A csővágó fogó (Totalcar cikk!)

A csővágó fogó (Totalcar cikk!)

2018. január 31. szerda.
  (Alkatrészek)

Vannak tipikusan olyan műveletek, amit meg lehet oldani célszerszám nélkül. Nyilván úgy nem lesz olyan szép az eredmény, vagy dupla ideig tart elvégezni a feladatot. Ilyen például a csővágás.

 

Több helyen PVC vagy KPE csővágó fogónak hívják, de a sima gumicső is szépen darabolható vele. Az álló pofa ugyanis úgy van kiképezve, hogy a cső nagyon szépen belefekszik és a kés így a megtámasztott csövet metszi el. Nem probléma, ha benyomódik a gumicső, a vágás úgyis szép lesz és könnyű is megcsinálni, nem kell Popeye alkarral rendelkeznünk. Ennek is megvan a magyarázata, ugyanis a fogó egy olyan belső áttétellel vág, mintha valami racsni segítené az erőt sokszorozni. Tényleg gyerek munka egy erősített gumicső vagy egy KPE cső elvágása.

 

 

Felmerül a kérdés, hogy miért kell egyáltalán csővágó fogó, a KPE csövet vasfűrész lappal, a gumicsövet meg bugylibicskával is el lehet vágni. De akkor tovább megyek, villáskulcs sem kell, mert jó méretű franciakulccsal is lehet csavart meghúzni, a csavarhúzó meg helyettesíthető késheggyel.

 

 

Azt hiszem, már mindenki érti, miért kell csővágó fogó. Arról nem is beszélve, hogy a vágás csak egy pillanat. A vágási felület egyenes, szép és nem küzdünk akkor sem, ha például egy 20 bar-os belső szövet erősítésű olaj vagy hidraulika csövet kell elvágnunk.

A vágókés brutál éles, senki nem szeretné, ha az ujját befogná, ráadásul a racsnis szerkezet miatt amire ráfogunk, azt nehéz kioldani, két kéz kell hozzá.

 

 

A gyártmány Unior, tisztességes minőség. A csapolás feszes, semmi lötyögés, a vágókés pontosan csúszik be a kép pofa közé. Ha kézbe vesszük a szerszámot, súlyos darab, érezzük, hogy sokáig jó társ lesz a munkában.

Mindig a végére szoktam hagyni az árat, az Axiál webshopjában megtalálható az aktuális. Az eszköz szükségessége egy hobbi műhelyben nehezen magyarázható, hiszen sok dologgal kiváltható, a profi műhely viszont nem nélkülözheti, ebben biztos vagyok.

 

Forrás és kép: totalcar.hu