A legerősebb láncszem

A legerősebb láncszem

2017. október 16. hétfő.
  (Alkatrészek)

Szoros a kapcsolat az AXIÁL és a CLAAS GmbH Alkatrészüzletága között, rendszeresen tartanak szakmai megbeszéléseket, tapasztalatcseréket. Ulrich Timcke CLAAS Service and Parts (CSP)-vezetővel és Frank Schürmann CSP-országfelelőssel készítettem interjút.

Mit gondolnak a magyar piacról, miben különbözik a némettől?

UT: A magyar mezőgazdaságigép-piac rendezett és professzionális, a gazdák nagy súlyt helyeznek a minőségre. Nagy léptékben nézve évente tönkremegy a gazdaságok három százaléka, mert túl kicsik, és nem tudnak gazdaságosan működni. Úgy gondolom, hogy erősödő piaci versenyben azok maradhatnak talpon, akik legjobban tudják kihasználni az erőforrásaikat, és ebben komolyan segítünk a gépeinkkel. A magyar ügyfelek kimondottan a nagyobb teljesítményű gépeket keresik, e szegmensben piacvezetők vagyunk az országban. A kisebb gépek területén nagyon erős az árverseny, de itt is tesszük a dolgunkat, nekünk a magyar a jövő piaca!

FS: 13 országot felügyelek, jól látom a különbségeket. Magyarország különlegessége az AXIÁL, a maga 19 telephelyével. Több másik országban független kereskedőkkel dolgozunk együtt, de máshol nincs ilyen nagy szervezet, mint az AXIÁL.

A német piac sokkal differenciáltabb a magyarnál, több régióra oszlik, egyaránt vannak kisebb és nagyobb gazdaságok. A kicsi traktoroktól és kombájnoktól a hatalmas gépekig minden nagy számban előfordul, s nekünk mindegyik mögé megfelelően gyors és megbízható háttérszolgáltatásokat kell tennünk. A magyar piac egyszerűbb felépítésű, arányaiban jóval több nagy gépet tudunk itt értékesíteni.

 

Mezőfi Gábor – vevőszolgálati igazgató / AXIÁL Kft., Frank Schürmann – CSP-országfelelős, Ulrich Timcke – CSP-vezető, Harsányi Zsolt – tulajdonos-ügyvezető / AXIÁL Kft., Juhász-Nagy László – CLAAS alkatrészek csoportvezető / AXIÁL Kft.

 

Mennyire fontos gépvásárláskor a háttérszolgáltatás?

UT: A rendszer olyan, mint egy lánc, amely csak olyan erős lehet, mint a leggyengébb szeme. Arra törekszünk, hogy ez ne a háttérszolgáltatás legyen – szerintem a mienk kifejezetten erős. Ám a jónál mindig van jobb, ezért a mostaninál is pontosabban fogjuk összehangolni a CLAAS és az AXIÁL tevékenységét.

Jelenleg is szorosan együtt dolgozunk a vevőszolgálat területén. A CLAAS gépekhez tartozó alkatrész- és szervizszolgáltatásunk háromszintű, a szinteket a szervizszerelők és alkatrészértékesítők, majd az AXIÁL szervizmérnökei és termékmenedzserei, illetve a CLAAS németországi mérnökei alkotják. Ahogy egyre bonyolultabb problémáról van szó, úgy vonják be a magasabb szinten dolgozókat. Az axiálos és a claasos szakemberek tapasztalatcserével is támogatják egymást, az axiálos munkatársak a piacról gyűjtik az észrevételeiket, s adják át a németországi CLAAS-nak, az ottaniak pedig a fejlesztési tapasztalatokat osztják meg magyar kollégáikkal.

Mindez nagyon fontos, hiszen míg az első gépet az értékesítő adja el, a másodikat már a szerviz- és alkatrészszolgáltatás. Ahogy nő a gépek teljesítménye, úgy lesz egyre fájóbb, ha az adott gép kiesik a termelésből, annál gyorsabban vissza kell állítani.

Szolgáltatáson nemcsak a javítást értem, hanem azt is, hogy rendszerekkel is támogatjuk a folyamatot. Ha valakinek segítségre van szüksége, de éppen nincs a közelben egy szakértő, attól még adatbankon keresztül kaphat segítséget, s információt a lehetőségekről. Ilyen támogatás az is, hogy a megfelelő alkatrészt a megfelelő időben, gyorsan juttatjuk el a megfelelő helyre. Az AXIÁL-t kiemeli a CLAAS partnerei közül, példaértékűvé teszi, hogy az ügyfelek problémáinak megoldására összpontosít.

FS: Miről is van szó pontosan? Amellett, hogy szezonban megbízhatóan működik a gép, végeredményben az számít, hogy mennyi pénzt keresett tulajdonosának, azaz mekkora a hektáronkénti költség. Ez pedig nagyrészt azon múlik, mennyire megbízható a gép, s ha leáll, milyen gyorsan lehet hozzájutni a szükséges alkatrészhez, milyen gyorsan lehet hozzájutni a szükséges alkatrészhez, milyen gyorsan tudja beépíteni a gépbe az alkatrészt a szerviz. Gyakorlatilag tehát az a kérdés, milyen gyorsan fogható újra termelésbe a gép, hiszen nagyon sokba kerül, amikor áll!

 

 

Miért érdemes eredeti CLAAS-alkatrészt, és nem utángyártottat venni?

