Összekerék-meghajtású traktorok szántáshoz, rakodáshoz és szállításhoz

Összekerék-meghajtású traktorok szántáshoz, rakodáshoz és szállításhoz

2017. július 13. csütörtök.
  (Gépek)

A CLAAS az ARION 500 és 600 traktorok új generációját mutatja be CIS+ felszereltséggel, új CEBIS terminállal, továbbfejlesztett HEXASHIFT és CMATIC hajtómű funkciókkal, illetve az újonnan kifejlesztett PROACTIV rugózott első híddal.

Most először három felszereltségi változatban

A CIS alapfelszereltséggel, az új CIS+ és a még több kényelmet és funkciót kínáló CEBIS felszereltségekkel az ARION 500 és 600 modellek most először három felszereltség-változatban érhetők el. Minden változat rendelhető a HEXASHIFT terhelés alatt kapcsolható hajtóművel, a CIS+ és CEBIS változatok pedig akár a fokozatmentes CMATIC hajtóművel is elérhetők. Míg a tudatosan alacsonyabb felszereltségi kategóriának megtartott CIS változatban mechanikus kihelyezett körök és CIS kijelző dolgozik, addig a CIS+ felszereltségi változat szériafelszereltségként kínálja az elektronikus kihelyezett köröket és a CIS színes kijelzőt. Mindkét felszereltségben megtalálható az elismert multifunkciós kartámasz ELECTROPILOT keresztkapcsolóval és DRIVESTICK menetkarral. A CEBIS felszereltséghez tartozik ezen kívül a teljesen újratervezett CEBIS terminál 12 colos érintőképernyővel és az intuitív DIRECT ACCESS gyorskapcsolóval, valamint a CMOTION multifunkciós menetkar, melynek irányításához mindössze három ujj elegendő.

 

Új PROACTIV rugózott első híd

 

Széles teljesítménykínálat

Az ARION sorozat teljesítményspektrumát mindkét irányba kibővítették. Most 125 lóerőtől az ARION 510-nél egészen az ARION 660 185, illetve 205 lóerős teljesítményéig terjed, ez utóbbi értéket a CLAAS POWER MANAGEMENT (CPS) segítségével lehet elérni. A CPM az ARION 660-as esetén szállítási és a TLT-vel végzett munkáknál akár 20 lóerős többletteljesítmény elérését is lehetővé teszi. Miközben az ARION 500 sorozat modelljeiben 4-hengeres, addig az ARION 600 traktormodellekben 6-hengeres motor dolgozik. Az ARION 600 modelleknél a fordulatszám alapjáraton automatikusan 800-ról 650 fordulat/percre csökken, miáltal további üzemanyag-megtakarítás érhető el. Az EGR (lehűtött kipufogógáz visszavezetés), a részecskeszűrő (DPF) és az SCR (szelektív katalitikus redukció) technológiák segítségével minden motor teljesíti a Stage IV (Tier 4) kibocsájtási normákat. Annak ellenére, hogy AdBlue tartály lett a gépbe beépítve, a dízeltartály méretét enyhén meg lehetett növelni. 

 

HEXASHIFT váltó tempomattal és SMART STOP funkcióval

Az új ARION sorozat jól bevált  HEXASHIFT váltóját a gyakorlati igényeknek megfelelően fejlesztették tovább, s most már számos kiegészítő funkciót kínál. Ilyen például a tempomat funkció, mely a gépkezelő által kiválasztott sebességnél automatikusan az ahhoz optimális fordulatszámot rendeli hozzá. Így a motor az aktuális körülményektől és munkatípustól függetlenül mindig üzemanyag-takarékosan üzemel. A kényelmes kezelésről a beépített SMART STOP funkció gondoskodik. Elegendő rálépni a fékre, s a hajtómű automatikusan szétkapcsol, anélkül, hogy a kuplungra rá kellene lépni. Ez nagyban tehermentesíti a gépkezelőt, főleg az olyan munkáknál, ahol gyakran kell a kuplungot használni, mint például a homlokrakodós munkák vagy a bálázás.

