7-es széria
Belső értéknövelés Az utóbbi évek állandó velejárója a folyamatos változás, a Landini új 7-es szériája alapvetően küllemében nem, viszont beltartalmában számos újdonsággal szolgál.

EGY FOKKAL FELJEBB A KÖRNYEZETVÉDELEMBEN

Az új 7-es sorozat hathengereseit (5 modell) továbbra is „FPT-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes,  turbófeltöltős motorok hajtják Common Rail befecskendező rendszerrel, viszont a TIER 4f erőművek lényegesen kevesebb káros vegyületet és részecskét bocsátanak ki elődeinél. Ez köszönhető az AdBlue-s SCR rendszernek és a beépített dízel oxidációs katalizátornak.

Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer, a hatékonyan lejátszódó égés következtében lehetővé válik a nagyteljesítményű motorok 40% feletti nyomatékrugalmassága is, alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett.

Az erőforrás sajátossága a „Dual Power” egység, amely automatikusan nyújt extra teljesítményt a nehéz munkák esetén a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során. Növekedett a széria felső teljesítményhatára, így ezek a gépek most már 151-225 LE tartományban állnak a felhasználók rendelkezésére.  A fordulatszámtartó tempomat segíti a kezelők munkáját, főként kardános munkák során.

A biztonság fokozása érdekében egy kis pedál segítségével aktiválható a motorfék, megkímélve ezzel a traktor féktárcsáit a túlterheléstől a hosszantartó lejtmenetek esetén.

A nagyra nyitható motorháztető megkönnyíti  a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű.

A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robusztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.

 

„ROBO-SIX” - SEBESSÉGVÁLTÓ TOVÁBB FOKOZVA

A sebességváltó a jól bevált ZF gyártmányú, azonban teljesen új fokozat kiosztással. 5 csoportban 6 powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászó csoporttal (54/27 fokozat). Ezek működtetése lehetséges manuálisan (természetesen itt már elektromosan nyomógombokkal), de rendelkezésre áll kétféle automata funkció is a talajmunkákhoz vagy a közúti közlekedéshez. A sebességváltó elektronikusan vezérelhető a joystickba épített nyomógombokon keresztül, amelyet egy multifunkciós kartámaszba (csak Dynamic) integráltak.

A terhelés alatti irányváltó automatikus váltást tesz lehetővé előremenetből hátramenetbe a kuplungpedál használata nélkül. Működtetése egyszerű a kormányoszlop mellett elhelyezett irányváltókar segítségével. A váltás érzékenysége a kezelő által elektronikusan beállítható az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.

Egy új funkcióval bővült a sebességváltó: STOP&ACTION. Ennek segítségével a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.

A korábbiakban megszokott „My” feliratú nyomógombbal a kezelő négy különböző funkciót érhet el (Autoshift, differenciálzár, összkerékhajtás, De-Clutch) és aktiválhat gyorsan és egyszerűen.

 

HÁTSÓ TLT NÉGY FOKOZATBAN

A felhasználók négy TLT fordulatszám közül választhatnak: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Egy elektro-hidraulikus nyomógomb segítségével sima és szabályozott kapcsolatot hoz létre, amely biztosítja a munkaeszköz finom indítását, ezzel is növelve a kezelési kényelmet és csökkentve a karbantartási igényt.

 

HIDRAULIKA RENDSZER ELEKTRONIKUSAN

A hidraulikarendszer elektronikus vezérlését szintén egy tradicionális német gyártó, a Bosch biztosítja. A zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval 123 l/perc olajáramot képes előállítani a függesztő szerkezetnek és a kihelyezett szelepeknek, ami egyidejű működtetést tesz lehetővé minden hidraulika funkciónak. Újdonságként opcionálisan rendelhető nagyobb kapacitású szivattyú, 160 l/perc olajárammal. Az Active verzió hidraulikája alapesetben nyitott rendszerű fogaskerék-szivattyúval szerelt.

A működtető kapcsolók elérése kényelmes egy multifunkciós joystick-on és kartámaszon (Dynamic). Az emelőszerkezet maximális kapacitása 9300 kg és a csatlakozása 3-as kategóriájú. Az erőszabályozó érzékelőit az alsó függesztő karokba építették, ami precíz vezérlést eredményez.

A standard kihelyezett hidraulika körök száma 3, de maximum 7 építhető be, a kettős működésű szelepek vezérlése elektro-hidraulikus vagy mechanikus. A magasabb felszereltségű változat esetén egyet a multifunkciós  joystickról, négyet pedig ujjheggyel, a vezetőülés karfájába integrált gombok segítségével tudunk kezelni. Itt került elhelyezésre egy mini-joystick (opció), ami további két szelepet vezérel frontfüggesztéshez vagy frontrakodóhoz.

 

MAGASSZINTŰ KOMFORT

A vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A tervezés célja volt egy biztonságos, stresszmentes munkakörnyezet kialakítása a földeken eltöltött hosszú órákra.

A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet - figyelembe véve a külső időjárási körülményeket. A légkondicionálónak és a fülkében kialakított levegőjáratoknak köszönhetően a kellemes környezet mellett a kezelő hűtött tárolórekeszben tarthatja innivalóját.

Az új hidraulikus fülkerugózás magasabb kényelmet biztosít elődjénél a beépített érzékelőknek köszönhetően, és beállításra is van lehetőség a traktor menürendszerén keresztül.

Az opcionálisan rendelhető független felfüggesztésű rugózott első tengely tovább növeli a vezetési kényelmet.

Egyes változatokban megtaláljuk a táblavégi forduló automatikát, rendelhetünk érintőképernyős traktor terminált, de rendelkezésre áll ISOBUS csatlakozás vagy automata kormányzási rendszer is.

Landini 7-es magyar
2019
 

7-160

7-180

7-200

7-220

7-230

Motor (F.P.T. Tier4Final)

NEF 6 CYL CR TAA

Teljesítmény (LE/kW)

151/111

166/122

181/133

191/140

206/152

Teljesítmény (LE/kW) DualPower-rel

166/122

181/133

192/142

211/155

225/166

Erőátvitel

ROBOSHIFT+Power Shuttle: 30 előre + 15 hátra

(6 powershift fokozatok 5 sebességcsoportban)

Hidraulika emelőkapacitás (kg)

9300

Gumiméretek:

Első

Hátsó

 

480/70R28

580/70R38

 

540/65R30

650/65R42

Saját tömeg alapsúlyozással (kg)

8070

8070

8270

8270

8270