Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-12-27 11:00:00

Boldog Születésnapot, JAGUAR!

Negyedszázada sok emlékezetes dolog történt: Bill Clinton lett az USA elnöke, és Steffi Graf megnyerte a wimbledoni kupát és elkezdték a 800-as JAGUAR szériagyártását. Visszapillantunk a múltba, hogy lássuk, mi történt ennyi idő alatt a nagymacskánkkal.

A mostani állapotokkal ellentétben 1993-ban, a JAGUAR 800 sorozat bemutatásakor és az azt követő piaci bevezetésekor sokkal nagyobb volt a nyugalom a piacokon. Nem volt olyan nagy hűhó a bemutatás körül, és az új 800-as sorozattal szemben támasztott legnagyobb követelmény sem volt túl bonyolult: megbízhatóbb és kisebb karbantartási igényű gépet akartak alkotni. A prototípussal szerzett tapasztalatok alapján módosították a hűtőrendszert, megnövelték a hűtő és a funkcionális gépegységek közötti, karbantartásra alkalmas területet, és javítottak a fémdetektor kapcsolóján.

 

 

Feljebb srófolták a teljesítményt: Heinrich Isfort, aki 1976-tól 2016-ig a CLAAS fejlesztési osztályán dolgozott, pontosan emlékszik rá: „Bár szélesebb lett a behúzó egység, ennek nem volt hatása a teljesítményre. A behúzó hengereknek is gyorsabban kellett forogniuk, és több szecskázókés került a késdobra. Ennek megfelelően a fémdetektor aktiváláskor működésbe lépő biztonsági megállításnak is gyorsabban kellett reagálnia. Ezeken a prototípus elkészülte után változtattunk, mivel egy teszten szó szerint a fülünk mellett repültek el a szecskázó-kések.

 

 

E módosítások után nyugodtan ment a piaci bevezetés, az új JAGUAR 800 technológiája nagyon gyorsan meggyőzött mindenkit. Németországban a CLAAS már a ’80-as évek elején piacvezetővé vált az önjáró silózók között a JAGUAR 600-as sorozattal, majd nagyon gyorsan világszinten is. Az AXIÁL Kft. és a CLAAS 18 éves együttműködése során közel 140 db CLAAS JAGUAR, és több mint 110 db 800-as sorozatú önjáró silózó került a magyar szarvasmarhatartókhoz, bérvállalkozókhoz. Ez, és a stabil 50 százalékos magyarországi piaci részesedés is azt bizonyítja, hogy a CLAAS JAGUAR legelismertebb tömegtakarmány-betakarítógép a piacon. Azóta pedig már a JAGUAR 800 harmadik generációját gyártják.

A jelenleg futó 496-os JAGUAR 800-as sorozat technológiai megoldásai például a speciális SHREDLAGE szemroppantó – egyrészt a tökéletes takarmányminőséget, másrészt – például az AUTOFILL automata szállítójármű-töltő rendszer – a gépkezelő nagymértékű tehermentesítését, harmadrészt pedig – például a DYNAMIC POWER automatikus motorteljesítmény-vezérlés – a gazdaságos betakarítást garantálják.

 

Szöveg: Vas Magdolna, marketingkommunikációs menedzser

Forrás és kép: Agritech 2018. 05. szám