 

SMART STOP funkció (HEXASHIFT)

 

A CMATIC hajtómű vezérlése új szoftverrel történik

Az ARION 600/500 modellek fokozatmentes CLAAS CMATIC hajtóműveit új szoftvergeneráció irányítja, melynek fejlesztésekor számtalan, a gyakorlati tapasztalatokból származó észrevételt vettek a CLAAS fejlesztőmérnökei figyelembe, és a motor-hajtómű kapcsolatot is tovább finomították. Az új hajtómű lehetővé teszi például a tempomat deaktiválását a gázpedállal, illetve gyorsabban reagál a mindenkori munkakörülményhez, hiszen a gép kezelője egyszerű gombnyomással válthat két elmentett motorterhelési érték között. 

 

Új PROACTIV rugózott első híd

Minden új ARION 500 és 600 modell rendelhető az új, CLAAS által fejlesztett PROACTIV rugózott első híddal. A felfüggesztő hengerek ferdén kifelé, háromszög alakban történő elrendezése azt eredményezi, hogy a traktor súlya optimálisan oszlik el az első tengelyen. Az intelligens PROACTIV rugózott első híd-vezérlés aktív billenésstabilizálást biztosít a kanyarokban, és csökkenti a fékezés vagy gyorsítás közbeni bólintó mozgásokat. Ez mind közúton, mind szántóföldön még nagy sebességnél is optimális vezetési kényelmet garantál, és a nehéz vonatott munkaeszközökkel is biztosabb a haladás, hiszen megakadályozza a gépkapcsolat ingadozását. 

 

Elektronikus Parklock rögzítőfék a REVERSHIFT irányváltón

 

Kormányzás, ami Önnel együtt gondolkodik

Az új ARION 500 és 600 modellek mindegyike elérhető a CLAAS dinamikus kormányzási rendszerével. Ezzel a rendszerrel a gép kezelője gombnyomással változtathatja az azonos kormányzási szöghöz tartozó kormánykerék körbefordítások számát és ezzel az aktuális munkafolyamathoz igazíthatja a kormányzást. A beállítás két különböző automatikus programmal, programonként két fokozattal, illetve egy manuális programmal négy intenzitási fokozattal történik. Ez a kezelést egyértelműen egyszerűbbé és gyorsabbá teszi, főleg a sok kormányzást igénylő feladatoknál, mint a táblavégi forduló vagy a homlokrakodós munkák.

 

4- vagy 5-oszlopos kabinok

Minden modell kibővült kabinválasztékkal áll rendelkezésre. Minden változat ugyanazt a tágas teret, a teljes első szélvédőt és az optimális kilátást nyújtja, még a széles hátsó eszközre is. Ezt kiegészítendő, ügyfeleink választhatják az ismert 5-oszlopos kabint, melynek jellemzője a szélesre nyíló ajtó keskeny kinyúlással, illetve a 4-oszlopos kabint, ahol teljes a kilátás a baloldali szélvédőn. Ez utóbbi már az AXION 900 és 800 modellekből is ismert.

 

Elektronikus rögzítőfék, nagyobb hidraulikateljesítmény és nagyobb abroncsozás

Az új ARION 500 és 600 sorozat most először érhető el Praklock elektronikus rögzítőfékkel a REVERSHIFT irányváltón. Ha a gép kezelője anélkül hagyja el a vezetőülést, hogy a Parklockot aktiválná, az elektronikus rögzítőfék azonnal, az egész gépkapcsolaton aktiválódik, így megakadályozhatók azok a balesetek, amik abból adódnak, hogy elgurul a traktor. Ezen kívül az eddigi 110 liter/perc szállítási kapacitású Load Sensing hidraulikához további variációként egy 150 liter/perc szállítási kapacitású változat is elérhető. Az ARION 630, és ennél nagyobb modellekhez kívánságra 42 col széles abroncsok állnak rendelkezésre akár 1,95 méter átmérővel, amikkel a traktor különösen talajkímélő módon haladhat. 

Az új ARION 500 és 600 modellek 2017 őszétől lesznek elérhetők.

 

Forrás és kép: CLAAS