FS: A kulcsszó a minőség. Ezt már gépeink tervezésekor rögzítjük. A mérnökök minden egyes alkatrész minőségét szigorúan meghatározzák, ezeket a műszaki terveken is szerepeltetik. A minőségbiztosítás központi kérdés nálunk, minden egyes üzletágnál nagyon szigorúan veszik és ellenőrzik.

A minőséget a gyakorlatban is teszteljük. Ügynevezett előszériás gépekkel vizsgáljuk a frissen kifejlesztett típusokat. Ezek még nincsenek sorozatgyártásban. Ilyenekkel kiválasztott partnereink dolgoznak, akik a gép minden egyes adatát rögzítik, mi pedig nagyon alaposan kiértékeljük az adatokat. Megnézzük, mennyi időt bírnak az egyes alkatrészek, mennyi hektárt lehet velük teljesíteni.

Rendszeresen végeztetünk vizsgálatokat független intézetekkel is. Mindez meglehetősen sok pénzbe és egyéb ráfordításba kerül, de nagyon fontos, mivel az eredmény nem üres marketingszólam, hanem valódi bizonyítékokkal alátámasztott tény. Ezeket a vizsgálati eredményeket rendszeresen közöljük különböző médiafelületeken, például az Agritechben is, táblázatokkal, képekkel és számokkal alátámasztva. Megmutatják, mennyivel jobb az eredeti alkatrészek minősége, mint az utángyártottaké, illetve, hogy bár a minőségnek ára van, végül a gazda nyer, mert tovább dolgozik a gép, s nem kell állásidőt fizetni

UT: Tudomásom szerint egyetlen gyártóként teszteljük például a szűrőket és más komponenseket nemcsak vizsgálóasztalon, hanem gyakorlatban, szántóföldön is. Kopásvizsgálatokkal vizsgáljuk meg az alkatrészek minőségét – még azokét is, amelyeket nem magunk gyártunk. Beszállítóink termékeitől is elvárjuk, hogy azt nyújtsa, amit ígérünk.

Ott példákkal tudjuk megmutatni, miért érdemesebb eredeti alkatrészeket vásárolni, mi mindenre kell figyelni, amikre nem is feltétlenül gondol az ember, ha utángyártottat választ.

Az bizonyíthatóan nem tudja azokat a teljesítményértékeket szállítani, mint a CLAAS ORIGINAL alkatrészek. 

 

 

A CLAAS már több mit százéves. Mit tesznek azokért a gazdálkodókért, akik történetesen nem a legújabb típusaikkal dolgoznak?

UT: Természetesen a régebbi típusú gépek tulajdonosait sem hagyjuk magukra, nekik is kínálunk alkatrészeket. Amíg keresnek valamit a piacon, addig kínáljuk, egészen a nyolcvanas évekig visszamenőleg, hogy az adott CLAAS gépet üzemkész állapotban tudják tartani. Például a LEXION sorozat már több mint húszéves, de még mindig dolgoznak a régebbi évjáratok a földeken.

Vagy beszéljünk a DOMINATOR-okról, amiket már akkor javában gyártottak, amikor még nem is voltam a CLAAS-nál, s még mindig üzemképesek. Ezekhez még most is tudunk funkciójukban megfelelő alkatrészeket szállítani. Természetesen nem ígérhetjük biztosra, hogy minden egyes burkolati elem van raktáron, de a gépeket azért üzemben lehet tartani a CLAAS REMkAN alkatrész-családdal. A REMAN alkatrészek minősége is megfelel a nagyon szigorú CLAAS-normáknak.

FS: Összességében nagyon biztos és gyors a CLAAS alkatrészellátása. Magyarországon külön előny, hogy olyan szervezettel dolgozhatunk együtt, mint a hatalmas AXIÁL, a nagyon jól felszerelt alkatrészközpontjával. Ráadásul a cég 19 telephelye lefedi az országot. Mi a Hammból Bajára naponta induló, alkatrésszel megrakott autók mellett különböző, személyre szabott eszközökkel tudjuk meggyorsítani az ellátást. Ilyen például az alkatrészes taxiszolgálat, a 18 óra után beérkezett igények kielégítésére.

A CLAAS szolgáltatása példaértékű, és mi folyamatosan azon dolgozunk, hogy tovább tökéletesítsük.

 

Milyen tanácsot ad a gépvásárlás előtt álló gazdáknak?

UT: Az ügyfélnek, aki nagy, fontos gépet vásárol, legyen az traktor, betakarítógép vagy bármilyen eszköz, össze kell hasonlítania az árakat abban az értelemben is, hogy milyen minőség, rendelkezésre állás és szerviz van mögötte. A sikeres ügyfelek nagyon gondosan mérlegelnek ebben a kérdésben. Az olyan években, mint az idei is, amikor az időjárás nagyon változékony, még nagyobb a veszély, hogy nem marad elég idő a betakarításra. Ilyenkor a szerviz, megbízhatóság és minőség még nagyobb súllyal jelenik meg a mérlegelésben. Én úgy hiszem, hogy a CLAAS ügyfelei pontosan tudják, mennyire megbízhatók vagyunk.

FS: Régebben három-négy gép végezte el ugyanazt a munkát, amit ma egy LEXION. Ha ez leáll, nagyobb a kár, mint amikor másik kettő-három azért még tudott dolgozni. Nagyon fontos, hogy képzett szervizes és alkatrészes személyzet segítsen a lehető leggyorsabban! Az AXIÁL és a CLAAS mindezt biztosan nyújtani tudja.

 

Szöveg: Vas Magdolna, marketingmenedzser

Képek: Fekete Gábor, marketingmenedzser

Forrás: Agritech 2017. október 32-34. oldal