Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-09-17 15:35:29

Hyundai a Kanári-szigeteken

Számos alkalommal jártam már a kanári-szigeteki Fuerteventurán 2003-ban tett első látogatásom óta. E látogatások során sok építési munkát láttam, különösen nagy infrastrukturális beruházásokat.

A spanyol gazdaság 2007-es katasztrofális összeomlása után a kontinensen és a spanyol tulajdonban lévő Kanári-szigeteken végzett építési projektek túlnyomó többségét leállították a pénzügyi támogatás hiánya miatt. A gazdasági válság hatással volt a gyárakra és gépkereskedőkre is, és ez arra késztette őket, hogy változatos pótalkatrészeket, karbantartást kínáljanak a régebbi készletekhez.

Az egyik ilyen vállalat az Intertrac, amely cég a Kanári-szigetek fő Hyundai márkakereskedője. Tenerife központból működnek, a Kanári-szigeteket alkotó hét sziget legnagyobbikán. Az üzletet Juan Luis Lorenzo Rodriguez ügyvezető igazgató vezeti, akit Juan Luis Lorenzo Hernandez alkatrész- és szervizmenedzser segít 3 fő kiszolgáló személyzettel, 2 fő hegesztővel és 1 fő könyvelő adminisztrátorral. A cég Telsmith (zúzó- és szűrőberendezések), Schwing (betonszivattyúk), Fiorin (betonkeverőgépek), Soosan (hidraulikus bontókalapácsok és kőzetfúrók), valamint Benninghoven (aszfalt berendezések) termékek forgalmazói. De bizonyítottan a Hyundai termékek a vállalat portfóliójának legeredményesebb gépei.

 

 

A vállalat 1997-ben vette át a Hyundai márkakereskedést és nagy sikert aratott, nagyon népszerűnek bizonyult a márka a Kanári-szigeteken. Becslések szerint közel 300 Hyundai gépet szállítottak le, de a gazdasági helyzet miatt 2008 óta nem értékesítettek új berendezést. Rodriguez úr úgy becsüli a hét szigeten értékesített 300 gép közül valószínűleg kevesebb, mint 30 gép dolgozik naponta, sok egyszerűen csak áll, várva, hogy ismért munkára fogják őket.

A legnépszerűbb értékesített modellek közé tartoznak például a gumikerekes kotrógépek, köztük az R170W-3 és az R170W-7, valamint 7A. Ignacio Gordillo Padron, városának egykori polgármestere és a Fuerteventura székhelyű „Transportes Y Excavaciones Ruolivesa SL” tulajdonosa örömmel vásárolt Hyundai gépet. Padron úr már több mint 45 éve dolgozik az építőiparban a szigeteken, és jól ismeri szakterületének szakértőit. Vállalkozása idén 25 éves fennállását ünnepelte, a Hyundai R210NLC-7-es lánctalpas kotrógépet pedig mindig 3-4 napon keresztül használják.

 

A képen balról jobbra: Lucas Padilla gépkezelő, Juan Luis Lorenzo Rodriguez az Intertrac márkakereskedőtől, Ignacio Gordillo Padron tulajdonos

 

Az Intertractól újonnan vásárolt gép összességében 5851 üzemórát gyűjtött össze és bizonyította, hogy jó és megbízható. Padron úr szerint erősebb, robusztusabb gép, mint bámely más, amit a múltban kipróbált. Nem lehet tagadni, hogy a Kanári-szigetek környezete kemény munkahely a gépek és az azokon dolgozó emberek számára. Egész évben 26-30 fok közötti a hőmérséklet, a por és a vulkanikus kőzettel borította táj feladja a leckét, de a Hyundai mindent megtesz. Az R210NLC-7 földmunkagéppel Puerto Del Rosario város közelében találkoztam, ahol sekély ásási műveletet végzett, és a rakományt a cég Mercedes tehergépkocsijára helyezte. A tengerparttól távol eső területeken hihetetlenül meleg volt. A kocsi megtöltésekor a por szállt a levegőben, az izzadság ömlött a homlokomról, bármit megadtam volna a klímával szerelt fülke kényelméért, ami a Hyundai gépek egyik legkedveltebb és legfontosabb tulajdonsága, különösen a Kanári-szigetek forró éghajlatán.

 

 

A gépet a jól bevált 6-hengeres Cummins B5.9-C motor hajtja, melynek teljesítménye 145 lóerő / 107 kW / 1950 fordulat/perc. A gép önsúlya 22.000 kg. Ez a modell nagyteherbírású futóművel, valamint keskenyebb nyomtáv szélességgel rendelkezik, amelyek ideálisak a sziklás területen történő munkavégzéshez. A gépnek van egy nagyméretű ásókanala is, amely hidraulikus gyorscsatlakozóval ellátott, melyet nem gyakran látni a kanári-szigeteki gépeken.

A gépkezelő, Lucas Padilla az egyik legjobb gépként írta le, melyet valaha működtetett. „Szeretem ezt a gépet, sok energiája van, nagyon gyors és a hidraulika egyenletes, ami sokkal könnyebbé teszi a munkámat és nagyon gazdaságos is üzemanyag-fogyasztás szempontjából. A fülke belseje fantasztikus, minden ott van a közelben, amire szükségem van. Ez egy nagyszerű kotrógép!”

 

 

A tulajdonos, Padron úr hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy a Hyundai gépekben jól bevált komponensek vannak, ezek a nap végén is nyugalmat biztosítanak.”

Bár a kotrógép festése a káprázatos kanári-napsütésben elhalványult, Cummins motorja kiválóan működik. Rodriguez úr az Intertractól abban reménykedik, hogy jövőre a spanyol gazdaságban fellendülést fogunk látni és új Hyundai gépek kerülnek a piacra. Az idegenforgalom jelentős a szigeten, sok a turista, akik visszatérnek. Számukra az elkészült beruházások nyugodtabbá teszik a nyaralást, amely nemcsak a térség lakói, hanem az építőipari cégek számára is csak jó lehet.

 

Fordította: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép:earthmoversmagazine.co.uk