A Hyundai, ami tengerre szállt

A Hyundai, ami tengerre szállt

A 22 tonnás Hyundai HX220 LR hosszú kartávolságú kotrógép Bridlington kikötőjében egy új építésű kotróhajó fedélzetén dolgozik. A hajót a Bridlington Harbour Commissioners rendelte meg, ahol már 20 éve nem volt kotróhajó, vállalkozókra támaszkodott.

Nemrég viszont úgy döntött, hogy itt az ideje beszerezni egyet és felhívta a Marine Design International-t, hogy segítsen. A specifikáció pályázati kiírásra került és a tendert végül a Bute-szigeten alapított Ardmaleish Boatbuilding Company nyerte.

Az új hajó, a Gypsey Race építése 2016 áprilisában kezdődött. A szerződésben az is szerepelt, hogy az Ardmaleish vegyen egy használt kotrógépet az új járműhöz. Az Ardmaleish ügyvezető igazgatója, Ewan Ferguson szerint: „Kiterjedt kutatást végeztem az interneten a kotrógépekről, majd kapcsolatba léptem a Young Plant céggel, mivel tudtam, hogy a Hyundai kotrógépek egyike azon gépeknek, amelyeket nagymértékű átalakítás nélkül fel lehet szerelni a hajóra.”

 

 

Hozzátette: „Volt vadonatúj kotrógép raktáron, de egy hároméves modell is szóba jöhetett – más alternatívákat is megvitattunk – és 10.000 fontért többel a kotróhajót a legújabb hosszú kartávolságú modellel is felszerelhettük. Könnyű döntés született – a legfrissebb Hyundai modellt választottuk, nem sokkal több pénzért. Foglalkoztam a használt modellekkel is, de nem tetszett a gondolat, hogy egy régit szereljük a vadonatúj hajóra.”

A Gypsey Race a Bridlington Harbour Commissioners régi kotróhajójának helyére került, melyet szintén Gypsy Race-nek neveztek, de eltérően betűzték. Ezt a régi hajót 1997-ben selejtezték le, amikor vállalkozók segítségével kotorták a kikötőt, de ez drágább választás volt, mint egy saját kotró tulajdonlása, ezért született döntés egy új hajó megrendeléséről.

 

 

A HX220 LR-t egy 25 méteres hajóra szerelték fel. „A gépet a bárkán szerelték fel, miután befejeződött az építés” – magyarázza Ferguson. „Úgy terveztük az alapot, hogy illeszkedjen a HX220 LR-hez a Young Plant által biztosított rajzokból.”

„Először eltávolítottuk a kotrógépről a lánctalpakat, majd vettük a perem sablonját, átfúrtuk és a hajóra hegesztettük a peremet. Eltávolítottuk a gémet a gépről és először felemeltük a vezetőfülkét, majd az alaphoz rögzítettük. Miután a gép a helyén volt, felszereltük rá a gémet is.”

A kotrógép jelenleg is a tengeren tüsténkedik.

 

Szöveg: Borbély Zsanett, marketingmenedzser

Forrás és kép: theconstructionindex.co.uk

 

 

 

Fémhulladék-újrahasznosítás Hyundai kotróval

 

Emlékszem régen, amikor egy kocsit elhasználtunk, az azonnal egy hulladéktömörítő gépbe került és a végén egy nagyméretű „bőröndöt” kaptunk. Manapság már más a helyzet! >>

 

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek