Fendt kenőanyagokkal biztonságban

Fendt kenőanyagokkal biztonságban

2017. június 23. péntek.
  (Alkatrészek)

Az új generációs Fendt kenőanyagokat a motorgyártók és a Fendt szoros együttműködésével fejlesztették ki, a legszigorúbb követelmények és irányelvek szerint. 

A Fendt motorolajokat erősen ingadozó hőmérsékletre fejlesztették ki, teljesítményüket mind téli, mind nyári viszonyok között megtartják. A kiváló minőségű alapolajoknak adalékok adnak különleges oxidációs stabilitást, még a legkedvezőtlenebb körülmények között is hosszú élettartamot garantálva. A motor minden egyes munkaütemében forró égésgázok jutnak az olajba, felgyorsítva öregedését. Az új generációs Fendt motorolajok nagyon lelassítják ezt a folyamatot. 

Részecskeszűrős (DPF, CSF) traktorokon komoly problémát okozhat a nem megfelelő motorolaj használata, akár a koromszűrő meghibásodásához is vezethet. Az ilyen motorokhoz „hamuszegény” motorolajat ír elő a gyártó.

 

Kínálatunk két új, gyári Fendt motorolaja:

 

• Fendt Premium Extra Grade 10W-40

Megfelel a Deutz DQC IV előírásnak, ezért biztonsággal használható részecskeszűrős Fendt traktorokban.

Az olaj teljesíti az API CI-4/ACEA E7 teljesítménykategóriát, illetve megfelel a Deutz TTCD előírásának. 

 

• Fendt Power Grade 10W-40

A Fendt 1000 piaci bevezetése indokolta a Power Grade 10W-40 olaj megjelenését, pontosabban a gép MAN motorja követeli meg, hogy az alkalmazott motorolaj kielégítse az MAN M3277 gyártói előírást.  Ez az olaj is megfelel a jelenlegi egyik legkorszerűbb standardnak, az ACEA E7-nek. 

 

A Fendt kenőanyagokat biztonsággal használhatja a legnehezebb üzemi körülmények között is! 

Az alábbi táblázat pontos információt szolgáltat a Fendt erőgép-tulajdonosoknak és üzemeltetőknek, hogy egyes traktortípusokra milyen gyártói előírás vonatkozik, és ahhoz milyen motorolaj használható.

 

 

Kenőanyagokkal foglalkozó korábbi cikksorozatunkban részletesen kifejtettük, hogy egy-egy motorolaj „milyenségét” számos tényező határozza meg:

- Viszkozitás.

- Megfelelés független teljesítménymérő szabványoknak.

A két jellemző szabvány az amerikai API (American Petroleum Institute / Amerikai Kőolaj Intézet) és az európai ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) / Európai Autógyártók Szövetsége).

- A motor gyártójának speciális előírásai.

Egy-egy konkrét motortípus esetében a gyártó további tulajdonságokat is előírhat.

 

 

Szerviztipp!

Mi határozza meg a motorolajcserék közti időtartamot? 

A legfontosabb tényező, hogy mennyi üzemórában maximalizálta a két olajcsere közötti időt a jármű gyártója. Ezt egyértelműen megadja a gép kezelői kézikönyve, illetve karbantartási útmutatója. A maximális időtartamot szigorúan TILOS túllépni! Különben meghibásodhat, szélsőséges esetben károsodhat a motor.

 

 

Kiemelem, hogy ezek a csereperiódusok normál üzemeltetési körülményeket vesznek alapul. Ha fokozott terhelésnek vannak kitéve, vagy szélsőséges körülmények között üzemelnek a gépek, megrövidülhet a két csere közötti időszak. 

 

 

A Fendt traktorok kötelező karbantartásai alkalmával az axiálos szerelők megjelenítik a motorvezérlő elektronikában eltárolt adatokat, és ezzel képet kapnak arról, hogy döntően milyen terhelési és nyomatéki tartományban üzemelt az erőgép. Az adatok kiértékelése után javaslatot tehetnek a terheléshez illő motorolaj-csereintervallumra, illetve arra, hogy milyen fordulatszám-tartományokban üzemeltessék az erőgépet.

 

Forrás és kép: AXIÁL Híradó 2017. 02. szám 44-45. oldal