Bármit pár kattintással?

Bármit pár kattintással?

2017. július 25. kedd.
  (Alkatrészek)

Napjainkra az internet világa szinte életünk minden területét meghatározza. Az információk végtelen forrása még a vásárlási szokásainkat is átalakította. Összeszedtük az online vásárlással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

1. Online, offline, vagy mindkettő?

Érdemes a vásárlás gomb megnyomása előtt letisztázni, hogy az adott oldal, ahol épp böngészünk, pontosan melyik kategóriába esik. Lehetséges ugyanis, hogy egy valós üzlet terjeszkedett ki a világhálóra webshop formájában, de az is előfordul, hogy egy cég csak online megrendelésekkel foglalkozik. Mindkettőnek van előnye-hátránya, de érdemes utánanézni, hiszen a kényelmi, illetve bizalmi faktort jelentősen befolyásolja.

 

2. Fontos a visszakövethetőség

Nagyon fontos, hogy biztosak legyünk abban, a cég, akinek fizetünk a termékért, valóban létezzen. Sokszor az, hogyha például telefonon nem elérhető az eladó, csupán üzenetekre válaszol, arra is elég rendszertelenül, gyanakvásra ad okot. Ha biztosra akarunk menni, nézzünk utána kicsit a cégnek, mert gyakran megesik, hogy ismert neveket kissé átalakítva, csalók bújnak meg a háttérben, akik a név hasonló csengésére alapozzák a terveiket.

 

 

3. Hiszem, ha látom!

Általánosan elmondható, hogy azok a hirdetések, ahol kép is párosul a termék mellé, sokkal népszerűbbek a vásárlók körében, még abban az esetben is, ha olyan termékről van szó, ahol ránézésre nem sokat lehet megállapítani. Egyszerűen szeretjük a vizuális megerősítést, hogy nem egy teljesen más termék érkezik majd, mint amit mi elképzeltünk.

 

4. Valamit, valamiért.

Örök érvényű törvény, amit az online vásárlások esetében is komolyan kell venni. Ahány csillag van az égen, sajnos legalább annyi csaló is mászkál szabadon a világhálón, akik könnyedén visszaélhetnek a vásárlók helyzetével. Bár vannak üzletek, amik elvárják az összeg előreutalását a termék lefoglalása érdekében, igyekezzünk óvatosan bánni ezzel. Sajnos az elutalt összeget szinte lehetetlen visszaszerezni, hogyha kiderül, hogy csalásról van szó.

 

5. Nettó, vagy bruttó?

Főleg nagyobb tételek vásárlása esetén, vagy komolyabb tranzakcióknál, nagyon fontos figyelni, hogy az oldalon feltüntetett összeg tartalmazza-e az adót. Pár ezer forint esetén még nem jelent nagy különbséget, de ha több százezres léptékben vásárolunk munkagépet, nem mindegy mivel kalkulálunk. Ha nincs pontosan feltüntetve, mindig kérdezzünk rá, ne a megrendelés véglegesítésekor derüljön ki a dolog.

 

 

6. Megvettem, de hogy jutok hozzá?

Amikor csak besétálunk egy üzletbe, minden rendkívül egyszerű. Kiválasztjuk, amit szeretnénk, elvisszük a kasszához, vagy épp egyeztetünk az eladóval az átvételről, minden kéznél van. De amikor az interneten vásárolunk, sok múlhat azon, mennyire tájékozódtunk a vásárlás véglegesítése előtt. Van-e a kereskedőnek üzlete, ahol ingyenesen átvehető a termék? Esetleg mindenképp házhoz hozzák? Vagy átvételi pontokon kell keresni azt? Mennyi plusz költséget jelent ez? Egy tisztességes, felkészült kereskedő különböző aloldalakon igyekszik pontosan tájékoztatni a vevőit, így próbáljuk előre megtervezni a teljes tranzakciós folyamatot, mielőtt egyik, vagy másik eladó mellett tesszük le a voksunkat.

