Vezető márkával bővült kínálatunk

Vezető márkával bővült kínálatunk

Ahogy korábban beszámoltunk, 2018. december 1-jétől egyes hazai területeken az AXIÁL Kft. képviseli a globális szinten meghatározó DeLaval fejéstechnológiai márkát. A márka menedzselésével foglalkozó kollégáinkkal beszélgettünk.

A DeLavalról

A DeLaval vezető szerepet tölt be a fejőberendezések világpiacán. Nagyságát érzékeltessék a számok: 18 gyáregységének termékei több, mint száz országban elérhetők. Hét kutató- és fejlesztőközpont dolgozik innovatív megoldásokon, több mint 4500 alkalmazottal.

A cég három területre koncentrál: a fenntartható élelmiszertermelésre, a megfelelő tejminőségre és az állatok egészségére. Filozófiájuk központi elemei a tej, a szarvasmarha és nem utolsó sorban a tejtermelő maga. A márka több, mint 130 éves múltra tekint vissza, amikor Gustaf de Laval szabadalmaztatta a tejszeparátort. Máig fontos jellemzője az innováció, és nagy súlyt fektet a háttérszolgáltatások minőségére. Az elmúlt években is számos díjat, kitüntetést kapott a fejéstechnológia terén elért eredményeiért. Ugyancsak a műszaki, hanem a különféle szoftveres megoldásai is a piac élmezőnyébe tartoznak.

 

 

DeLaval az AXIÁL-on belül

Az új termékkört is a megszokott és jól bevált szervezeti struktúrában képviseljük: a telepi berendezések értékesítése a Gépüzletághoz tartozik, a szolgáltatás a Vevőszolgálathoz.

Beruházásokkal, fejés-tartástechnológiai-, trágyakezelési berendezésekkel kapcsolatban Fehér Ottó kereskedelmi igazgató áll rendelkezésre, a kereskedelmi termékek értékesítésével, valamint a szerviz irányításával a DeLaval műszaki csoportvezető, Barta Róbert foglalkozik. Irányításával összesen nyolc fejőgép-, valamint hűtéstechnikai szerelő dolgozik a képviselt területeken.

 

Az AXIÁL jellemzően gépek értékesítésével foglalkozik, a kínálatunkban eddig is voltak állattenyésztési, illetve állattartó-telepi gépek. A DeLaval termékei mennyire illeszkednek ebbe a vonalba? Mekkora a kihívás?

Fehér Ottó (FO): Az állattartó telepeknek már hosszú ideje kínáljuk számos márka termékeit. Egyesekkel már több mint húszéves a kapcsolat – gondoljunk csak az 1997 óta forgalmazott Annaburger szerverstrágya-szórókra és hígtrágya kijuttató tartálykocsikra, a Supertino bálabontó-almozó gépeire, vagy a telepi rakodásban és logisztikában kulcsfontosságú Manitou teleszkópos rakodókra. A professzionális takarmányozás legfontosabb célgépét, az RMH önjáró takarmánykeverő kiosztókocsit is kínáljuk. Ezeket nagyszerűen egészíti ki a szarvasmarha-, valamint a juh- és kecsketartás teljes fejéstechnikai, istálló-technológiai és trágyakezelési DeLaval gépsora. Annyiban kihívás az új márka, hogy ezeknek a berendezéseknek a karbantartása és szervize más képzettségű szakembert igényel.

Barta Róbert (BR): Ahogy Ottó kollégám is kiemelte, legfontosabb, hogy a DeLaval termékekkel teljes körű megoldást tudunk nyújtani az állattenyésztőknek. A tejhasznú szarvasmarha ágazatban a legszélesebb a kínálat. Ahogy az élet más területein is, új helyzet – új kihívás. Az elmúlt évtizedek tapasztalata, cégünk tudása azonban elősegíti, hogy e területen is a megszokott „AXIÁL-minőséget” kapják az ügyfelek, akiknek kulcsfontosságúak a DeLaval megoldásai, a robotizálás. Az állattenyésztés területén súlyos a munkaerőhiány.

 

 

Számos márka kizárólagos magyarországi képviselőjeként többféle szektorral dolgozunk együtt. A márkák jelentős része saját területének meghatározó piaci szereplője. A DeLaval képviselete mennyiben igényel más, az eddigiektől eltérő menedzselést?

BR: E technológia, például a körforgós rendszerek és a fejőrobotok kiépítése, üzemeltetése, szervize speciális szaktudást igényel. Jelenleg ez a tudás nem szerezhető meg iskolapadban, hanem gyakorlatból és a speciális tréningeken sajátítható el.

FO: Ez a megközelítés igaz az értékesítésre is, a már jól bevált rendszerekre kell építenünk, figyelmbe véve a terület sajátosságait is. DeLaval képviseleti jogunk Nyugat-Magyarországra, valamint Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves megye bizonyos részeire terjed ki. Az ottani 220-250 szarvasmarha-telep tulajdonosainak elérése egészen más eszközöket igényel, mint például egy sokkal szélesebb vevői réteget érintő traktor, vagy talajművelő eszköz értékesítése.

Cégfilozófiánk központi gondolata, hogy a szaktudás és a szolgáltatások kiemelkedő színvonala hozzájárul partnereink és saját magunk sikeréhez, a mottónk is erről szól. A DeLaval képviseletében is ez vezérel bennünket.

 

 

Elég széles a termékkínálat, infrastruktúrális jellegű, telepi beruházást igénylő berendezések és az üzleteinkben kereskedelmi termékek, illetve műszaki probléma esetén segíteni kell a már DeLaval-os termelőket is.

Hogyan készült fel erre az AXIÁL? Ki hova fordulhat kérdésével, bajával?

BR: Szakembergárdánkat partnereink jól ismerik, hiszen sok esetben akár évtizedeken át dolgoztak együtt. Természetesen a felmerülő problémák többségét szervizszerelőink fogják megoldani, akikhez bizalommal fordulhatnak, de engem, mint a DeLaval háttérszolgáltatásának színvonaláért felelős vezetőt is kereshetnek, hogy mihamarabb megoldást találjunk.

FO: Beépített technikáról van szó, amelyet napi 12-22 órán keresztül használnak. E gépek egy-egy üzemzavara nem egyszerűen „probléma”, hanem tragédia – gondoljunk csak bele, mit jelent egy fejés kiesése egy több száz tehenes telepen. Emiatt döntöttünk úgy, hogy teljesen különálló szervizcsapatot építünk ki, amely csak a DeLaval termékeivel foglalkozik. Gerince már megvan, de a szolgáltatás szintjének emeléséért folyamatosan keresünk tapasztalt és lelkes jövőbeni kollégákat.

 

 

Az AXIÁL Kft. jól ismert szolgáltatásai, mint például az alkatrész-kiszállítás, igénybe vehetők lesznek a DeLaval termékekre is, a képviselt területeken? Milyen egyéb szolgáltatások állnak az ügyfelek rendelkezésére?

FO: Fontosak a különféle mosószerek, tőgyfertőtlenítők, egyéb segédanyagok. A folyamatosan használt anyagok központi raktára Baján lesz. E terméke ADR-engedélykötelesek, tehát szállításuk kiemelt figyelmet követel. A termékek természetesen kaphatók lesznek vidéki telephelyeinken, illetve igénybe vehető a már ismert kiszállító hálózat is.

 

A tejelő szarvasmarha-ágazatban stratégiai kérdés, 24/7-es szolgálat a fejés, hatványozottan fontos a hibaelhárítás, ebben pedig nagy az alkatrészellátás szerepe. Miként készült fel a feladatra a Vevőszolgálat? Mekkora átfutási idővel lehet számolni az alkatrészellátásban?

BR: Szervizes kollégáink autóiban éjjel-nappal kéznél lesznek a gyors hibaelhárításhoz elengedhetetlenül szükséges alkatrészek. A készletek összeállításának elsődleges szempontja volt a telepi sajátosságok figyelembe vétele, valamint a berendezések műszaki szintje.

FO: A „sürgősségi-jelleg” miatt jelentős alkatrész- és kereskedelmi készlettel indulunk, amelynek összeállításában nagy segítséget nyújtott a hazai piacon több, mint harminc éves tapasztalatú magyarországi disztribútor, a DeLaval Kft.

A nap 24 órájában heti 7 napon elérhető vevőszolgálat és szervizcsapat készen áll! A „kék csapat” működési profilját, stratégiáját folyamatosan igazítjuk a gépállományhoz.

 

 

A DeLaval nagy múltú, innovatív, a fejéstechnológia élmezőnyébe tartozó márka, az AXIÁL pedig az egyik legnagyobb mezőgazdasági műszaki szolgáltató. Mit várnak az együttműködéstől a felek?

FO: A novemberi bejelentést követően rengeteg pozitív vevői visszajelzést kaptunk, üdvözölték szerepvállalásunkat. A fejéstechnikában is egyre több elektronikával, mind bonyolultabb gépeket fejlesztenek a gyártók. A berendezések karbantartása kiemelt fontosságú, hosszú távú folyamatos üzembiztonságuk megfelelő szervizhátteret és naprakész tudású, képzett kollégákat kíván. Ebben a mezőgazdasági gépek terén hosszú ideje élen járunk, ami szerepet játszott a DeLaval döntésében.

Velünk szemben világos és egyértelmű az elvárás: közös ügyfeleink kiszolgálása a lehető legmagasabb szinten, hogy a következő telepi beruházáskor se legyen kérdés a fejőgép vagy istállótechnológia márkája.

Az AXIÁL pedig komoly lehetőséget lát abban, hogy az egyébként is több szállal hozzá kötődő ügyfeleit újabb területen is ki tudja szolgálni.

 

További információért keresse kollégáinkat!

 

Szöveg: Ruzsicsné Krascsenics Nelli, marketingkommunikációs csoportvezető

Kép: DeLaval

Forrás: AXIÁL Híradó AgrárgépShow 2019 különszám

 

 

Elérhető

Kapcsolódó cikkek