Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a axial.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Nem fogadom el
2018-08-16 15:24:16

Akin a kenyerünk múlik

Kevesekről mondható el az AXIÁL-nál, hogy országosan fontos, stratégiai pozícióban dolgoznak. Juhász-Nagy László a CLAAS gépek alkatrészellátásáért felel – ha az leállna, vagy akadozna, nagy bajok lehetnének a magyar mezőgazdaságban…

Épp nemrég adták át hazánkban a 2500-adik CLAAS kombájnt. Piaci részesedésük 41 százalék, tehát az összesnek csaknem fele. Bármily kiváló minőségűek, megbízhatók a LEXIONOK és társaik, tartós működésükhöz stabil alkatrészellátás szükséges. Ugyanígy áll a dolog a német márka traktoraival, zöldsori gépeivel is – több ezer gép folyamatos üzemelésének fenntartásáról van szó. Ez már nemzetgazdasági lépték és érdek!

Bemutatunk néhány adatot a feladat nagyságának érzékeltetésére. Az a két és fél ezer kombájn rengeteg változatot jelent, plusz az extra felszereléseket. Hasonló a helyzet a többi masinával is. Alkatrészeket kell biztosítani mindhez, a legrégibbtől a legújabbakig. Az AXIÁL CLAAS-raktárkészlete több mint 15 000-féle cikket jelent, melynek értéke 1,5 milliárd forint. Lélegzetelállító számok. Ráadásul úgy kell mindent kisakkozni, hogy ami kell, az időben rendelkezésre álljon, de minél kisebb legyen a lekötött tőke. Óriási feladat és felelősség ez.

Juhász-Nagy László CLAAS-alkatrészes csoportvezető nem ijed meg tőle, hanem rátermetten ellátja, már 13 éve.

 

 

Agritech: Gondoltad volna az elején, hogy ekkora teher nyomja majd a válladat?

Nem, de most sem ezen spekulálok, hanem, kollégáimmal együtt a gördülékeny alkatrészellátásra koncentrálunk. Kezdetben? Nem volt sorsszerű, hogy ide kerüljek, szerencsés fordulatok sora kellett hozzá. Csanádpalotán nevelkedtem, Makón jártam a középiskolát, Mezőtúron diplomáztam logisztikai szakos gépészmérnökként. Többfelé is orientálódtam, de az AXIÁL hívott be elsőnek kétnapos próbamunkára, és felajánlották, hogy itt maradhatok. Megragadtam a lehetőséget, a munkám után költöztem, így lettem „bajai”, 2005 augusztusában. Azért tettem idézőjelbe, mert amíg nem tudsz önállóan bajai halászlevet főzni, csak „gyütt-ment”vagy a helyiek szemében… (nevet)

Ahogy kell, a ranglétra alján kezdtem, gyakornokként, raktári munkával, áruátvétellel, újságcikk fordítással. Nemsokára saját termékkört kaptam az erőgép-csoport asszisztenseként, én lettem a RÁBA gépalkatrészek termékmenedzsere – jó iskola volt, alázatra tanított, ugyanakkor nagyon tetszett, hogy ilyen fiatalon saját termékkörrel büszkélkedhettem. Később, ahogy egymással párhuzamosan nőtt a cég és az én tapasztalatom is, a csoport élére kerültem. Volt tehát gyakorlatom, amikor hat év múlva felkértek a CLAAS-alkatrészekért felelős csoport vezetésére.

 

 

Agritech: Milyen a CLAAS-termékekkel foglalkozni?

Ez a legnagyobb termékcsoport a cégnél, ami fokozott elvárással jár – igyekszünk a piaci konkurenciaharc közepette megtartani ennek a piaci szegmensnek az egységét. Szívesen dolgozom együtt a kül- és belföldi kollégákkal. Folytonosan képezzük magunkat, tanfolyamokon is, hogy ismerjük a gépeket. Ezeket az ismereteket természetesen próbáljuk az értékesítő kollégák felé is továbbadni. Nemcsak beszerzünk, hanem értékesítési stratégiát alkotunk, kezeljük a raktárkészletet. Nagyon komplex a feladat.