 

7. Minden relatív.

Hogyha kézbe tudunk venni egy terméket, ki tudjuk próbálni, akkor egyszerű eldönteni, hogy megfelel-e az igényeinknek. De erre természetesen online vásárlás esetén nincs lehetőség. Mi más megoldás van? Azok véleménye, akik már korábban megvették azt, amit mi is keresünk. Ebben az esetben azonban óvatosnak kell lennünk ismét, hiszen relatív, hogy ki mit tart fontosnak. Lehet valaki egy értékelésben olyan részleteken lovagol, amik lényegtelenek, míg más, fontosabb szempontokat nem emel ki. Inkább olvassunk el minél több véleményt, sőt, ha van rá lehetőségünk, keressünk szakértői értékelést.

 

8. Túl szép, hogy igaz legyen.

Hogyha van némi tudásalapunk az adott területen, ahol vásárolni szeretnénk, lehet némi belátásunk abba is, hogy milyen árakon mozognak a termékek. Ezzel szemben, hogyha online felületen találunk egy irreálisan alacsony ajánlatot, nem árt gyanakodni. Hogyha ez az alapunk nincs meg, inkább nézzük meg más oldalak kínálataiban is a terméket, hogy reális képet kaphassunk arról a sávról, amiben mozognia kéne a terméknek. Persze lehetnek őrült akciók egy-egy oldalon, mégis tartsuk észben, hogy mennyi hasznot hoz az üzlet az eladónak. Ha szinte semmit, akkor valószínűleg csalás van a háttérben.

 

 

9. "Kicsit beszél magyar."

Sok cég, bár kereskedik Magyarországon, külföldi székhellyel rendelkezik. Ennek pedig néha elkerülhetetlen következménye, hogy a céges kommunikáció... legyünk őszinték, elég homályos. Hogyha érdeklődésünkre, vagy megrendelésre olyan levelet kapunk, ami láthatóan egy defektes fordítóprogrammal készült, egyrészt gyanakodjunk, másrészt mindenképp kérjünk pontosítást. Ugyanis ebben az esetben kulcsfontosságú információk veszhetnek el a fordításnál, amiért utólag a cég nem fogja vállalni a felelősséget.

 

10. Beütött a baj - Mit csináljak?

Ez bizony egy fogós kérdés, hiszen többféle probléma is felmerülhet. Nem kaptuk meg a terméket, nem azt kaptuk, amit rendeltünk, esetleg másnapra szétesett az egész. Millió beláthatatlan helyzet jöhet szóba. Midenképp először vegyük fel a kapcsolatot a céggel, szedjünk ki minél több információt belőlük és mindig hivatkozzunk a rendelési azonosítóra, amennyiben kaptunk ilyet. Ha ott nem sikerül zöld ágra vergődni, idehaza a Fogyasztóvédelem nyújthat segítséget, külföldi cégek esetében viszont ez a szervezet csupán korlátozottan képes eljárni. Nagy összegű csalás gyanúja esetén, ne habozzunk a rendőrséghez fordulni.

 

Partnereink az AXIÁL Kft. webáruházát használva minden kellemetlenséget mellőzve juthatnak hozzá a kinézett termékhez, amelyet utánvéttel vagy bankkártyás fizetéssel tudnak kiegyenlíteni. A webshopban vásárolt árut személyes átvétel vagy csomagküldés keretén belül juttatjuk el a megrendelőnek. Ez a raktáron lévő termékek esetében néhány napon, de maximum két héten belül teljesül. A raktáron nem található termékek esetében pedig telefonon vagy e-mailben egyeztetünk a megrendelővel. Az online rendelések mögött éppúgy szakértő kollégáink állnak, akárcsak a személyes vásárlás esetében, forduljon hozzájuk bizalommal.

Termékkínálatunkért látogasson el a webshop.axial.hu oldalra!

 

Felhasznált forrás és kép: Agroinform.hu