrógép és Justin speciálisan rövid kanálszárral növelte meg a törő erőt, és a kanál is plusz védelmet kapott. A HX260 HW két másik Hyundai kotrógéppel csatlakozott a Kingwell flottához, egy módosított R210-9 és egy régebbi R210-7A típussal.

De az új HX260 HW az, amely ellopja a show-t. Beépített technológiája nagy látványos, különösen az AAVM (Around View Monitoring System) vagyis a körkörös képet adó megfigyelő kamerarendszer. Justin szerint: „A kamerarendszer briliáns, nagyon jó biztonsági eszköz, melyet a gépkezelőink tényleg értékelnek az előnyei miatt. A monitoron megjelenő AAVM kameranézetnek köszönhetően a kezelő azonnal megnézheti, hogy az emberek belépnek-e a munkaterületre, ez nagy nyugalmat ad a gépkezelőnek.”

 

 

Ezt a gépet kifejezetten a dél-koreai gyárban készítették, néhány további gép módosításait pedig az Egyesült Királyságban, a Bristolban lévő Molson Group végzett el a Kingswell Holdings igényeihez és az általuk végzett munkához mérten. Justin szerint nagyon gyorsan képes felvenni a tartozékokat, miközben teljesen stabil marad. Kétségtelenül a leggyorsabb gép, amivel a tuskókat, rönköket könnyedén kihúzzák.

A gép kitűnően szerepel, tavaly szűk határidővel dolgozott a Deepcut Link Road projekten Surreyben, ahol fát vágott és fenyőfákat rakodott, majd rekordidő alatt megelőzte a vállalat mulcsozó gépeit.

Amikor megvették az első Hyundai Dash 7-es gépüket, mindent házon belül alakították át, de miután együttműködtek a Molsonnal, a követelményeik szerint rendelik meg a gépeket. Justin elmondta: „Leírjuk a gépeket és a Molson mindent összeszed nekünk egy csomagba, így minden garancia alatt áll, ami jobban megfelel nekünk.”

 

 

Miután a Hyundai flottára hozzávetőleg 300.000 fontot költöttek és további 40.000 fontot a módosításokra, biztosra mondják, hogy a márka nagy rajongói.

Justin az iparágban töltött 26 év alatt számos nagyvállalatnál dolgozott, de néhány évvel ezelőtt úgy döntött, hogy más irányba viszi üzletét – ami a Kingwell Holdings számára sokkal megbízhatóbb és jövedelmezőbb.

Justin most nagyobb hangsúlyt fektet a kisebb cégek, köztük a fasebészek, a kisvállalkozók, a lakásépítők és a vasúttársaságok munkájára, csakhogy néhányat említsek azok közül, akik számára speciális, bérelhető gépeket üzemeltet.

„Több száz kisebb ügyféllel vagyunk kapcsolatban és tanácsot adunk nekik, hogyan készítsék elő a munkaterületet. Az ügyfél megmondja nekünk, milyen nagy a terület, és mi pontosan elmondjuk neki, hány napot vesz igénybe, hogy megtisztítsuk azt. Nagyon jól működik ez a kapcsolat, és ez segít abban, hogy több munkát hozzon valamennyi érintett fél számára.” – mondta Justin Kingwell.

„A fakitermelés ma már a múlté, sokan foglalkoznak vele kevés pénzért. A valódi pénz a tuskók, rönkök feldolgozásában és más nehéz munkákban van. Nekünk az a célunk, hogy tovább specializálódjunk.”

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép: highways.today

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek