Fendt 200 Vario - Egy igazi kiválóság a gyakorlatban

207 - 208 - 209 - 210 - 211

 

A 200 Vario mellett érvek egész sora szól a kompakt standard traktorok kategóriájában. Élje át Ön is a verhetetlen Fendt Vario technológiát a 70 és 110 LE közötti maximális teljesítményű kategóriákban és hagyja, hogy a fokozatmentesség és a zseniálisan egyszerű kezelés lenyűgözze! A Fendt a Vario technológiát következetesen továbbfejlesztette, így a Fendt mára egyet jelent a 100% Vario technológiával.

Tágas tér és funkcionalitás

A 200 Vario teljesen új koncepciójú vezetőfülkéjében olyan munkahelyre találhat, amely még a legnagyobb igényeket is kielégíti. A hajtóműalagút elhagyása következtében a kabin soha nem látott teret kínál a lábaknak valamint példaértékű panoráma-kilátást biztosít. A jobb oldali központi kezelési koncepcióval, amelybe számos munka- és vezérlőfunkciót integráltunk, valamint az állítható magasságú és dőlésszögű kormánnyal, a Fendt új mércét állít a kezelési ergonómia terén.

Teljesítmény és hatékonyság újrafogalmazva

A háromhengeres AGCO-Power motor a Fendt által kifejezetten az új 200 Vario számára készült. Robbanékonysága, nagy húzóereje és kitűnő menetkomfortja különösen kiemelkedővé teszik. A zseniális Vario hajtómű jóvoltából a traktor mindig az ideális sebességel megy, megcélozva ezzel a nagy területteljesítményt valamint a motor így a gazdasági szempontból optimális tartományban működik. Hétköznap a Vario hajtómű koncepcióval.

A biztosan nyugodt munkavégzésért

A 200 Vario igazán sokoldalú, és ennek megfelelően sokféle területen bevethető. A nagy teljesítményű hidraulika lehetővé teszi a a munkagépek gyors kiemelését és a nagy olajszállítási teljesítményt, megfelelve a modern munkagépek által megkövetelt elvárásoknak is. A TLT, valamint az összkerékhajtás- és differenciálzár-kapcsolás a konzolon keresztül, kényelmesen vezérelhető, így Ön optimálisan irányíthatja a csatolt munkagépeket. A jármű kompakt felépítésének köszönhetően a 200 Vario optimális fordulékonysággal bír a telephelyen végzett munkálatok során is.

Minden körülmények között stabilan

A 200 Varioval akár 40 km/h sebességgel is biztonságosan és kényelmesen közlekedhet. Az egyenetlenségek okozta rázkódásokat jól csillapítja az oldalstabilizátoros elsőtengelyrugózás, a lengéscsillapítás pedig lehetővé teszi a 200 Vario kiegyensúlyozott menetstabilitását. Ez az Ön számára azt jelenti, hogy mindenhol gyorsabban közlekedhet.

 

 

A német professzionális mezőgépészet szaklapjainak értékelését olvashatják az alábbiakban a Fendt 211 Vario típusról.

 

Profi 

2010/11. szám

 

Fortschritter Landwirt 

2013/10. szám

Motor A 3 hengeres, 3,3 l űrtartalmú finn AGCO Sisu Power a DLG tesztjén a TLT teljesítményméréseken a legjobb oldalát mutatta: 68,4 kW névleges fordulatszámnál és 79,8 kW maximális teljesítménnyel jóval több, mint amennyit a prospektusban ígér!
Általános A meredek területek helyes megmunkálásához helyes pótsúlyozásra és ikerkerekekre van szükség mind elöl, mind hátul. Már kevés munkával eltöltött idő után is világossá válik, hogy a Fendt jó hegymászó.
Vario hajtómű Egyszerűen kezelhető, fokozatmentes hajtómű 40 km/h végsebességgel, üzemanyagtakarékos 1700-as fordulatszámon. Futómű A futómű 100%-ban teljesíti a hegyvidéken is alkalmazható kompakt traktorokkal szemben támasztott elvárásokat.
Futómű és méret Egy hatalmas pluszpont jár még a járműnek az elsőtengely-rugózás és a lengéscsillapítás miatt. Ebben a traktor teljesítménykategóriában biztosan egyedülálló. Motor Nagy teljesítmény, kis fogyasztás mellett: ART Tänikon (CH) üzemanyagfogyasztás mérés már 273 g/kWh.
TLT A TLT három fordulatszámot kínál. Ami pedig a működtetést illeti, nem maradnak kielégítetlen igények. Hajtómű Vario TMS-sel: mindig erőzárt kapcsolat. A Vario technika nagyobb biztonságot nyújt az emelkedőn és kíméli a talajt.
Hidraulika Az emelőművel kapcsolatban is felesleges javítási ötletekkel előállnunk. A régi EHR pult a "stílusos" kezelési koncepciókat még ma is toronymagasan leelőzi. Fékek Szenzációs fékteljesítmény. A nedves futású, íves-dugattyús fékkel a hátsó tengelyen, és az automatikus összkerékkapcsolással még a meredek dombokon is bármilyen fogatot megállíthat. Ezt egy négykerékfék sem tudná jobban.
Vezetőfülke Speciálisan a 200-asokra fejlesztett új kabinoknál a Fendt mérnökei tökéletes munkát végeztek. A hely és a kilátás ebben az osztályban kitűnő, akárcsak a hangerő. Összkerékmeghajtás és fordulékonság

Remek fordulékonyság és alacsony magasság mindössze 2,46 m-től.

Bekapcsolt összkerékhajtás mellett nagyon csekély a mellső és a hátsó tengely közötti feszültség.

Vonóerőt igénylő munkák A kis Vario hajtómű vonóteljesítményével is minden rendben van: 57,4 kW névleges fordulatszámnál, 64,8 kW maximális motorteljesítmény érkezik a kerekekhez. Következtetés A Fendt 211 Vario tehetséges hegymászó. A traktor kompakt méreteinek, fordulékonyságának és a fokozatmentes hajtóművel és a nagy teljesítményű motorral párosított, jól kigondolt hajtáskoncepciónak köszönhetően még emelkedőn is biztonságban érezheti magát. És még ennél is többet nyújt: Ezt a traktort öröm vezetni!
TLT-vel végzett munkák
A TLT méréseken a Vario hajtómű jó hatásfoka a fogyasztásban is megmutatkozik:
259 g/kWh névleges fordulatszámmal és 239 g/kWh maximális TLT teljesítménynél. Csaknem 7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint ennek a tesztcsoportnak az átlaga.
   
PowerMix érték
287 g/kWh csaknem 5%-kal kevesebb, mint az eddig mért traktorok átlaga.
   
Végkövetkeztetés A 200 Vario valóban kicsi traktor, amely azonban képes nagy igényeket teljesíteni.    

  

 

 

 

Ilyen kompakt lehet a egy fokozatnélküli óriás.

A legfontosabb jellemzők röviden:

  • Fokozatmentes Vario hajtómű 20 m/h sebességtől 40 km/h-ig külön mászófokozat nélkül, a TLT fordulatszámtól független sebesség beállítható és a teljes munkavégzés alatt tartható.
  • Kiemelkedő kapaszkodó képesség, ill. erőátvitel a talajra és stabilitás a lejtőn.
  • Összkerék- és differenciálzár AUTO funkcióval.
  • A fokozatmentes Vario hajtóműnek köszönhetően akár 10%-al jobb területteljesítmény érhető el a terhelés alatt kapcsoló hajtóművekkel szemben. Ezzel időt, energiát és pénzt takaríthat meg.
  • Fokozatmentes haladás révén megszűnik a rángás, ezáltal a munkagép amortizációja, kopása is kisebb lesz és a vezetés élménnyé válik.
  • TMS: A motorfordulatszám és a hajtóműáttétel optimalizálása a legnagyobb teljesítmény/legkisebb fogyasztásra kiélezve. 
  • Kickdown móddal az azonnali gyorsításért.
  • TLT automatika lévén a hátsó teljesítmény leadó tengely bekapcsolásakor a motor fordulatszám automatikusan megemelkedik (útarányos TLT-nél nem lehetséges).
  • TLT automatikus meghajtás-vezérléssel és kiemelési magasság-szabályozóval, ezzel kímélheti a csatolt munkagépet. Automatikus kapcsolás emelési magasságtól függően.
  • TLT három fordulatszámmal: 540/540E/1000 1/min, ill. 540/útarányos/1000. A motorfordulat csökkentése révén 7% üzemanyagmegtakarítás érhető el a helyesen megválasztott fordulatnak köszönhetően. Sárvédőről működtetésű hátsó TLT.
  • A külön hajtómű és hidraulika olaj háztartásnak köszönhetően hosszabb olajcsere intervallumok, kiemelkedően jobb hatásfok érhető el, amely az üzemeltetési költségek csökkenését is jelenti. A különálló olajtartályok további előnye, hogy a hajtóműbe nem kerülhet szennyeződés.
  • Az elvonható olajmennyiség 30 l, így lehetséges akár nagyobb csatolt munkagép billentése.
  • Elektrohidraulikus mellső és hátsó emelőmű lengéscsillapítással, a csatolt munkagép lengése elkerülése végett.

 

 

Felépítés:

Kis önsúly (3,9 t) a kisebb talajtaposás, gazdaságosabb szállítás érdekében, amely a 7 tonna megengedett össztömeggel párosulva kiemelkedően nagy hasznos terhelhetőséget és ezáltal lehetőséget jelent a traktort használó számára.

A kényelmes vezetést számtalan kisebb nagyobb technikai megoldás szolgálja a traktorban… csak felsorolásszerűen ezek közül néhány. A kényelmen túl ezek mind a traktor illetve a gépkezelő teljesítményét valamint a gép használhatóságát és újraértékesíthetőségét is segítik. 

  • Szintszabályozott, rugózott mellső híd. Ennek következtében nagyobb vonóerő vihető át a talajra, kisebb az üzemanyag fogyasztása a gépnek és sokrétűen és pontos munkavégzésre is válik alkalmassá a kikapcsolható rugózás miatt.
  • Fendt Reaction kormányrendszer: biztos egyben érzékeny kormányzás, egyenes haladás esetén kiváló nyomhűség, kanyarodást követően a traktor egyenesbe áll és nem kell visszakormányozni.

Mechanikus fülkerugózás a tökéletes kényelem érdekében.

  • Aktív légrugós ülés csigolyatámasszal,
  • variostick vezérlés, 
  • digitklíma, 
  • automatikus index kikapcsolás, 
  • AUTO funkciók (diffizár, összkerék kapcsolás, TLT), hogy a munka élvezet és ne fáradság legyen.

 

További információért keresse a Gépüzletág területileg illetékes gépértékesítő kollégáit!