 

Agritech: Vannak lehetőségek saját ötletek érvényesítésére?

A feladatom, hogy a tulajdonosok érdekeit képviseljem a gyártó felé. Meg kell találnunk a közös nevezőt a gyár tervszámai és a magyar valóság között. Ez már önmagában rengeteg ötletet, saját gondolatot kíván. Emellett számos kihívással szembesülünk nap mint nap, mind emberi, mind szakmai kérdésekben. Stratégiánk egyik sarokpontja az előrendelési akciónk, amivel partnereink elkerülhetik a rohammunkát az utolsó percekben, nálunk pedig egyenletesebb a terhelés. Folyamatosan tökéletesítjük a rendszert, kétsávos kedvezményt vezettünk be, új logisztikai megoldásokat alkalmazunk, rengeteget finomítottunk a folyamatok vezénylésén.

 

 

Agritech: Mekkora a csapat, és milyen a napi munkátok?

Öten vagyunk, egy egyetemista gyakornokkal. Naponta koordináljuk a megrendeléseket és azok beérkezését, és folyamatos háttértámogatást biztosítunk a szervízben és az értékesítésben tevékenykedő kollégáknak. A német mérnököktől kapott információk és saját tapasztalatunk alapján tudjuk, mit kell készleten tartani, ezek szállítása aznap vagy másnap megvalósul. Ami nincs kéznél, azt napi rendszerességgel megrendeljük Németországból, rendszerint 24 órán belül megérkezik, és azonnal küldjük tovább a telephelyeink alkatrészboltjába, illetve közvetlenül a megrendelőhöz. A lényeg a gyorsaság, hiszen például egyetlen kombájnjuk leállása az aratás közepén katasztrófa lehet egy kisebb gazdaságnak! Mindez önmagában is komoly logisztikai mutatvány, és egyre nehezebb, mert miközben fenntartjuk a régebbi gépek ellátását, mindig újabb típusok jönnek, egyre többféle alkatrésszel dolgozunk. Az iskola ad ehhez a munkához némi alapot, de az igazán fontos finomságokat munka közben tapasztalod meg.

 

Agritech: 13 éve vagy itt a cégnél. Nem tartasz attól, hogy beleszürkülsz a munkába?

Maga a cég is sokat változott az egykori családias kisvállalkozásból, ma már csak a vevőszolgálaton több mint ötszázhatvanan vagyunk. Igyekszem azért minél több kollégát személyesen megismerni, arcot kötni a nevekhez. A hosszú évek alatt jól összeszoktunk, félszavakból is értjük egymást, ez nagy előny. Maga a munkám, mint már mondtam, állandóan változik, mindig újat tanulunk, újdonságokat vezetünk be, ezt lehetetlen megunni!

 

 

Agritech: A munkádon kívül mi foglalkoztat?

Éppen benne vagyunk egy családi ház felújításában, ami sok időmet és energiámat köti le. Emiatt el kellett adnom kedves (Yamaha BT-1100 Bulldog) motorkerékpáromat, de biztos vagyok benne, hogy az első lehetséges alkalommal újrakezdem a motorozást. Amikor időm engedte belföldön túráztam, de sokszor elég volt az is ha a nap végén egy órára kiszellőztethettem a fejem. Ez hiányzik, de azt szokták mondani, hogy aki egyszer megérezte a motorozás ízét, nem tud többé szabadulni tőle. Így vagy úgy, mindig ott lesz a motorsport az életében.

 

Agritech: Mit üzennél a jövő generációjának?

Talán egyetlen szó: alázat. Legyenek alázattal a munkájuk iránt, végezzék a legjobb tudásuk szerint becsülettel, és ha nem is azonnal, de megtérül a befektetett idő és energia.

 

Forrás és kép: Agritech 2018. július