Kombájn alkatrészrendelés egyszerűen

Kombájn alkatrészrendelés egyszerűen

2017. május 14. vasárnap.
  (Alkatrészek)

Nincs annál bosszantóbb, mikor aratás közben hibásodik meg a kombájn és gyorsan, megfelelő alkatrészre van szükségünk. A gépek fejlődése magával hozta az alkatrészek bonyolultságát is, és a rendelés sokszor nem egyszerű, de segítünk!

Mennyi idővel lehet számolni, a megrendelésétől a megérkezésig egy-egy alkatrész esetén? Vannak-e szélsőséges példák, amikor sokat kell várni?

A CLAAS alkatrészek beszerzésére számos opciót kínál az AXIÁL Kft. Decembertől-március végéig pedig érdemes az előrendelési akció előnyös konstrukcióit kihasználni. Ebben az időszakban hatalmas kedvezményekkel, de hosszabb 2-4 hetes szállítási határidővel elérhetők a termékek. Ilyenkor az AXIÁL Kft. vevőszolgálatának szervizesei az akció keretében díjmentesen mérik fel a gépek állapotát, és kedvezményes óradíj mellett javítják azokat. Amennyiben azonban gyorsan szükség van egy-egy alkatrészre, köszönhetően az AXIÁL Kft. és a CLAAS különleges együttműködésének, 24 órán belül rendelkezésre állnak az alkatrészek. Természetesen amennyiben az alkatrészek elérhetők készletéről, a vásárló azonnal hozzájuthat a szükséges szervizanyaghoz.

 

Milyen hibát szoktak elkövetni alkatrészrendelés esetén, és ezt hogyan lehet megelőzni?

A gépek tudásának fejlődésével, a javításuk, és már egy-egy alkatrész beazonosítása is szakértelmet, gyakorlatot kíván. A gépvásárlóknak online katalógus elérhetőséget biztosít az AXIÁL Kft, melyből mindenki kiválaszthatja a szükséges alkatrészeket. Természetesen az ország 19 pontján rendelkezésre álló vevőszolgálat kollégái is segítenek az alkatrészek pontos beazonosításában. A leggyakrabban a szériaszám tartományokhoz kötött alkatrészek kiválasztásakor hibáznak a vásárlók. Sokan figyelmen kívül hagyják a katalógus jelzéseit, melynek következményeként nem a megfelelő alkatrész érkezik. A legjobb megoldás, ha a rendelés rögzítése előtt még utoljára egyeztetésre kerül a szükséges alkatrész a vevőszolgálat szakképzett kollégáival.

 

 

Mennyivel gyorsíthatja a beszerzést a gépkönyvek, alkatrész-katalógusok beszerzése, ismerete?

A katalógusok ismerete nagy segítség a kereskedő számára is. Ha előzetesen sikerült kikeresni az alkatrészt, már csak egy végső ellenőrzés szükséges. Ha valaki esetleg tartózkodik az online katalógus használatától, természetesen adott a lehetőség, hogy az alkatrész katalógust az alvázszám megadását követően papír formában is megrendelje. A hibázás lehetősége így is megvan, ám ha megbeszéljük igényeinket a kereskedővel, a téves rendelés lehetősége minimálisra redukálható.

 

Mennyit spórolhatunk, ha több helyről kérünk ajánlatot, mekkora lehet az árkülönbség? 

A CLAAS kizárólagos magyarországi képviselője az AXIÁL Kft, mely a lehető legkedvezményesebb alkatrész beszerzési lehetőséget biztosítja partnerei számára. A jelenlegi piaci helyzetben mindig lehet találni olyan szereplőt, aki tudna egy olcsóbb megoldást, még ha ez nem is mindig gyári minőséggel párosul. Ilyenből sok van, de olyan ellátóból, aki egy kézből tudja a gyári feltételek melletti garanciákat és a gépekhez szükséges minőségi szintű ellátást és a beépítéshez szükséges szakszervizt, olyan csak egy van jelenleg, az pedig a hivatalos márkaképviselet. Aki ezt a szolgáltatást választja , az kihasználhatja azon előnyöket amelyeket az aratási időszakban a gépeinkhez extraként biztosítunk a rugalmas rendelkezésre állásban, vagy a legjobb szervizháttér elérhetőségében.

 

 

Milyen minőségi problémákkal lehet találkozni, és hogyan lehet ellenük védekezni?

A CLAAS név garancia a kiváló minőségre. Az ORIGINAL CLAAS alkatrészek kiváló minőségűek és már a tervezés folyamata során folyamatosan arra törekedik a gyártó, hogy a tervezőasztalon konstruált alkatrész a gyakorlatban is probléma nélkül ellássa feladatát. Számos más gyártó termékei megtalálhatók a piacon, melyek színe esetleg azonosítója megtévesztően hathat a vásárlóra. Európa-szerte foglalkoznak a CLAAS alkatrészek másolásával, az esetek túlnyomó részében ezek az alkatrészek csupán első ránézésre hasonlítanak az ORIGINAL CLAAS alkatrészekre, összetételüket, minőségüket figyelembe véve viszont gyengébb kategóriába sorolhatók. Az alkatrészeken vagy az alkatrészek csomagolásán mindig megtalálható egy hologramos címke, mely tartalmazza az alkatrész 10 jegyű katalógusszámát, származási helyét.

 

 

Egy nagyobb egység cseréje esetén mennyire fontos a környező alkatrészek vizsgálata esetleg cseréje?

Egy nagyobb egység cseréje esetén minden esetben érdemes a szakszerviz szolgáltatását igénybe venni. A gépek műszaki tartalma mára már nagyon komoly szakértelmet kíván. Az AXIÁL Kft. szakképzett szervizszerelő kollégái évente több alaklommal is szakmai tanfolyamokon, továbbképzéseken vesznek részt, hogy egy nagy javítást minél hatékonyabban, gyorsabban és a lehető legszakszerűbben megoldva végezzenek el. Nagyobb fődarabok cseréje, javítása esetén mindenképpen meg kell vizsgálni a kapcsolódó alkatrészek állapotát is, és ha szükséges azok javítását is el kell végezni a gép üzembiztonsága érdekében.

 

Jellemzően meghibásodó alkatrészek?

A legjellemzőbb meghibásodások a kopóalkatrészek időszerű kopásából adódnak. Természetesen egyes esetekben a nem rendeltetésszerű használatból, vagy éppen a szervizintervallumok elnyújtásából fakadóan, akár komoly meghibásodások is bekövetkezhetnek. Ilyen esetekben a gép értékéhez képest elenyésző költségekről beszélünk, mely akár hosszabb időre is lehetetlenné teszi a munkavégzést. A gépek üzemeltetése során körültekintően kell eljárnunk, valamennyi kopóalkatrész állapotát meg kell vizsgálnunk a betakarítás megkezdése előtt, hogy az aratás zökkenőmentesen, hatékonyan menjen végbe.

 

Szöveg: Juhász-Nagy László, alkatrész termékmenedzser - CLAAS csoportvezető / AXIÁL Kft.

Képek: CLAAS

Forrás: agroinform.hu